מלפפונים חמוצים בשוקולד - מאיפה צצו החשקים האלו? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מלפפונים חמוצים בשוקולד - מאיפה צצו החשקים האלו?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.09.2010

אוכלת בשביל שניים או אוכלת בשביל אחד, יש לי צרכים, או כמו שחברותיי מתארות את זה אני "קרֵייוינג וומן" – אשת החשקוקים. כשבא לי משהו אני חייבת אותו – עכשיו! ולא רק אני, גם 'הקטן'. בלי דחיית סיפוקים, אני בכלל לא רוצה לדעת מהי דחיית סיפוקים. אני לא נרגעת מאותו משהו בדיוק, עד שאני משיגה אותו, יכולים לעבור אף כמה ימים.. וכשהוא בידיי או אז אני נרגעת ואושר קטן עולה מבפנים, אני די בטוחה שמישהו שם בפנים – גם הוא מרגיש רגיעה כללית.



מאת: איה חג'ג ונטע לי ססובר


מלפפונים חמוצים בשוקולד - מאיפה צצו החשקים האלו?

כך - חמאת בוטנים חייבת להיות במקרר בדיוק כשבא לי עליה, גם פיסטוקים טריים – טריים צריכים להיות בהישג יד וזה לא כלל לא משנה אם אנחנו בצימרים למשפחות בצפון ואין פיצוציה במרחק נסיעה סביר, אפילו אגס עסיסי עם המון נוזלים – כשהוא לא בנמצא זה ממש חבל! אבל שלא תבינו לא נכון, זה לא שאני חייבת את כל מה שלא במקרר, אני פשוט חייבת את מה שאני רוצה, באותו רגע מבלי לחשוב כלל על דיאטה שאצטרך אחרי הלידה..

 

בתור תוכנית גיבוי למשך ההריון מיפיתי את כל הרשתות והחנויות, המכולות והפיצוציות, המאפיות והחומוסיות, את שעות הפתיחה וימות השבוע, כך שאם יתחשק לי משהו אדע היכן ניתן למצוא. לא פסחתי על המיוחדים של אותה חנות, על פינת המזון התאילנדי, הסיני והיפני. ולקחתי בחשבון גם הכבד הקצוץ של אמא, רק למקרה שפתאום יבוא לי. כמעט ולא השארתי דבר למזל או יותר נכון לחשקים.

 

בן הזוג שלי חמוד, עד שקלט איך "אוכלים" את זה הוא היה שובר את הראש איך הוא משיג עבורי חמוציות בחצות, שווארמה עם עמבה מסוג מסוים בתשע בבוקר ופרי מנגו מסוג מאיה (אין לי אפשרות להתפשר על אחר) בשבת בצהריים. כשמישהו מנסה להשיג עבורך את אותם קרייוינגים הוא פותח אפשרות כאילו הוא באמת יכול להשיג אותם, ואז באות הציפיות..ואחריהן האכזבות. הוא כ"כ לא רצה שאתאכזב שעשה הכל כדי להחליף את החשק. אבל, אתן יודעות, אם זה לא זה - אפשר לדלג.

 

יש איזה סוג של אגואיזם שמלווה את חשקוקי ההריון, אבל למדתי שאם אני רוצה בן זוג עם כבוד עצמי וגם זוגיות טובה בחודשים הקרובים, כדאי שלא אבקש בדיוק את כל מה שאין (אלא אם כן יש אפשרות סבירה למצוא את זה במרחק נסיעה של 20 דקות). הוא למד לקבל אותי עם כל ה"בא לי.." וגם הבין שלא יוכל לממש את כולם. אני למדתי שכדאי לסמוך על אחרים שיעזרו בצליחת החשקים כראוי, אבל גם על עצמי, שאולי, מדי פעם כדאי שאקח נשימה עמוקה ואנסה פשוט להירגע.

בהמשך ננסה להבין מהיכן באים החשקים בהריון, האם מלפפונים, חמוצים ושוקולד אכן מועילים במשהו לבריאות העובר, וכן, למה יש נשים שזוללות בהריון כרטיסיות אוטובוס...

 

סיבות לחשקים בהריון

נושא החשקים בהריון מוביל לשתי שאלות מעניינות, האחת : מה מקורם של אותם חשקים בהריון? והשנייה, מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד איתם?...

מקורם של חשקים בהריון

לא נמצאה תשובה חד - משמעית למקורם של אותם חשקים בהריון וכן, לא ממש ברור למה דווקא מלפפונים חמוצים ושוקולד זכו לכזו פופולאריות.

סביר להניח שלחשקים בהריון ישנן גם סיבות סביבתיות. את אוכלת בשביל שניים, את צריכה להתחזק בשביל העובר, תזונה עשירה מגבירה את תנובת החלב, זה  הזמן לפרגן לעצמך.

וכן סיבות פיזיולוגיות הנובעות למשל מהורמונים או מחסרים בגוף.

יכול להיות שאותם חשקים למזונות מסוימים בהריון הם דרכו של הגוף לאותת לך מה חסר. למשל חוסר בויטמינים ובמינרלים בשונה ממחסור בסידן וברזל, יכול להסביר חשקים לסוגי גבינות במקרה אחד, או לנשנוש כרטיסיית אוטובוס מנייר במקרה קיצוני אחר. ישנן נשים רבות שבאמצעות חשקים בהריון מוצאות דרכים להקל על הבחילות ויש נשים שהגוף מאותת להן באמצעות חשקים אלו שהוא זקוק לדלק אחר, בריא יותר. וכך, נשים שנהגו לשתות, לעשן ולאכול אוכל שמן ומתובל נתקפות חשק עז לגזר וחסה ולא יכולות לשאת את הסיגריות שמעשן בן זוגן למשל. במקרה זה, חשקים בהריון הופכים לדבר חיובי ובעיקר איתות אינסטינקטיבי הישרדותי של הגוף.

במקרים אלה, חשקים בהריון הם ביטוי לכך שהגוף זקוק לתזונה מסודרת ומאוזנת ומי שלא היתה רגילה לארוחות מסודרות המורכבות מכל אבות המזון יכולה לגלות דווקא בהריון עד כמה הגוף זקוק לארוחות מעין אלו.

איך מתמודדים עם החשקים?

העצה הראשונה היא כמובן הקשבה לגוף ולא למיתוסים - אם תקשיבי לגוף סביר להניח שתדעי מתי מדובר בזלילה ומתי מדובר בצורך אמיתי ובריא של הגוף. ולא, אין שום סכנה בלדלג על חשק אחד או שניים. לא קיימת לעובר שום סכנה אם לא תאכלי כרגע שלושה קילוגרם של תותים ולא זו הסיבה שבגללה נולדים תינוקות עם סימן בצורת תות...

העצה השנייה היא איזון. חשוב לאכול בצורה מאוזנת ובריאה ולוודא שכל ארוחה מכילה את כל אבות המזון הדרושים לך ולעוברך. יחד עם זאת, טוב לתת מקום, בצורה מאוזנת ומודעת, לאותם חשקים בהריון.

כידוע, הריון הוא לא זמן לערוך דיאטות. יחד עם זאת, גם לביטוי "אני אוכלת בשביל שניים" יש סייגים, ועדיף שמה שאת אוכלת בשביל שניים יהיה סוג של תזונה נכונה,  תפריט מאוזן גם מבחינה קלורית, או במילים אחרות, אם לא היית בהריון לא היית זוללת חבילת שוקולד שלמה, היית מסתפקת במספר קוביות.

העצה השלישית והאחרונה היא: "סוף מעשה במחשבה תחילה". אז נכון שמומלץ ליהנות בהריון וליהנות מכל הטוב שיש לעולם בחוץ להציע אך מומלץ לעשות זאת בתבונה, במידה ובמעקב. כניעה לא מבוקרת עלולה להשאיר אותך עם הרבה יותר קילוגרמים עודפים ממה שציפית לאחר הלידה וגם אם תצליחי להשיל אותם, לעיתים קרובות יישארו סימנים – סימני מתיחה, בטן רפוייה שכבר לא רוצה להיכנס פנימה ועוד. בנוסף, משקל עודף משפיע על התחושה הפיזית הכללית – בצקות בגוף, קושי ללכת, קושי לנשום בלילה, נחירות... ועוד. במידה ותהיי מודעת לכל אלה, גם אם מדי פעם תיכנעי לזלילות המתוקות – עדיין תשמרי על איזון, אבל תצליחי להימנע מהיסחפות טוטאלית אחר החשקים שיובילו בסופו של דבר למחיר גבוה יותר ממה שתכננת לשלם בגין היריון זה... לא חבל? 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו