גלישה בטוחה לילדים – טיפים להורים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

גלישה בטוחה לילדים – טיפים להורים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.04.2010

שמחה וטובת לב הגיעה ליאת לאסוף את ביתה, מור, מבית חברתה, בר. ילדות מתוקות בכיתה ב'.

"איך היה?", שאלה בתום לב. "היה כיף", סיפרה החברה, בר. "חיפשנו בגוגל תמונות מעניינות", היא פירטה.

סקרנותה של ליאת התעוררה והיא ביקשה להבין טוב יותר. עוד משפט שניים והוידוי התמים הורחב והלם בפניה של ליאת: הילדות הגיעו בתום לב  ומתוך סקרנות וידע גוגלי לגלישה באתרי פורנו.



מאת: נטע דורון
גלישה בטוחה לילדים – טיפים להורים

ואיפה הייתה אמא של בר כל אותו זמן? אה, היא הייתה בבית, מאמינה שהילדות מאחורי הדלת הסגורה גולשות בוובקינז. בעצם, מדוע שלא תאמין בכך?

הזוי? נדיר? לא. זו סיטואציה שיכולה לקרות לכל אחד ואחת  מאיתנו. מה עושים??

היסטרייה והיסטוריה – גלישה ברשת

מחד אין אנו מעוניינים לגזור גזירת "מוות", קרי, ניתוק גלישה סופי לילדים מחשש חשיפה לפורנו או תכנים אלימים. מאידך, לגלות שהילד נחשף שלא במתכוון לתכנים כאלה הוא דבר פשוט בלתי נסבל עבורנו. בהמשך קיים גם הפחד שמא הם יפלו למלכודת של פדופיל רשת, מה שמהווה תסריט מעורר פלצות.

לפיכך, להלן כמה טיפים שיסדרו לכם את העניין ויתנו לכם יכולת לאזן בין שני הקצוות.

מיקום פיזי

הרגילו את הילדים מגיל צעיר לגלוש ממקום ציבורי בבית – חדר המגורים, פינת האוכל וכד'. נכון שכאשר הם מתבגרים יש להם נטייה טבעית להתמקם בחדרם ולסגור אחריהם הדלת...עדיין, השרשת הרגל של גלישה מתוך מתחם ציבורי ביתי יבסס הרגלים בריאים של "אין מה להסתיר" וייתן לכם עמדת פיקוח בלתי מעיקה עליהם.

לא סוגרים דלתות – בהמשך לנאמר, ואם הגלישה מתבצעת מחדרם, היות והמחשב הנייח ממוקם שם באופן טבעי, הרגילו אותם להשאיר דלת פתוחה. כך תהיו בקשר עם מה שקורה איתם במהלך הגלישה, מבלי לפגוע בפרטיותם.

טכנולוגיה

  • התקינו תוכנות סינון לתכני פורנו, אלימות וכד'. מדובר בתוכנות יעילות שיעזרו להרגשת הביטחון שלכם ויבצעו היטב את עבודת הסינון. רק אל תסמכו על תוכנות אלה שיעשו עבורכם את מלאכת החינוך לגלישה בטוחה – הן תהוונה אמצעי סינוני-טכני בלבד.

בנוסף, הן לעולם לא תוכלנה להיות יעילות במאת האחוזים. זכרו שילדים חשופים לאינטרנט בעוד מקומות, ושתמיד תיתכן האפשרות של הגעה לתכנים בלתי ראויים תוך עקיפת התוכנה בדרך זו או אחרת.

  • בצעו בדיקת היסטוריה במחשב ילדכם – מעבר על כל עמודי האינטרנט שנצפו באותו היום. היו גלויים עם הילדים, ועדכנו אותם שמדי פעם תעברו על היסטוריית הגלישה שלהם מתוך דאגה לבטחונם ולא חיטוט, חלילה.

הכירו את עולמם

האם אתם יודעים מהו בלוג? פורום? שרשור? אייסי? מסן? אשכול? פורטל? פייסבוק?

אם רוב המלים כאן אינן מובנות לכם, כדאי שתפשילו שרוולים ופשוט תכינו הפעם אתם שיעורי בית. בקשו מילדכם להראות לכם מה מעניין אותו ומעסיק אותו. גשו לעניין מתוך אהבה, רצון להבין ואף ללמוד. גלשו ברשת, קראו, חקרו והתעמקו. שוחחו עם ילדיכם בגובה העיניים.

כך תשיגו מידע אודות הדברים שהם עושים ברשת, אך מתוך רצון כנה שלהם לשתף אתכם ולא מתוך הכרח והפעלת סמכות הורית כוחנית.

חינוך ותקשורת טובה

בהמשך לסעיף הקודם, אך בהקשר הרחב של תפקוד הורי – אין כמו תקשורת טובה על מנת להימנע ממצבים בהם ילדים מסתירים מידע מהוריהם עד כדי מידור סופי.

הורה שיאסור דברים באופן גורף, או יאכוף סמכויות הוריות באופן כוחני ללא הקשבה ותקשורת סופו לגלות יום אחד שבנו פשוט משטה בו. בכל הקשור לאינטרנט, הילדים הם בעלי העליונות הטכנולוגית. תרצו, אובדן הסמכות ההורית. התהפכות יוצרות זו מדאיגה אך מהווה עובדה בשטח. מה תעשו אם כן? תקשורת יעילה תהיה התשובה.

כאשר ילדכם יידע שהוא יכול לשתף, לספר, או לחלוק מבלי ש"יחטוף", לא תהיה עבורו סיבה להסתיר מכם מידע.

מצדכם תוכלו להעניק לו את העצות הטובות ביותר והכלים היעילים ביותר איתם יוכל לתפקד היטב בחברה על מנת להתמודד עם הקשיים והסכנות. האם תמיד תוכלו להיות לצידו? לא. מי אמר שקל להיות הורה...

גלישה ברשת היא חלק מחיינו האמיתיים, היא פשוט מתרחשת בוירטואל. עקרונות החינוך חלים גם כאן. אמא יקרה, גם אם אינך יודעת מה זה fan page בפייסבוק, אך השכלת לבסס תקשורת פתוחה עם בתך יש סיכוי טוב שהיא תשתף אותך במה שקורה איתה גם בזירה אינטרנטית מרכזית זו.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו