איך להתכונן להתמודדות משפחתית עם החופש הגדול ? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך להתכונן להתמודדות משפחתית עם החופש הגדול ?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.06.2013

טיפים מקצועים כיצד להתכונן מבעוד מועד להתמודדות משפחתית עם החופש הגדול.



מאת: דר' סוזי קגן, יועצת פסיכולוגית בכירה בעלת קליניקה לטיפול משפחתי וזוגי ומרצה באוניברסיטת בר- אילן


איך להתכונן להתמודדות משפחתית עם החופש הגדול ?

החופש הגדול מתקרב אלינו בצעדי ענק ויתקיים, במהלך תקופת הקיץ בחודשים יולי ואוגוסט. למרות שהילדים ובני הנוער נהנים מחופש ארוך וממצה, מרבית ההורים עובדים כרגיל במהלך תקופה זו. חלקם מצליחים "להשתחרר" מוקדם יותר או לצאת לחופשה קצרה, אך ברוב תקופת החופש נוצר מצב בו ההורים עובדים והילדים בחופשה. מצב זה עלול להביא לעיתים לדילמות משפחתיות, לקונפליקטים ולסוגיות מיוחדות. ד"ר סוזי קגן, יועצת פסיכולוגית בכירה בעלת קליניקה לטיפול משפחתי וזוגי ומרצה באוניברסיטת בר- אילן, מעניקה טיפים מקצועים כיצד להתכונן מבעוד מועד להתמודדות משפחתית עם החופש הגדול.

קייטנה - מקובל בחודש הראשון של החופש הגדול לשלוח את הילדים לקייטנה. מדובר במסגרת שבה מבלים הילדים תחת השגחה, המאפשרת להוריהם להמשיך בשגרת עבודתם. כאמא וכפסיכולוגית אני מאוד מאמינה בקייטנות. יש במסגרת הזו יכולת לצמיחה חברתית, אפשרות לשיפור כישורים חברתיים וללימוד אומנויות חדשות. יחד עם זאת במידה והילדים אינם רוצים ללכת אינני ממליצה להתעקש על כך.

"קייטנת בית" - ילד שבוחר שלא להצטרף לקייטנה, יכול להישאר בבית ואתם ההורים יכולים ליצור לו מסגרת כיפית לימות השבוע. תכננו בכל יום פעילות מעניינת הניתנת "להפעלה" גם בהיעדרותכם. תוכלו לצרף לפעילויות אחים, שכנים או חברים שבוודאי ישמחו לשתף פעולה. הפעילויות יכולות להיות חינוכיות כמו פיתרון חידות ומשחקי חשיבה או מאתגרות כמו משימות הישגיות, משחקי יצירה או הכנת עוגות ביתיות. כמובן שפעם בשבוע או יותר, על פי אפשרותכם, כדאי ורצוי לתת לילד לצפות לבילוי מחוץ לבית בליווי שלכם או של בני משפחה אחרים, בכדי לספק את הצרכים הנפשיים של הילד ולהוצאת אנרגיות.

שמירה על מסגרת - בכדי שהילד לא יאבד לגמרי סדר בחייו ויישאר בסוג מסויים של מסגרת, אני ממליצה בכל יום להכין לו רשימה של מטלות קצרות. המטלות יכולות להיות סידור החדר, זריקת פח הזבל, הכנת חוברות הכנה לימודיות לשנה הבאה וכדומה. כך הוא גם עסוק בעשייה וגם מסופק מהתחושה שהוא תורם את חלקו בבית. בנוסף כדאי לשמור על גבולות בשעות השינה בלילה ולקבוע שעת מקסימום.

אימוץ חיה - למי מהמשפחות שאינה מחזיקה כלב או כל חיית מחמד אחרת בבית, אני ממליצה לעשות זאת למשך ימות הקיץ של החופש הגדול ולו רק לחלק מהזמן. אפשרו לילד ליהנות מהחוויה של גידול, דאגה וטיפול בחיה, דג או תוכי, אוגר או חתול. ישנן עמותות לאימוץ חיות המאפשרות לקחת כלב לתקופת אומנה קצרה שישמחו להיענות להצעתכם. כך גם תרוויחו מעשה טוב של הצלת בעל חיים וגם תפתחו בילדכם תכונות של דאגה לזולת ואחריות.

חופשה משפחתית - את החופשה המשפחתית בארץ ובחו"ל רצוי לתכנן זמן רב מראש ולשתף את הילדים בהחלטות. יש להתחיל עם התקציב ובהתאם לתקציב להחליט על הפעילויות עם הילדים. ישנם מקרים בהם במשפחה יש ילדים עם פערי גילאים גדולים. אני ממליצה שפעם או פעמיים במהלך החופשה יהיה פיצול שבו הורה אחד מבלה עם ילד מתבגר בעוד השני מבלה בפעילות של ילדים צעירים. גם שעה או שעתיים כאלו בימים נפרדים משפרים את הרגשתם של המשתתפים ויוצרים חוויה טובה יותר לכולם.

עבודה לבני נוער - מקובל שנערים רבים מנצלים את החופש הגדול לעבודה בשכר. חוק עבודת הנוער מתיר העסקת נערים בתקופת החופש הגדול מגיל 14 ואילך. אני ממליצה לעודד את ילדכם ולעזור להם במציאת עבודה לחופש שכן מדובר בשיעור חשוב בעצמאות כלכלית. לעיתים הם אינם יודעים כיצד להתחיל לחפש עבודה, מה להגיד למעסיק ועוד. יש להדריך את המתבגרים לגבי כל התהליך של חיפוש עבודה, ראיון, הבנת הכישורים המתאימים לתפקיד ומעקב אחר התפתחות הקשר עם המעסיק.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו