לחומצת שומן DHA חשיבות רבה בהתפתחות תקינה של העובר - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לחומצת שומן DHA חשיבות רבה בהתפתחות תקינה של העובר

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.11.2009

החומצה הפולית כבר  לא לבד. מוסדות בריאותיים מובילים בעולם מאוחדים בהמלצה לשלב  חומצת שומן מסוג dha (מקבוצת אומגה 3) כחלק בלתי נפרד מתפריט נשים הרות ומיניקות



מאת: מיכל שיין, דיאטנית קלינית


לחומצת שומן DHA חשיבות רבה בהתפתחות תקינה של העובר

לאחר שאיגודי הבריאות האמריקני והאירופאי המליצו לנשים הרות ומיניקות לטול תוספת של dha, הצטרף גם האיגוד המקצועי של הפרינטולוגים (גינקולוגים המתמחים בתקופת ההיריון, טרום לידה), שיצא עם הנחיה ברורה ועם מינון מדויק: על נשים הרות ומיניקות לצרוך 200 מ"ג  dha, פעם ביום לפחות. 

מהי חומצת שומן מסוג dha ומדוע היא חשובה כל כך? 

dha - חומצת שומן מקבוצת אומגה 3, היא אחת מהמרכיבים הראשיים והחשובים בתהליך ההתפתחות של העובר במהלך ההיריון. העובר והתינוק היונק דורשים בתקופה זו לחייהם כמות גדולה של אומגה 3, החיונית להתפתחות תקינה של מערכת העצבים המרכזית (המוח), להתפתחות אופטימאלית של מערכת הראייה ולבניית מערכות נוספות בגופם המתפתח. נתון חשוב נוסף הוא שצריכת שמנים עשירים בחומצות אומגה 3 במהלך ההיריון מפחיתה גם את הסיכוי ללידה מוקדמת ולרעלת הריון.

דגים הם המקור העיקרי לאומגה 3

חומצות השומן מסוג אומגה 3 הינן מרכיב הכרחי בתזונה האנושית בכלל, משום שגוף האדם אינו מסוגל לייצרן בעצמו. המקור התזונתי העיקרי לאומגה 3 הוא דגים. עובדה זו מהווה בעיה לחלק לא מבוטל של נשים. לא זו בלבד שדגים ומאכלי ים אחרים אינם חלק מהתפריט הקבוע של נשים רבות, אלא שלעיתים קורה שדווקא בתקופה הרגישה של ההיריון וההנקה, נשים שלא סירבו קודם לכן לדגים, משנות לפתע את טעמן ומעדיפות להתנזר מהם. כך קורה שבקרב נשים רבות בעולם המערבי נוצר חסר תזונתי באומגה 3, דווקא בתקופה שבה קיימת חשיבות עצומה לספיגתן המספקת של חומצות שומן אלה. 

הרופאים ממליצים

איגודי הפרינטולוגים פרסמו לאחרונה המלצות, הנסמכות על המלצות בינלאומית, בעניין נטילת אומגה 3 בהיריון וההנקה. לטענתם חשובה מאוד הנקה מלאה לתינוק בריא, שלא נולד טרם זמנו. לצד המלצה זו, הם מפרסמים הנחיה ברורה: על אנשי המקצוע לוודא שכל אישה הרה ומיניקה תצרוך 200 מ"ג dha ליום לפחות. לנשים שאינן מיניקות, מומלץ, על פי הנחיות אלה, להשתמש בפורמולת תינוקות המספקת dha. בנוסף מומלץ להמשיך לתת לתינוק את חומצות השומן dha גם לאחר שמלאו לו שישה חודשים.

אומגה-3  ו-dha ,  מצא את ההבדלים

המקור העיקרי לdha- מקבוצת אומגה 3 הוא, כאמור, מזונות ימיים. מספר שמנים ומזונות צמחיים כגון שמן פשתן, שמן קנולה ואגוזי מלך, מכילים אף הם אומגה 3. האם הם טובים מספיק לתזונה בהיריון. התשובה לכך שלילית. מזונות אלה מכילים בעיקר  ,ala מולקולה שממנה נוצר ה-dha  אך שיעילותה להתפתחות התינוק פחותה בהרבה מזו של ה-dha. הפרינטולוגים מציינים, לפיכך, כי צריכתם של שמנים צמחיים המכילים אומגה 3 אינה עונה כלל על הצורך לאספקה מוגברת של חומצת שומן dha הנחוצה להתפתחות העובר והתינוק. הם ממליצים על כן, לשלב בתזונת האם תוספים שמכילים בעיקר dha.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו