בטיחות ילדינו – סורגים, רכב, והגנה עליהם בבית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בטיחות ילדינו – סורגים, רכב, והגנה עליהם בבית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 26.11.2010

הבית שלנו הוא לכאורה המקום שצריך להיות הכי בטוח עבור התינוק שלנו. אבל האם הוא באמת כזה? האם אנחנו כהורים עושים הכל כדי לשמור על ילדינו?



מאת: יעל סנדלר


בטיחות ילדינו – סורגים, רכב, והגנה עליהם בבית

 

הבית שלנו הוא לכאורה המקום שצריך להיות הכי בטוח עבור התינוק שלנו. אבל האם הוא באמת כזה? האם אנחנו כהורים עושים הכל כדי לשמור על ילדינו?

הבית שלנו אמור להיות בית מבטחים. אבל מסתבר שהרבה מאוד תאונות של ילדים עד גיל חמש קורות דווקא בבית. איך נוכל אנחנו ההורים להגביר מודעות ולעזור להפוך את הבית למרחב מוגן יותר עבור ילדינו?

 

סורגים

בזמן האחרון קרו כמה נפילות של ילדים מחלונות שלא היו מסורגים. אין ספק כי סורגים הם הוצאה גבוהה. הורים רבים גרים בדירות שכורות, ואין להם אפשרות כלל להתקין בהם סורגים.

יש כמה דברים שמאוד חשוב שתדעו: תריס אינו מונע נפילה מהחלון. תריס לא נועד להגן על פתח החלון, ולכן אם יש לכם תריסים אל תראו בהם הגנה בפני אסון. יש כיום אמצעים רבים שנועדו להגבלת פתיחת חלון. מחירי האביזרים השונים זולים מסורגים וחשוב להשתמש בהם. בבית שיש בו ילדים קטנים אל תצמידו ריהוט  לחלון. אל תמקמו שולחן כתיבה או מיטה או כל ריהוט עתיק אחר ליד חלון. חשוב לקחת בחשבון שילד יכול להזיז בעצמו את הכיסא, גם כאשר הוא נמצא במקום אחר, ולא ליד החלון בחדר.

מגבילי פתיחת חלון זולים יחסית, וניתן למצוא אותם בחנויות בהם מוכרים ציוד לתינוק.

יש סורגים שנקראים סורג טף. זהו פטנט ישראלי שנועד רק להגן על הילד מפני נפילה מהחלון, ואינו מיועד כסורג נגד פריצות. עלותו זולה לעומת סורג. קל לפרקו, אם אתם גרים בדירה שכורה.

 

כאשר הילדים גדלים מומלץ לדבר איתם על הנושא. אם אתם תולים כביסה בחלון גבוה ומתכופפים כלפי חוץ – חשוב להסביר לילד למה רק לכם מותר לעשות זאת, ומדוע לו אסור להתקרב אל החלון. אם אתם נתקלים בספר בו הגיבור יוצא דרך החלון (וכבר ראיתי לפחות 4 סיפורים כאלה), דברו עם הילד שלכם והסבירו לו מדוע זה מסוכן.

חשוב שתדעו שגם אם מיגנתם את ביתכם – כאשר הילד נמצא בבית אחר, למשל של חבר, התנאים יכולים להשתנות. היו ערים לכך. אתם יכולים לבקש לסגור את התריס, ולהסביר כי ילדיכם לא מורגל לחלונות פתוחים. בדקו גם מעקה נמוך, למשל במרפסת או גג. עציץ שילד עלול לטפס עליו בגג פתוח עלול להוות סכנה.

 

בבית יש סכנות רבות אחרות, שחשוב להיות מודעים אליהם:

 

סכנת נפילה של ספריה, או רהיט גבוה

אם יש לכם ספריות בבית, חשוב לקבע אותן אל הקיר. בכל חנות לחומרי ביניין, תוכלו למצוא משולשי ברזל. איתם מחברים את הרהיט לקיר. הרהיט במצב זה אינו מהווה סכנה לתינוקות וילדים. אם אינכם אוהבים את המראה ניתן לקשט את המשולשים עם מדבקות קיר.

 

ארונות ישנים

בדקו את מצב הדלתות בארונות הישנים שלכם. ארון שדלתו התנתקה חלקית, חזקו ותקנו. אל תזניחו, אחרת היא יכולה להוות סכנה לילדים.

 

סביבת הבית והכניסה לבית

חפצים ישנים בסביבה של הבית עלולים להוות סכנה עבור ילדיכם. רק החודש נמחץ תינוק תחת דלת פלדלת. אל תקלו ראש אם השכנים שלכם מוציאים לחצר מקרר ישן או דלת של כניסה לבית. דרשו לסלקו מהחצר באופן מיידי.

 

חשמל ומכשירי חשמל

בדקו שמכשירי החשמל בבית שלכם בטוחים. מכשיר מקצר – שגורם לקצר חשמלי, הפסיקו את השימוש בו.

אספו את הכבלים של חוטי החשמל. אל תשאירו חוטי חשמל ארוכים נשרכים בבית ולא אסופים. ניתן להדקם בעצמכם על ידי כמה אזיקונים קטנים – אותם שרוכי פלסטיק שמהדקים לרוחב החוטים. תוכלו לקנות מעין צינור פלסטיק המיועד לאיסוף חוטי חשמל בחנות איקאה. חשוב לאסוף את החוטים בגלל סכנת נפילה. אך גם בגלל סכנת חנק – ילד עלול לשחק עם חוט חשמל ולכרוך אותו סביב צווארו.

 

בקבוקי שתייה ומאכל

לעולם אל תשימו חומר שאינו חומר אכיל בבקבוק המיועד למאכל. לא לרגע, לא לשנייה ואף פעם לא. הילד יכול למצוא אותו גם בלעדיכם ועלול להתרחש אסון. אם ילדיכם הגדולים משתתפים בחוגי מדעים למינם. כדאי ליידע גם את מנחי החוג בחשיבות להשתמש בבקבוקים שאינם מיועדים למאכל, ולהרחיקם מפעוטות. הרגילו את ילדיכם לספר לכם אם הביא מהחוג נוזלים שעדיף שלא יישארו בתיק.

 

רכב

לעולם אל תשאירו ילד ברכב, כאשר אתם לא נמצאים בו. לא לדקה לא לרגע. הרי לא הייתם משאירים לרגע באוטו מצלמה יקרה, וגם לא ארנק יקר. אני בטוחה שהילד שלכם יקר הרבה יותר מכל דבר עבורכם. שמרו עליו. הטמפרטורה במכונית היא קטלנית. אל תשחקו בחיי ילדיכם.

 

אחים גדולים

ילד מתחת לגיל שלוש זקוק להשגחת מבוגר. הוא לא יכול על פי החוק להישאר עם אח קטן שישמור עליו. גם אם אתם מאוד רוצים לנוח בצהריים.

ילד מתחת לגיל 6 אסור להשאיר לבד בבית. בארצות שונות בעולם הגילאים עולים לגיל עשר ושניים עשרה.

 

מטבח

אני אישית מעדיפה מטבחים סגורים, בהם ניתן לסגור דלת. אם המטבח שלכם פתוח, הגבילו בעזרת חוסם פתח את הכניסה אליו. הרחיקו את מיחם המים החמים ליד הקיר. הדקו ואספו את חוט החשמל של המיחם. אל תחזיקו לעולם מים רותחים כאשר אתם מרימים את התינוק שלכם.

 

אמבטיה

לא משאירים לבד ילד ותינוק באמבטיה.

ילד לא יכול להשגיח על ילד אחר באמבטיה, זה אינו תפקידו. עדיף לקלחו פעם ביומיים אבל שמבוגר ישמור עליו.

 

שימו עצמכם במקום ילדיכם

התכופפו לגובה של התינוק שלכם. בדקו את הסביבה מהגובה שלו.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו