נשירת שיער ותזונה נכונה אצל נשים בהיריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

נשירת שיער ותזונה נכונה אצל נשים בהיריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.10.2013

במהלך תקופת ההיריון יותר זקיקי שיער נמצאים בשלב הצמיחה הפעילה. בתום ההיריון זקיקים אלו עוברים חזרה לשלב המנוחה. 



מאת: איילת נדיב דיאטנית קלינית   sc.M   מנהלת מחלקת הדיאטה ברשת סטודיו c
 

נשירת שיער  ותזונה נכונה אצל נשים בהיריון
נשירת שיער היא תופעה נפוצה ביותר, ולמרות זאת היא מטרידה הן נשים והן גברים. אורך חיים של שערה נע בין 3-6 שנים. איבוד כמות מסוימת של שיער היא נורמלית. כמות זו כוללת כ-100 שערות ליום (ובימים של חפיפת שיער המספר יכול לעלות ל- 300). אם הנשירה הופכת למסיבית, כלומר: שערות חדשות לא מספיקות לצמוח ולהחליף את השערות שנושרות, מדובר בחריגה מהנורמה.
קיימים גורמים רבים לנשירת שיער:
  • תורשה / גנטיקה – לנטייה תורשתית יש חלק בנשירת שיער (הידלדלות השיער במרכז הקרקפת בקרב נשים ובמפרצים בקרב גברים).
  • מין וגיל – כ- 75% מן הגברים יקריחו בשלב כלשהו בחייהם במידה חלקית או מלאה, ובקרב הנשים קיימת הידלדלות שיער המתגברת עם השנים. חלק מהילודים מאבדים שיער רב בשבועות הראשונים לחייהם.
  • מחלות – מחלות עם חום גבוה (שפעת, דלקת ריאות) ומחלות ממושכות כמו סרטן או ניתוח מסובך. בדרך כלל נשירה כזאת חולפת מעצמה כעבור מספר שבועות.
  • בלוטת התריס – בעיות בתפקוד הבלוטה (יתר פעילות /תת פעילות שלה) יכולות לגרום לדלדול השיער. 
  • לחץ/מתח נפשי ממושך עלול לגרום לנשירה מוגברת. אם גורם המתח ייעלם, הנשירה המוגברת תיפסק. 
  • דיאטת כאסח – איבוד משקל מהיר מדי עלול אף הוא לגרום לחוסר איזון תזונתי שיביא לעלייה בנשירת השיער. לפיכך, יש לבצע דיאטה מאוזנת ומותאמת לכל אחד באופן אישי.
  • נטילת תרופות – שימוש בגלולות למניעת הריון (מורידות את רמת האבץ), תרופות אנטי-דיכאוניות, תרופות לטיפול ביתר לחץ דם ונגד קרישת דם – כל אלה עלולים לגרום לנשירת שיער. גם לטיפולים כימותרפיים יש השפעות על השיער. במינונים מסוימים הם עלולים לגרום לנשירת שיער מוגברת לתקופה זמנית. 
  • תזונה לקויה– מחסור בוויטמינים ומינרלים  עשוי לגרום לנשירת שיער: מחסור בברזל, באבץ ועודף ויטמין a. תזונה מאוזנת תספק את רוב הוויטמינים לגופנו. לחלבונים יש תפקיד בייצור השיער, המינרלים חשובים לצמיחת השיער, ואבץ וגופרית חיוניים לתחזוקת השיער. אכילת ארוחות מגוונות ומאוזנות, תוכל למנוע או לעצור נשירת יתר. מומלץ  להרבות באכילת דגנים מלאים, ירקות וחלבונים ממקור איכותי (כמו קטניות, אגוזים, דגים ובשר עוף נטול שומן), להקפיד על ויטמין b12 וויטמין b6 ומזונות שעשירים בברזל ואבץ.
  • בעיות הורמונליות – יכולות לנבוע ממספר סיבות: זרימת דם לקויה, מחזור בלתי סדיר, אנמיה, הריון ולידה. 
 
 

נשירת שיער ונשים בהיריון

 
נשירה שיער מוגברת היא תופעה שכיחה בקרב נשים לאחר הלידה.  מצב זה טבעי לחלוטין ונובע משינויים הורמונליים המתרחשים בגוף האישה במהלך תקופת זו. ההסבר לכך פשוט-  במהלך תקופת ההיריון יותר זקיקי שיער נמצאים בשלב הצמיחה הפעילה. בתום ההיריון זקיקים אלו עוברים חזרה לשלב המנוחה. תופעה זו באה לידי ביטוי בנשירת שיער מוגברת, והיא זמנית. בדרך כלל צפיפות השיער חוזרת למצב הנורמלי כעבור מספר חודשים.  הסבר נוסף לתופעת הנשירה בקרב נשים בהיריון קשור לפעילות בלוטת התריס – כנאמר לעיל, פעילות יתר של הבלוטה או תת פעילותה עלולים לגרום לנשירת שיער. במקרים כאלה, טיפול תרופתי יעזור.  אפשרות נוספת קשורה למחסור בוויטמינים ומינרלים, שיש לספק לעובר במהלך תקופת גדילתו ברחם. במקרה כזה מומלץ להתייעץ עם תזונאית על מנת להתאים תפריט עשיר במזונות מגוונים.
 

תזונה נכונה בזמן ההיריון

 

תזונה נכונה ובריאה חשובה לא רק במהלך תקופת ההיריון, אלא גם בשלב ההנקה.
תזונה בריאה תשפיע הן על בריאותה של האישה במהלך ההיריון והן על התפתחות תקינה של התינוק. לשם כך האישה ההרה צריכה להקפיד לספק לגוף את מרכיבי המזון החיוניים, וביניהם נכללים וויטמינים ומינרלים. נשים בהיריון נמצאות בקבוצת הסיכון לסבול ממחסור בוויטמינים ומינרלים. אחד המינרלים החשובים הוא אבץ. הוא אחראי לחלוקת תאים, תהליכי גדילה, החלמת פצעים. הוא חיוני להתפתחות תקינה של גופנו והוא נספג במעי הדק ונשמר בכבד, בכליות, בעיניים, בציפורניים, בעור, בעצמות, בשרירים ובשיער. לכן הוא ממלא תפקיד חשוב במהלך ההיריון, היות והעובר דורש אבץ וגם לאחר ההיריון, בעת ההנקה. חוסר באבץ עלול להוביל לבעיות אצל ילדים, כמו: פיגור בגדילה, בעיות במערכת החיסונית, נשירת שיער, שלשול, עייפות, דיכאון וכד'. במשך ההיריון עצמו מחסור באבץ יכול להוביל ללחץ דם גבוה, ודימומים. האבץ מצוי במזונות כמו: טופו, קטניות, ביצים, סויה, זרעי חמניות, בשר, מוצרי חלב, שקדים, דגנים, עדשים, תפוזים, וזרעי שומשום.
רמת הספיגה של אבץ עולה כאשר הוא משולב עם ויטמין a, עם סידן ועם נחושת. ויטמין a   אחראי לתפקוד העור, הרקמות הריריות, מערכת הרבייה ותהליכי גדילה של הגוף. הוא מצוי בירקות ופירות כתומים כגזר, בטטה, דלעת ומנגו; ירקות אדומים כפלפל אדום; וכן ירקות עליים ירוקים כהים דוגמת תרד, פטרוזיליה ופלפל ירוק כהה.
מהחי מקבל הגוף ויטמין a בצורת רטינול, מכבד, שמן דגים, ביצים, חמאה וחלב. יש להימנע מצריכה מוגזמת של ויטמין a  במהלך ההיריון היות והוא עלול לפגוע במערכות שונות בגוף ולגרום נזקים רבים. הסידן חיוני לשמירה על בריאות העצם של האם, והתפתחות תקינה של עצמות העובר. צריכה מספקת של סידן מפחיתה את הסיכון ללחץ דם גבוה בהיריון. צריכה מאוזנת של סידן ומגנזיום יכולה להפחית במידה ניכרת את הופעתה של רעלת היריון ולחץ דם הריוני. מגנזיום מפחית את תופעת ההתכווצויות ברגליים בקרב נשים בהיריון. סידן מצוי במזונות, כמו: מוצרי חלב למיניהם או קטניות, פירות יבשים ודגני בוקר.                                                                                
גם ברזל חיוני לתקופת ההיריון . ברזל יסייע כנגד אנמיה, שעלולה להתפתח במהלך ההיריון עקב אספקתו לפי צרכי העובר, ובמהלך הלידה עצמה – בה האישה מאבדת כמות גדולה של דם.  הוא מצוי במזונות, כמו: בשר אדום, כבד, דגים, שוקולד מריר, קטניות, ירקות ירוקים עליים -ברוקולי, נבטים, שעועית, חסה, פטרוזיליה, שמיר, כרישה, אגוזי קשיו, פירות יבשים ותאנים.
ויטמין b  מסייע להעברת חמצן מהריאות לרקמות הגוף. במהלך ההיריון הגוף דורש יותר אנרגיה לעובר שלו, ולכן הדרישה לוויטמין זה עולה. החומצה הפולית המצויה בקבוצת ויטמיני  ה-b  יכולה להפחית את הופעתם של מומים מולדים בעובר משום שהיא חיונית להתחלקות תקינה של תאים בגוף. ויטמין b  מצוי במזונות, כמו:  דגים, סויה, כבד, חיטה מלאה, אגוזים, בקר, ביצים, מוצרי חלב. חומצה פולית מצויה במזונות: פירות הדר, קטניות, ירקות עליים ירוקים.
לחומצות שומן (אומגה 3 ) יש תפקיד חיוני בהתפתחות תקינה של מוח העובר והראייה שלו. חומצות אלה מצויות בעיקר בדגי ים צפוניים.
על מנת לעבור את תקופת ההיריון וההנקה באופן הבריא ביותר מומלץ לקבל הדרכת מקצועית מדיאטנית לגבי תזונה נכונה. תזונה מאוזנת תעזור גם לאישה ההרה וגם להתפתחות תקינה של העובר.
 
 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו