פיתוח ישראלי: תאי גזע שמקורם בשליית אדם טיפלו בפגיעות עצביות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

פיתוח ישראלי: תאי גזע שמקורם בשליית אדם טיפלו בפגיעות עצביות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.08.2010
פיתוח ישראלי: תאי גזע שמקורם בשליית אדם טיפלו בפגיעות עצביות

זאת לאחר שניסויים קודמים הראו שתאים מסוג זה הצילו חולי סכרת מקטיעת גפיים

חברת הביו רפואה ישראלית הישראלית פלוריסטם, שמקום מושבה בחיפה, הודיעה כי בשני מחקרים שונים בבעלי חיים נמצא כי טיפול בתאי גזע המופקים משליית אדם יעיל להקלת כאבים הנובעים מפגיעות עצביות. שני הניסויים נעשו בגרמניה, בשיתוף עם מכון הצ'ריטה ברלין-ברנדנבורג, המרכז הקליני הגדול באירופה והמחלקות לרפואה משקמת, טיפול נמרץ והרדמה.

 

במסגרת הניסויים, הוזרקו לחולדות שסבלו מפגיעות עצביות תאי גזע משליית אדם שהופקו והורבו במעבדות של חברת פלוריסטם החיפאית. לאחר מכן נבדקה תגובת החולדות לכאב ונמצא כי בעקבות הטיפול חלה הקלה משמעותית ברמת הכאב שחשו.

 

ד"ר הנס דיטר וולק, ראש מכון ברלין-ברנדנבורג לרפואה חיסונית ומשקמת, אמר: "המחקר הנוכחי מבוסס על ידע ממחקרים קודמים שמהם עולה כי מחלות כלי דם פוגעות במערכת העצבים וגורמות לכאבים. השיפור במצב נובע מכך שהתאים של פלוריסטם שהוזרקו לחולדות מפרישים חומרים אנטי דלקתיים וחלבונים שמסייעים לחידוש כלי הדם וכתוצאה מכך גם להקלה משמעותית בכאב הנובע מהפגיעות העצביות".  

ד"ר אדווין הורוביץ, נשיא האגודה העולמית לריפוי בתאי גזע ויו"ר הוועדה המדעית של פלוריסטם: "תוצאות המחקר מוכיחות פעם נוספת את יעילות מנגנון הפרשת התרופות של תאי הגזע משליית אדם לתמיכה בשיקום מפגיעות עצביות. המחקר הנוכחי מצטרף לתוצאות ולפרסומים נוספים של החברה על טיפול באינדיקציות קליניות נוספות ומצביע על פוטנציאל מבטיח של התאים לטיפול במחלות שונות".

הצלחה גם בקרב חולי סכרת

רק לפני חודשיים הודיעה פלוריסטם  כי בניסויים קליניים שערכה בבני אדם בגרמניה ובארצות הברית, הצליחה להציל רגליים של חולי סכרת באמצעות טיפול בתאי גזע מהשלייה.

 

במסגרת הטיפול, הוזרקו לרגליהם של חולי סוכרת הסובלים מהיצרות עורקים קשה (איסכמיה) תאי גזע שהופקו משליית אדם. המטופלים שהוזרקו היו מועמדים לכריתת גפיים בתוך חצי שנה מרגע כניסתם לניסוי.

 

בתום תקופת מעקב של שלושה חודשים, דיווחו יותר מ-80% מהמטופלים שהוזרקו על שיפור משמעותי בתפקוד הרגליים וכתוצאה מכך, ברמת החיים שלהם. סכנת הכריתה הוסרה ורובם אף שיפרו את יכולתם ללכת.

 

תפקוד הרגליים של המטופלים הוערך לפי שלושה פרמטרים מדידים המקובלים לאבחון חולי איסכמיה- אינדקס הבוחן את תפקוד הקרסול, אינדקס הבוחן את תפקוד זרימת הדם ברגל וכמות החמצן  התת עורי. 83% מהחולים שקיבלו את הטיפול בתאי הגזע מן השלייה הראו שיפור בפרמטר אחד לפחות, ואילו 50% מהם הראו שיפור בלפחות שניים מהפרמטרים שנבדקו.

 

בנוסף לפרמטרים הרפואיים שנבדקו, דיווחו מרבית החולים (יותר מ-80 אחוז) על שיפור משמעותי ברמת החיים שלהם. תחושתם האישית של החולים אוששה גם במחקר, ובבדיקה הוכח כי אצל רובם חלה עלייה משמעותית ביכולתם ללכת בעקבות הטיפול, הכאב באזור הרגליים פחת מאוד, ויכולתם של החולים לתפקד בסביבתם הקרובה ולבצע מטלות יומיומיות השתפרה.

 

הנתונים החדשים התפרסמו במסגרת תוצאות הביניים של השלב הראשון בניסויים הקליניים שעורכת החברה, שמקום מושבה בחיפה, והיא מעסיקה כ-40 אנשים במחקר ופיתוח.

 

כיצד זה עובד?

בפלוריסטם רשמו פטנט על גידול של תאי גזע מהשלייה, במתקן מיוחד. התאים גדלים על נשאים קטנים, בתוך נוזל, שמאפשר להרבות אותם בתנאים מבוקרים, באופן המדמה את המצב הטבעי בגוף האדם. שיטת הגידול מאפשרת למעשה ייצור המוני של תאים, לצורך ייצור המוני של תרופות. באופן כזה, תאים שנלקחו משלייה אחת יכולים לרפא חולים רבים.

 

התאים עצמם מוזרקים לגוף החולה - או למחזור הדם או למקום עצמו אשר דורש ריפוי. תאי הגזע מן השלייה למעשה מעודדים את הגוף לרפא את עצמו, מעודדים גדילה מחודשת של כלי דם ורקמות ובכך משפרים את מצבו של המטופל. במקרה של חולי הסכרת, שרגליהם נפגעו קשות כתוצאה מהיצרות עורקים, תאי הגזע מן השלייה מעודדים יצירת כלי דם חדשים הגורמים לזרימת דם מחודשת לרגליים ובכך מצילים את החולים מכריתת גפיים.

 

פריצת דרך נוספת: ההזרקה נעשתה ללא התאמה גנטית לחולים

 

בנוסף לעבודה שהזרקת תאי הגזע מן השלייה שיפרה את מצבם של החולים, רשמה פלוריסטם פריצת דרך משמעותית נוספת. היא הצליחה להוכיח כי ניתן להזריק תאי גזע מזנכימליים (תאים ראשוניים שעוד לא התמיינו לרקמות מסוגים שונים) לחולים, ללא התאמה גנטית בינם לבין מקור התאים. כלומר, להבדיל ממצבים שאנו מכירים שבהם יש לדאוג להתאמה גנטית בין התורם לבין המקבל (כמו למשל במבצעי חיפוש תורם להשתלת מח עצם בחולי סרטן), בטיפול של פלוריסטם ניתן לקחת תאים ממקור אחד, ולהזריק לאדם אחר מבלי לחשוש מדחייה.

 

למעשה, השלב הראשון של הניסוי הקליני נועד בראש ובראשונה לבחון את בטיחות הטיפול. מתוצאות הניסוי עד כה עולה כי באיש מהמוזרקים לא נרשמה תגובה חיסונית שלילית או דחייה של הטיפול, למרות העובדה שלא נערכה התאמה גנטית.

 

תגלית זו מהווה פריצת דרך משמעותית בדרכה של פלוריסטם (ועולם הרפואה בכלל) לייצור תרופה תאית למגוון מחלות, ללא צורך בהתאמה אישית לכל חולה וחולה.

 

על מנת להבין את המשמעות – דמיינו מצב שבו תרופות מתאי גזע יימכרו לכל דורש בבית מרקחת, ממש כמו אנטיביוטיקה, שאומנם מצריכה מרשם – אך לא התאמה אישית לכל חולה.

 

על תאי הגזע מן השלייה

פלוריסטם הישראלית הינה הראשונה בעולם שעוסקת בפיתוח טיפולים למגוון מחלות, מתאי גזע המופקים משליית אדם. תאי הגזע נלקחים משליות של נשים ישראליות שעברו ניתוח קיסרי, והסכימו לתרום את השלייה לצורך המחקר.

 

כיצד מפיקים את תאי הגע מהשלייה

החברה פונה ליולדות שמועד לידתן קבוע מראש, כלומר נשים שנקבע להן תור ללידה בניתוח קיסרי, ומקבלת את הסכמתן לתרומת השילייה. מייד לאחר הלידה אוספים את השילייה ושואבים ממנה את סוג תאי הגזע הספציפיים שלהם יכולת לתמוך בשיקום מערכות בגוף האדם, כלומר ביצירת כלי דם.

בחברה מדווחים על היענות גדולה של נשים להשתתפות במחקר, וכיום איסוף תאי הגזע מהשליות מתבצע כפעמיים בשבוע, בבתי חולים באזור חיפה.

 

למה דווקא שיליית אדם

הריון זהו המצב היחידי בטבע שבו שתי מערכות אימוניות (חיסוניות) מתקיימות זו לצד זו, ללא דחייה אחת של השנייה. כלומר, גוף האישה מייצר במהלך ההריון את האפשרות הביולוגית לגדל עובר בתוך גוף האישה, מבלי שגוף האישה ידחה אותו החוצה.

מכאן למעשה התכונות הייחודיות שיש לתאי הגזע המופקים משליית אדם בתהליכי ריפוי ויצירת כלי דם.  פלוריסטם הישראלית הייתה הראשונה שהעזה לפתח טיפולים מתאי גזע שמקורם בשלייה, ואף הצליחה להגן בפטנטים שונים את התהליך הייחודי לשכפול התאים, את התוצר של הגידול ומגוון טיפולים למחלות חשוכות מרפא.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו