היתכן כי משקאות דיאט עשויים לגרום ללידה מוקדמת? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

היתכן כי משקאות דיאט עשויים לגרום ללידה מוקדמת?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.09.2010

סוגיית משקאות הדיאט במהלך ההריון הינה סוגייה הנתונה במחלוקת זה שנים רבות, מחקר אחרון בנושא עורר מחלוקת זו שוב, לפניכם ממצאי המחקר האחרון ותגובת נציגי החברות המסחריות בנוגע לממצאי מחקר זה.



מאת: דנה רותם

 


היתכן כי משקאות דיאט עשויים לגרום ללידה  מוקדמת?

הקדמה:

מממצאי מחקר חדש נרמז כי נשים בהריון אשר נוהגות לשתות במהלך הריונן משקאות דיאט מוגזים ולא מוגזים עשויות להיות בסיכון של לידה מוקדמת המחקר פורסם בחודש ספטמבר 2010 בכתב העת american journal of clinical nutrition.

 

עורכי המחקר בראשותו של ת'ורהאולר ל. האלדורסון מהמרכז לתוכנית ילודים במוסד סטאטנס סרום אשר בקופנהגן, דנמרק מבהירים "זיהינו קשר חיובי בין צריכת משקאות דיאט לבין הסיכון ללידה מוקדמת, אבל לא נמצא מתאם מובהק וישיר בין צריכת הממתיק המלאכותי במשקאות הדיאט לבין הלידה המוקדמת",

לפי האלדורסון, זוהו סימנים המעידים כי צריכה גבוהה של משקאות דיאט במהלך ההריון עשויים להיות לא מומלצים לנשים בהריון אבל בהחלט נחוצים עוד מחקרים על מנת לבסס הנחה זו באופן מובהק. משקאות הדיאט סחירים בשוק לפחות 30 שנה ולא מספיק מחקר אחד על מנת לצאת בהצהרה כבדת משמעות זו. נדרשים עוד מספר מחקרים על מנת לאשרר את ההנחה או על מנת לשלול אותה. אך הציפייה הינה שממצאי מחקר זה אכן יעודדו נשים בהריון לצרוך מזון בריא.

 

מנגד טוענת דוברת קבוצת המסחר במשקאות, מאורין סטורי,  כי המחקר אינו מציג בבהירות את הסיבה וההשלכות ומתריע שלא לצורך נגד שתיית משקאות דיאט במהלך ההריון. החוקרים עצמם אומרים כי נחוצים מחקרים נוספים לפני שתתקבל מסקנה מוצקה באשר להשפעת שתיית משקאות דיאט על לידה מוקדמת.

 

סטורי הפגינה דאגה מכך שהמחקר שולח מסרים לא נכונים לקהל הצרכנים, לדבריה המחקר מעלה דאגה שאינה מוצדקת בקרב נשים בהריון וכי עורכי המחקר עצמם מודעים לכך שממצאיהם אינם מציגים סיבה ותוצאה באופן מובהק. היא מוסיפה כי נשים בהריון חייבות להתייעץ עם גורם רפואי מוסמך בנוגע לכל סוגייה.

 

המחקר – הגורמים ללידה מוקדמת:

ממצאי המחקר מראים כי נשים בהריון אשר שתו משקה דיאט אחד ביום ויותר העלו את אחוז הסיכון ללידה מוקדמת ל-38 אחוזי סיכון ללידה לפני שבוע 37 (זאת בהשוואה לנשים אשר לא צרכו כלל משקאות דיאט ) נשים אשר שתו ביום אחד 4 כוסות ומעלה של משקאות דיאט העלו את הסיכון שלהן ללדת לפני שבוע 37 ל-78 אחוזים!

מאחר ולא נמצא סיכון בקרב נשים בהריון אשר צרכו משקאות אשר הומתקו ע"י סוכר החוקרים סבורים כי הממתיק המלאכותי הוא האחראי להעלאת הסיכון ללידה מוקדמת, אך לא ברור במדוייק כיצד משקאות הדיאט גורמים לסיכון זה, החוקרים משערים כי חלק ממרכיבי הממתיק המלאכותי מתפרקים לחומרים אשר מגבירים את הסיכון ללידה מוקדמת.

החוקרים אספו אינפורמציה אודות צריכת משקאות דיאט בקרב 59,334 נשים דניות, הם שלטו ונטרלו משתני מחקר אשר היו ידועים כגורמים פוטנציאליים ללידה מוקדמת כגון: גילה של האם, היסטוריית עישון, נתוני משקל האם לפני כניסתה להריון וכיו"ב.

 

בממצאי המחקר נמצא כי 4.62 מהנשים במחקר ילדו טרם מועד הלידה המשוער, 33 אחוזים מתוך אותן נשים ילדו מוקדם עקב התערבות רפואית על מנת להגן על חיי האם או חיי התינוק. כך שהמחקר מראה כי שתית משקאות דיאט הינה הסיבה הסבירה יותר להעלאת הסיכון ללידה מוקדמת (לפני שבוע 32!).

 

לפי יו"ר רפואת ילודים במרכז הרפואי אוניברסיטת האקנסאק  שבניו ג'רסי, הרופא אבדולה אל-קהאן - אין ודאות בכל הקשור לשתיית משקאות דיאט במהלך ההריון ולכן אינו ממליץ על צריכת משקאות דיאט במהלך ההריון, כמו כן מוסיף כי אין וודאות לגבי מה שבעצם גורם ללידה מוקדמת. יתכן כי הלידה המוקדמת נגרמת כתוצאה מגנטיקה, מבנה הרחם, התפתחות העובר ברחם, ודלקות, על כן קשה מאוד להצביע במדוייק מהי הסיבה האחת העומדת מאחורי לידות מוקדמות וכי אין וודאות מלאה שמשקאות דיאט הן הגורם העיקרי העומד מאחורי לידה מוקדמת.

 

אל קהאן מוסיף כי ההמלצה הינה להגביל את צריכת משקאות הדיאט ככל הניתן במהלך ההריון ולצרוך יותר מוצרים טבעיים כגון משקאות טבעיים, הסחוטים מירקות ומפירות טבעיים, להקפיד על כך שלא לצרוך יותר מפחית אחת של שתיית דיאט מוגזת ביומיים שלושה. בכלל כדאי להימנע ממתיקים מלאכותיים במהלך ההריון הינה המלצה הרווחת אבל גם אם לא נמנעת לא בטוח שאת בסיכון ללידה מוקדמת.

 

תגובת הארגון האמריקאי לתזונה

שלי מקגוויאר דוברת הארגון האמריקאי לתזונה מוסרת כי ממצאים אלו עשויים להיות חשובים מאוד במובן של מניעת לידות מוקדמות, בעיקר לידות מוקדמות שאינן מכוונות ואינן בהשגחה רפואית. אך עד שלא יתבצעו מחקרים משלימים בנושא למציאת הקשר המובהק המחקר רק מציע לנשים להימנע מצריכת משקאות דיאט אך אינו קובע החלטה נחרצת.

באופן כללי – נשים בהריון צריכות לבסס את השתייה שלהן על מים, חלב, ומיצי פירות טבעיים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו