ילקוטים - המדריך המלא לקנייה חכמה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ילקוטים - המדריך המלא לקנייה חכמה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.08.2010

הילקוט הוא חלק בלתי נפרד מחיי התלמיד, ובחירתו היא משימה חשובה. ילקוט אשר מבנהו לא מתאים לנשיאת הספרים והמחברות הנדרשים, או מפזר את משקלם בצורה לא נכונה עלול להזיק לגב ולפגוע בהתפתחות הילד. אפשר למנוע פגיעה שכזו על ידי הכרת מאפייני ילקוטים, ובחירת הדגם המתאים. אז איך בוחרים ילקוט?



מאת ליאת אלון, מנהלת שיווק www.zap.co.il


ילקוטים - המדריך המלא לקנייה חכמה

 

מבנה  

ישנם ארבעה עיצובים עיקריים: קשיח, חצי קשיח, זרוק וטרולי.  

 

ילקוט קשיח: ילקוט אורתופדי מלא, אשר הגב שלו בנוי לתמיכה בגבו של ילדכם, והכתפיות שלו בנויות לתמיכה טובה בכתפיים והצוואר. לעיתים יש בהם גם חגורות בטן לשיפור התמיכה ע"י קשירתן על המותניים. עיצוב זה מתאים לילדי בית ספר יסודי, אשר נמצאים בשלב התפתחותי רגיש בו ילקוט שאינו אורתופדי עשוי להזיק להם.  

ילקוט חצי קשיח: ילקוט שגבו אינו קשה ואורתופדי כמו הסוג הקשיח, אולם יש לו תמיכה לכתפיים וגב התיק הוא בצורה שנוחה לגב הילד. ילקוט כזה מתאים לילדים גדולים, או לילדים קטנים אשר לא הולכים ברגל לבית הספר.  

ילקוט זרוק: ילקוט ללא תמיכה משום סוג, אשר פשוט תלוי על הילד. ילקוט שכזה מתאים לילדים גדולים, אשר מבנה התיק לא מסכן את התפתחותם. 

טרולי: תיק בעל גלגלים וידית נשיאה נשלפת שהילד לא נושא עליו אלא גורר אחריו. תיקים אלו פותרים את הסוגיה האורתופדית, אולם הם מסורבלים יותר, מתלכלכים יותר ואינם מתאימים לילד אשר צריך לעלות במדרגות כדי להגיע לכיתה. השנה יצאו תיקים שלמרות ידית הנשיאה ניתן לשאתם על הגב וכמובן שזה עדיף אם יש מדרגות בבית הספר.


בשוק קיימות גם עגלות ייעודיות לתיקים, עגלות עם ידית נשיאה וגלגלים, אשר ילקוטים סטנדרטיים מתחברים אליהן ונקשרים ברצועות. אם בחרתם עגלה שכזו זכרו לבחור אחת יציבה ובעלת ידית המתאימה לגובהו של ילדכם, ושהרצועות שלה מהדקות טוב את התיק על מנת שלא ייפול וייגרר. בכל מקרה, גם עגלה היא מסורבלת ובעייתית במדרגות.

 

עיצוב  

תקנים ישראליים ובינ"ל מחייבים את החברות לעצב את התיקים בצורה שיהיו מחולקים לתאים, במטרה לפזר את משקל ספרי הלימוד בצורה מאוזנת שתקל על נשיאתם. כאשר אתם הולכים לקנות ילקוט שימו לב למספר התאים הפנימיים ולגודלם. סידור התיק משפיע על אופן פיזור המשקל: ספרים כבדים צריכים להיות צמודים לגב, ואילו מחברות מתאימות לתאים הרחוקים יותר מהגב. חשוב לבחור ילקוט שהתאים הפנימיים שלו מחולקים מן הגדול לקטן לפי הקירבה שלהם לגב כדי לאפשר מיקום ספרים גדולים וכבדים בתא גדול צמוד לגב וספרים קטנים בתאים אחרים. 

 

בדגמים מסוימים התאים הפנימיים מופרדים ברוכסנים או מגנטים. יש גם תיקים בעלי תאים יעודיים לפלאפון, נגן מוזיקה, כסף קטן ואבזמים פנימיים למפתחות. חלק מהתיקים ספורטיביים במיוחד וכוללים מקום ייעודי לבקבוק שתייה ואף לכדורגל/כדורסל.  

 

סגירת התאים  

רוב התיקים כוללים מספר סוגי סגירה לתאים השונים בהם. סוגי הסגירות הנפוצים הם: 

 

רוכסן: הסגירה הנפוצה ביותר. התא הראשי של הילקוט ייסגר לרוב, ברוכסן. חשוב לבחור תיק עם רוכסן גדול אשר תפור בצורה טובה משום שלרוכסן התא הראשי יש שימוש רב ועל כן גם בלאי. בנוסף, על תפס הרוכסן להיות חזק, על מנת שלא ישבר (תפס רוכסן שבור הופך את התיק ללא-שימושי). 

 

חבל/גומי: יש תיקים הנסגרים כמו שק, בחבל או מיתר גומי שעליו יש תפס סוגר מפלסטיק. סגירה בחבל היא בעייתית משום שאם החבל נקרע, או שהתפס שיושב עליו (לרוב עשוי פלסטיק,שיכול להתפרק בקלות) נופל, אי אפשר לסגור את התיק.  

 

מגנט: סגירה במגנט היא נוחה לפתיחה, וכאן טמונים גם יתרונות וגם חסרונות השיטה. כאשר מדובר בתא קטן בו הסגירה היא במגנט, מדובר ביתרון של נוחות פתיחה, אולם כאשר מדובר בתא ראשי או תא גדול אחר בעל סגירה מגנטית הדבר בעייתי. הקלות בה נפתח התיק עלולה להוביל לפתיחתו בלי כוונה ובלי שהילד ישים לב, ולחפציו להתפזר או להעלם.  

 

סקוצ': סגירת תאים בסקוצ' היא נוחה הן לתאים קטנים והן לתאים גדולים, אולם סקוצ'ים אוספים איתם אבק ולכלוך ומצריכים ניקוי תכוף, וגם נחלשים ומתרופפים עם הזמן ועלולים להפוך את הסגירה ללא יעילה. 

 

עמידות  

על הילקוט להיות עמיד לפגעי לכלוך, מים ומזג אויר על מנת שישרת את ילדכם ככל הנדרש. 

 

אטימות למים: על הילקוט להיות אטום למים, או בעל כיסוי נשלף המגן עליו מפני מים כדי שלא להרטיב את תכולתו. 

 

עמידות בנפילה: על התיק להיות עשוי מחומר שיוכל לשרוד נפילות, גרירות ושימוש ממושך. רוב התיקים עשויים מבד, פלסטיק או פלסטיק דמוי ברזנט. תיקי בד נקרעים ונפרמים יותר בקלות. 

 

ניקוי: חשוב לבחור תיק שניתן לכבס, במקרה של סנדוויץ' ששכח בו הילד כמה ימים או כל לכלוך אחר המצריך כביסה. בנוסף, חשוב גם שהתיק יהיה כזה שלא מאבד את צבעו בכביסה.  

 

התאמת הילקוט לילד  

את הילקוט חובה לבחור ביחד עם הילד, כדי שיהיה ניתן להתאים אליו ספציפית את רצועות הכתפיים, ולראות שגב התיק תומך בצורה נוחה בגב הילד. הכתפיות צריכות להיות ברוחב של מעל 3 ס"מ, ורוב הכתפיות גם מרופדות בספוג או ברשת ג'ל. חשוב להסביר לילדכם שעליו ללכת עם שתי הכתפיות על הכתפיים, ולא רק אחת, כך תובטח התמיכה לגב ולכתפיים. התיק צריך להיות מותאם על הילד בצורה צמודה אך לא לוחצת, ולא בצורה רופפת. בנוסף, חשוב לבחור תיק שרצועות הכוונון של הכתפיות שלו חזקות ולא מתרופפות בקלות כדי להבטיח נשיאה נכונה של הילד. בכל מקרה, חשוב לבחור תיק אשר נושא תו תקן ישראלי או בינ"ל כדי להבטיח איכויות יצור, עמידות ותמיכה אורתופדית-ואת בריאות ובטיחות ילדכם.

 

שנת לימודים פוריה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו