לאכול בשביל שניים!? תזונה נכונה במהלך ההריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לאכול בשביל שניים!? תזונה נכונה במהלך ההריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.07.2007

תפיסה שגויה גורסת כי ברגע שהגונג המבשר על תחילת ההיריון מרעיש, זה הזמן להתחיל לאכול בלי הכרה. שרון בן יהודה, הדיאטנית הקלינית של חברת "מרזי מורית", מסבירה איך לא מסיימים את ההריון עם קילוגרמים  שנשארים איתך עד אחרי שהתינוק לומד ללכת...



לאכול בשביל שניים!?  תזונה נכונה במהלך ההריון

תפיסה שגויה גורסת כי ברגע שהגונג המבשר על תחילת ההיריון מרעיש, זה הזמן להתחיל לאכול בלי הכרה. שרון בן יהודה, הדיאטנית הקלינית של חברת "מרזי מורית", מסבירה איך לא מסיימים את ההריון עם קילוגרמים  שנשארים איתך עד אחרי שהתינוק לומד ללכת...

 

שרון בן יהודה: "תזונה של האם ושל התינוק יכולה לעשות את ההבדל בין בריאות וחולי, ולתמוך במצב הגופני הכללי של הילוד לאורך חייו. תזונה נכונה תאפשר לאישה לעבור את חודשי ההיריון ואת הלידה ללא סיבוכים, ותשפיע רבות על יכולתה להניק את התינוק.  לרוב אם הדיאטה בפיקוח של דיאטנית ואינה 'דיאטת כסאח' - אין שום מניעה - אלא אפילו מומלץ לבצעה, מכיוון ביצוע דיאטה גורם לנו לרוב דווקא להתחיל לאכול יותר בריא ויותר מאוזן.".

 

  • אשה בהריון אינה חולה - ומותר לה לאכול כמעט הכל במסגרת תשומת הלב המקצועית הראויה. הרבה פעמים האמירה הגורפת של הרופאים היא "נגד עין הרע" מגיעה מתוך כך שפעמים שהם אינם מבינים בתחום הדיאטה והתזונה או שבויים בעצמם בתפיסה המיושנת של "אוכלת בשביל שניים".

 

  • ככלל, תוספת המשקל המומלצת בזמן ההריון היא כ-12-13 ק"ג וכמובן שרק חלק קטן מהם הוא שומן. אגירה של 2 עד 4 ק"ג שומן היא רצויה ונורמלית מכיוון שהשומן נועד לספק מאגרי אנרגיה לתקופת ההנקה, שאר המשקל שאותו עולים במהלך ההריון יורד באופן טבעי לאחר הלידה.

 

  • מרכיבים חיוניים במיוחד בתזונה בזמן ההריון אשר חסרים לרוב בתזונה היומיומית הם ברזל, חומצה פולית, סידן וחומצה שומנית מסוג אומגה 3.  כדאי לצרוך מזונות המכילים אותם, כגון סויה, קטניות, טחינה, בשר רזה, ירקות עלים, דגי ים, זרעי פשתן (כמקור לאומגה 3) ומוצרי חלב רזים – או לשקול שימוש מושכל בתוספי תזונה.

 

  • רצוי לוודא שיש בתפריט כמות מספקת של פחמימות, המהוות מקור עיקרי לאנרגיה מיידית וזמינה הדרושה לגדילה ולתפקוד תקין. רצוי להעשיר את התפריט בדגנים מלאים (חיטה,אורז) בירקות ופירות ולא בפחמימות פשוטות (סוכר, קמח לבן) שמעלה את רמת הסוכר באופן פתאומי וגורם מצד אחד לתחושת רעב ומצד שני להשמנה מיותרת.

 

  • שומנים מהווים מקור מרוכז להפקת אנרגיה ועוזרים בהגנה על רקמות ואיברים בגוף מפגיעות פיזיות, שומרים על טמפרטורת הגוף, ומשמשים כחומר מוצא לבניית תרכובות כמו: הורמונים, מנגנון ויסות לחץ הדם ומערכת קרישת הדם. כמובן שצריך להישמר לא להתפזר יותר מידי עם העניין ולהגביל את צריכת השומנים (במיוחד מן החי) בכדי למנוע מחלות נלוות כמו: יתר לחץ דם, השמנת יתר וכו'.

 

  • מרכיב תזונתי חשוב הוא העשרת התפריט בחלבונים. אישה הרה זקוקה לכ 75 גרם חלבון כל יום. החלבונים משמשים כחומרי בניין עיקריים בעת בניית התאים והם רכיבים חיונים לגדילת רקמות ולבניית תאי הגוף השונים. גם פה עדיף שלא להגזים בצריכה גדולה של חלבונים ולהשתדל לשמור על איזון.

 

  • בזמן ההריון חשוב במיוחד לשתות הרבה, ובעיקר מים, ששומרים על תפקודים ביולוגיים תקינים ומונעים עייפות, ו"על הדרך" גם תורמים לתחושת שובע.

 

  • קפאין- נראה כי קיים קשר בין צריכת קפאין (קפה, תה, שוקולד וקוקה קולה) לבין שיעור הפלות גבוה יותר, ולמשקל לידה נמוך יותר של התינוק. עדיין, אין צורך להיכנס להיסטריה, שתיים שלוש כוסות קפה ביום הם לא בתחום המסוכן, אבל תמיד עדיף לעבור למשקאות נטולי קפאין. כמובן שאלכוהול, סמים, טבק וניקוטין הם לא אופציה, אפילו לא במקרה.

 

  • עם זאת, במידה ומדובר בהריון בסיכון – מומלץ שלא לא לעשות נסיונות חדשים וקיצוניים של שינוי הרגלי אכילה,  פעילות או נסיעות ללא ייעוץ רפואי.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו