איך לא להתייבש בהריון? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך לא להתייבש בהריון?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.08.2011

כבר יאמרו לך מיני מומחים והריוניות לשעבר, כי את דואגת כרגע לשניים. מנגד יאמרו לך, עוד מומחים ועוד הריוניות לשעבר כי העובר שבתוכך הינו יצור אגוצנטרי שאין זה משנה מה עובר עלייך הוא ידאג לעצמו. אם כך, תאמרי לעצמך למה לשתות יותר? הוא הרי יקח מה שהוא צריך. אז זהו...בעניין המים – לא בדיוק!



מאת: ריקי לוי דינר, מאמנת אישית וזוגית מנחת סדנאות לאחר לידה

 


איך לא להתייבש בהריון?

 

על העובדה כי שתיית מים הינה חשובה כבר אין ויכוח. סגולות המים כמחזירים מינרלים וחיות לגוף, כמשפרים ומשמרות בריאות פיסית ונפשית כבר עמדו במבחן ההוכחה ואין עוררין על כך. מים! לא קפה, לא מיץ! מים!

ונכון, ישנם אנשים – כמוני למשל, שקשה להם לשתות משקה לא ממותק-  כמו מים למשל. אך במהלך ההריון, העובדה כי אין ויכוח על חשיבות שתיית המים הופכת חשובה פי כמה.

כבר יאמרו לך מיני מומחים והריוניות לשעבר, כי את דואגת כרגע לשניים. מנגד יאמרו לך, עוד מומחים ועוד הריוניות לשעבר כי העובר שבתוכך הינו יצור אגוצנטרי שאין זה משנה מה עובר עלייך הוא ידאג לעצמו. אם כך, תאמרי לעצמך למה לשתות יותר? הוא הרי יקח מה שהוא צריך. אז זהו...בעניין המים – לא בדיוק!

בואי נעשה קצת סדר בעניין ונראה מדוע בכל זאת חשוב לשתות מים, ודווקא בתקופת ההריון להקפיד על כך יתרה!

כמה עובדות ראשוניות:

  • שתייה מרובה של מים עוזרת לייצור של תאי דם ההכרחים בתקופת ההריון על מנת לדאוג לעוברך
  • מים עוזרים להמנע מדלקות במערכת השתן, שהינן מסוכנות מאוד בתקופת ההריון בשל סכנת חדירת הדלקת את פתח הנרתיק ומשם אל מערכת הרביה והרחם.
  • שתיית מים יכולה למנוע או לפחות למזער בצקתיות באזור הרגליים ובכלל. מי שסבלה בעברה או בהריונות קודמים מבצקות יודעת כמה הדבר מקשה על הליכה והתנהלות שבשגרה, שלא לדבר על התנהלות כאשר את סוחבת משקל עודף.
  • שתיית מים מרובה מונעת צירים מוקדמים. הופעת צירים אלו עלולה לסכן את העובר בשלב מוקדם של ההריון ועלולה לגרום לתחילתו של תהליך לידה בשלב לא רצוי. מים, יכולים למנוע זאת!
  • מים מחיים! אין מה להוסיף לסעיף זה, נסי ביום חם לא לשתות משך שעה ויותר, ונסי תוך שעה זו ללגום מים צוננים מן המקרר. את החיות הזו אין להחליף בשום מוצר מדף אחר!
  • אנחנו תמיד מתלוננות כי בהריון חלקים מעצמנו אינם נראים כבעבר (וזה עוד בלשון המעטה) תתפלאו אבל גם בהריון למים השפעה על חילוף החומרים כמובן, ועל מראה העור ככלל. למה לא להרגיש טוב יותר עם עצמנו?

 

מעבר לכל אלו, התייבשות הופכת מסוכנת ביותר כאשר מדובר בהריון קיץ, כמו בתקופה בה אנו נמצאים כעת. נסיעות קיץ ארוכות בתנאים לא שגרתיים משכיחות מאיתנו לעיתים את חשיבות השתייה המרובה. גם ישיבה בחדר ממוזג לעיתים מטעה ומשכיחה מאיתנו את תחושת הצמא. קשה לנו לזהות את סימני ההתייבשות לעיתים דווקא בהריון. כלל הסימנים מיוחסים לחילופי ההורמונים, למצבי הרוח וכיו"ב.

ובכל זאת למה עלינו לשים לב?

סימנים להתייבשות בהריון (ובכלל האמת...)!

  • הסימן הראשון הינו כמובן צמא! כמה פשוט ככה פתיר. את צמאה – לכי לשתות. אין נוסחה מתמטית פשוטה מזו.
  • דופק מהיר ולא בשל מאמץ פתאומי הינו גם כן סימן להתייבשות.
  • בנוסף, העובדה הידועה לכולם נוגעת לקשר שבין צבע השתן לכמות הנוזלים הנמצאים בגוף. על פי הרפואה המערבית ככל שצבע השתן נוטה לכיוון הצהוב ולא השקוף – הרי שגופך אינו מקבל מספיק נוזלים. וכפי שהבן שלי נוטה לאמר- פיפי לבן- מצויין, פיפי צהוב- לא טוב, פיפי שקוף –אתה אלוף! (בבחינת הרפואה הסינית אגב הגדרות צבע השתן ביחס למצב הבריאות הגופני שונה).
  • פה יבש כמובן ותתפלאו גם אף יבש מעבר למה שאתן רגילות עלול להעיד על התייבשות או התחלת התייבשות.
  • חוסר איזון במלחים המתבטא בין היתר בשלשולים והקאות. אין זה משנה מהי הסיבה לאלו, אף אם מדובר בהקאות בשליש הראשון הרי שהם יכולים להוביל להתייבשות. זכרי לשתות! הרבה!

 

כיצד לזכור?

כאמור ישנם אנשים שלא מרבים בשתייה. לעיתים אני מוצאת עצמי בסוף יום עומדת בסלון בייתי ומנסה לשחזר כמה כוסות מים שתיתי היום. התשובה תמיד היא אותה התשובה- לא מספיק!

כמה טיפים עזרו לי לשפר את המצב בשאיפה שיעזרו גם לך-

  • סחבי עימך תמיד בקבוק מים בתיק. יש לי חברה הסוחבת בקבוק של ליטר וחצי בתיק ומסיימת אותו מספר פעמים ביום (תוך שהיא ממלאה אותו מחדש כל פעם). מי שהכמות מאיימת ביותר עבורה מוזמנת להשתמש בגרסת החצי ליטר הידידותית יותר. העניין הוא שכך יש לך מעקב אחר כמות הנוזלים שהכנסת לגופך, וגם תזכורת תמידית לכך שצריך לשתות!
  • שימי לעצמך תזכורת בפלאפון כל שעה עגולה או כל זמן שתבחרי ובה אות אחת. כך את תדעי במה מדובר ואנשים לא יסתכלו ויגידו לך – "מה? באמת שמת תזכורת לשתיה?".
  • מלאי לעצמך טבלת הישגים על המקרר או בתיק זה באמת לא משנה – העיקר שהיא תזכיר לך לשתות. גם אם המשמעות היא להפוך את זה למשחק דבילי עם עצמך.

 

בכל אופן כך או כך, אם או בלי טיפים לתזכורת עצמית – פשוט חשוב לשתות.

שיעבור בקלות ועם הרבה נוזלים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו