מוצרי חלב במהלך ההריון וההנקה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מוצרי חלב במהלך ההריון וההנקה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.05.2009

העובר המתפתח זקוק לסידן על מנת לפתח עצמות ושיניים בריאות, לב, שרירים ומערכת עצבים בריאה, וכן לפתח קצב לב תקין וקרישת דם תקינה. לשם כך הוא זקוק לכמות מספקת של סידן אותו הוא מקבל מהאם. גוף האישה מתמודד עם העלייה בכמות הנדרשת של הסידן על ידי הגברת יכולת ספיגת הסידן.



מאת: מיכל גילאון, דיאטנית קלינית


מוצרי חלב במהלך ההריון וההנקה

מוצרי חלב במהלך ההריון

הריון הוא התחלה חדשה במעגל החיים גם לאישה וגם לעובר. במהלך ההריון חשוב להקפיד על תזונה מלאה ומגוונת, שתספק לגוף האישה ולעובר המתפתח את כל אבות המזון, הויטמינים והמינרלים החיוניים.

העובר המתפתח זקוק לסידן על מנת לפתח עצמות ושיניים בריאות, לב, שרירים ומערכת עצבים בריאה, וכן לפתח קצב לב תקין וקרישת דם תקינה. לשם כך הוא זקוק לכמות מספקת של סידן אותו הוא מקבל מהאם. גוף האישה מתמודד עם העלייה בכמות הנדרשת של הסידן על ידי הגברת יכולת ספיגת הסידן. כאשר בתזונת האישה ההרה חסר סידן, הוא יילקח ממאגר הסידן בעצמותיה על מנת להבטיח את צורכי העובר, מה שעלול לגרום לירידה בצפיפות העצם ופגיעה בבריאות האישה בעתיד.

לכן חשוב מאוד להגיע לצריכה המומלצת של סידן, שהיא 1,000 מיליגרם ליום (מתחת לגיל 18 יש צורך ב- 1,300 מ"ג סידן ביום).

כדי להגיע לצריכה המומלצת של סידן, מומלץ לאכול לפחות 3 מנות של מוצרי חלב ביום. מנה שמספקת כ- 200 מ"ג סידן נחשבת לכוס חלב, גביע יוגורט, גביע גבינה לבנה או קוטג', 5 קוביות (50 גרם) גבינה צפתית או מלוחה.

חלב ומוצריו נחשבים כנכס תזונתי, המשפרים את כלל התזונה. הם מספקים, בנוסף לסידן, גם חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצת b, אשלגן ומגנזיום.

מקורות נוספים לסידן יכולים להיות: סרדינים (עם העצמות), טחינה, שקדים וירקות עליים ירוקים כמו ברוקולי וכרוב.

להגברת צריכת הסידן במהלך ההיריון יש יתרונות נוספים: היא עוזרת לשמור על רמות תקינות של לחץ דם ולהפחית את השכיחות של יתר לחץ דם ורעלת הריונית.

צריכה מספקת של סידן במהלך ההיריון עשויה גם להפחית את שיעור הלידות המוקדמות וכן את שיעור התינוקות הנולדים במשקל לידה נמוך.

 

מוצרי חלב במהלך ההנקה

אימהות מיניקות מעניקות לתינוקותיהן את המזון המושלם, והרבה מעבר לכך.

כאשר התזונה של האם מאוזנת באופן כללי, החלב שלה מספק לתינוק את כל רכיבי התזונה להם הוא זקוק. זאת מכיוון שגוף האישה דואג קודם כל לצרכי התינוק. נשים שמיניקות וצורכות פחות קלוריות או פחות ויטמינים ומינרלים מהמומלץ, משתמשות במאגרים של הגוף שלהן כדי לא לפגוע בהרכב החלב. זאת אומרת שאיכות החלב וההנקה לא יפגעו, אבל עלולים להיווצר חסרים תזונתיים אצל האם. כך למשל, כשבתזונת האישה המיניקה חסר סידן, הוא יילקח ממאגר הסידן בעצמותיה, מה שעלול לגרום לירידה בצפיפות העצם. בנוסף לכך, בתקופת ההנקה רמת הורמון האסטרוגן יורדת (כמו בתקופת גיל המעבר), מה שגורם להרחקת סידן מן העצמות. על כן, במהלך תקופת ההנקה עלולה להתרחש ירידה בצפיפות העצם אשר תתוקן עד שישה חודשים לאחר גמילת התינוק מההנקה.

ולכן, גם במהלך ההנקה חשוב ביותר להקפיד לצרוך את הכמות המומלצת של סידן (1,000 מ"ג ביום מעל גיל 18 ו- 1,300 מ"ג עד גיל 18).

 

אלרגיה ורגישות למזון

יש אימהות שמרגישות שהתינוק שלהן מגיב אחרת למזונות מסויימים שהן אוכלות. התינוק יכול לבכות יותר, או לבקש לאכול יותר, ולעיתים קשה להבדיל בין התופעה הזאת לבין קוליק. חלק מהאימהות נמנעות בשל כך ממוצרי חלב, ולשווא.

קיימות סיבות אחרות להיווצרות גזים בתינוקות. גזים יכולים להיגרם כתוצאה מבליעת אוויר בזמן היניקה עקב תפיסה לא נכונה של השד. גורם נוסף יכול להיות מעבר מהיר מדי משד לשד, שגורם לתינוק לקבל בעיקר חלב קדמי, שעשיר בלקטוז, ופחות חלב אחורי, שעשיר יותר בשומן. על כן מומלץ להמשיך ולהניק את התינוק מאותו שד עד שהוא משחרר אותו ורק אז להציע לו את השד השני (מאוד יכול להיות שהתינוק ינק רק משד אחד בארוחה).

 

מניעת אלרגיות בתינוקות

בעבר המליצו לאימהות לתינוקות, עם היסטוריה משפחתית של אלרגיות, להימנע מצריכת חלב פרה בתקופת ההנקה. על בסיס ההמלצות הישנות ומיתוסים שגויים, אימהות רבות נמנעות מאכילת מוצרי חלב במהלך ההיריון וההנקה.

בינואר 2008 פורסמו ההמלצות החדשות של האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים (aap) על מניעת מחלות אטופיות בילדים. לאחר סקירה מקיפה של המחקרים שנערכו בתחום ובחינה מחודשת של ההמלצות, בוטלו ההמלצות הקודמות, שהגבילו את תזונת האם, ונותרו רק ההמלצות הבטוחות שהוכחו כמונעות או דוחות את הופעת המחלות האטופיות, שהן בעיקר הנקה. ובמילים אחרות, רק הנקה יכולה להפחית את הסיכון לאסטמה, אטופיק דרמטיטיס ואלרגיות למזון בתינוק, ולא המנעות ממזונות אלה או אחרים.

 

טיפים ל- 3 ביום

נשים מיניקות רבות מדווחות על עלייה משמעותית בתיאבון, שיחד עם העייפות המצטברת וחוסר הזמן לבשל עלולים לגרום לאכילת מזונות מהירים לא בריאים ולעלייה במשקל.

מצורפים רעיונות למתכונים קלים ומזינים, שיעזרו להגיע להמלצה של אכילת 3 מנות של מוצרי חלב ביום.

 

חלב

דגני בוקר משודרגים

כוס חלב, כוס דגני בוקר מלאים (כמו ברנפלקס), חצי בננה חתוכה, 4 תותים חתוכים (או פרי אהוב אחר).

שייק בננה

כוס חלב, בננה קפואה וכפית זרעי פשתה טחונים (לערבב במיקסר).

דייסת בריאות

כוס חלב, 2-3 כפות שיבולת שועל (קוואקר). מבשלים תוך כדי בחישה עד לקבלת דייסה סמיכה, אפשר להמתיק במעט דבש או סילאן ולתבל בקינמון ו/או באבקת חרובים.

 

גבינה

טוסט פיצה

2 פרוסות לחם מלא, פרוסת גבינה צהובה, רסק עגבניות (או קטשופ), אורגנו, שום.

פסטה אפוייה עם קוטג'

חבילת פסטה, עגבניות מרוסקות עם שום, מלח, פלפל ועשבי תיבול, גביע קוטג', 2 ביצים, אפשר לגרד גבינה צהובה מלמעלה או להניח 2 פרוסות (חומרים ל- 6 מנות).

כריך סלמון בריאות

2 פרוסות לחם מלא, גבינת ריקוטה או גבינה לבנה, סלמון מעושן, עירית ו/או עלי רוקט.

 

יוגורט

מוזלי

גביע יוגורט, פירות חתוכים: תפוח, אגס, בננה, תותים, גרנולה, מעט דבש או סילאן.

לאסי

גביע יוגורט, צימוקים, שקדים, מי ורדים וקרח (אפשר להמתיק עם דבש).

תפוח אדמה אפוי עם יוגורט ועשבי תיבול

תפוח אדמה אפוי, גביע יוגורט, פטרוזיליה, נענע, בצל ירוק.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו