איך לעבור את מחלות החורף בשלום - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך לעבור את מחלות החורף בשלום

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.10.2007

החורף הקרב מביא  עימו וירוסים ומחלות המכונים על ידי הרופאים בשם הכולל "מחלה ויראלית" או "שפעת". נזלת, כאבי גרון, שיעול, חום, כאבי שרירים וצרידות הם חלק מהסימפטומים של מחלות אלו.



איך לעבור את מחלות החורף בשלום

החורף הקרב מביא  עימו וירוסים ומחלות המכונים על ידי הרופאים בשם הכולל "מחלה ויראלית" או "שפעת". נזלת, כאבי גרון, שיעול, חום, כאבי שרירים וצרידות הם חלק מהסימפטומים של מחלות אלו.

ד"ר מיכאל אוורבוך מומחה לרפואה פנימית, סמנכ"ל ומנהל רפואי בחברת "ביקורופא"- רשת מרפאות לרפואה ראשונית ודחופה, ממליץ לא להתרגש מאותן מחלות ויראליות.

 

מה הן מחלות חורף ?

"מדובר בד"כ במחלות דרכי האוויר העליונות. הן שכיחות מאוד וחולפות תוך מספר ימים (למעט שיעול שעשוי להימשך כמה שבועות), ללא צורך בטיפול רפואי מיוחד. כיוון שמדובר במחלות הנגרמות לרוב על ידי וירוסים, אין טעם בטיפול אנטיביוטי והוא אף עשוי לגרום לתופעות לוואי לא רצויות", מסביר ד"ר אוורבוך.

 

מה הטיפול המומלץ ?

הטיפול המומלץ הוא טיפול להורדת חום ולהקלת כאבים ע"י נטילת תרופות כגון אקמול, אופטלגין, נורופן ודומיהם. מנוחה, שתייה מרובה ונטילת תרופות להקלת גודש אף, הקלה על שיעול ותרופות מכייחות – עוזרים אף הם.

אנטיביוטיקה – אינה תרופה למחלות ויראליות !!

 

מתי צריך להיזהר ?

·           במידה והסימפטומים הולכים ומחמירים בהתמדה

·           במידה ומופיע קושי בנשימה, חרחורים או כאבים בבית החזה

·           במידה ומופיעים ישנוניות או בלבול

·           במידה והשיעול נמשך מעבר לשלושה – ארבעה שבועות

 

במקרים אלה חובה להיבדק שוב על ידי רופא.

 

ומה עם הילדים ?

החורף הוא גם אחת התקופות הלא קלות עבור הורים בכלל ו"הורים טריים" בפרט, אשר עומדים חסרי אונים מול ילדם שחום גופו הולך ועולה מבלי לדעת מה עליהם לעשות באופן מיידי- האם לגשת לבדיקת רופא דחופה באמצע הלילה או לחכות לבוקר? האם להעיר ילד חולה כדי לתת לו תרופה?

 

לדברי ד"ר אוורבוך, אנו עדים בחורף  לפניות רבות של הורים.  חשוב להרגיע את ההורים ולהדגיש שחום איננו מחלה, אלא סימן לכך שהגוף נלחם בגורם החולי (אצל ילדים מחלות ויראליות אחראיות ליותר מ 95% ממקרי החום).

 

איך מודדים חום אצל ילדים ?

ילד סובל מחום גבוה אם חום גופו עולה על 38 מעלות במדידה בפי הטבעת או עולה על 37.5 במדידה בבית השחי או מדחום לאוזן.

עליית חום עד 38.5 מעלות עשויה להיגרם גם מפעילות גופנית מאומצת, לבוש עודף, מזג אוויר חם או אמבטיה חמה. לפני פנייה לרופא יש לנטרל השפעת גורמים אלה כדי לאבחן חום "אמיתי" אצל הילד ולנהוג בהתאם.

רוב מקרי החום אינם מסוכנים וחולפים תוך יומיים שלושה. גובה החום אינו מעיד על חומרת המחלה. דרגות חום שעד 41.7 מעלות אינן גורמות לנזקים בעלי משמעות.

 

כיצד לנהוג ?

ההמלצה הטובה ביותר להורים היא לבחון את התנהגותו ומצב רוחו של הילד- אם הילד משחק, נראה ערני, אוכל ושותה וחום גופו נמוך מ- 39 מעלות- אין צורך במתן טיפול תרופתי להורדת החום וכדאי לאפשר לגוף להתמודד לבד עם גורם המחלה- וירוס או חיידק.

 

מה לתת לילד להורדת החום ?

אם בכל זאת החלטתם לתת לילד תרופה להורדת חום, יש להשתמש באחת התרופות המצויות בשוק- אקמול על הנגזרות השונות או תכשירים ממשפחת הנורופן (איבופרופן)- שני הסוגים יעילים כל עוד שומרים על המינונים המופיעים על גבי האריזה. לאחר מתן התרופה יש לצפות לירידה של 1-2 מעלות בתוך כשעה או שעתיים. אם הילד ישן, אל תעירו אותו בכדי לתת לו תרופה אלא תנו לגופו לאגור כוחות ולהילחם במחלה.

 

במקרה של חום גוף שעולה על 40 מעלות ואינו יורד כשעה ממתן תרופה, מומלץ להכניס את הילד לאמבטיה פושרת ולהרטיב את גופו, כאשר מרבית גופו נמצא מחוץ למים. אין טעם לבצע הרטבה ללא מתן מוקדם של תרופה להורדת חום.

 

נוסף על כך, חשוב להקפיד על שתייה מרובה, מנוחה ולבישת בגדים קלים יחסית. במקרה של צמרמורות ניתן להשתמש בשמיכה קלה.

 

לסיכום אומר ד"ר אוורבוך: "רוב מקרי החום אינם מסוכנים וחולפים תוך ימים בודדים. גובה החום אינו מעיד על חומרת המחלה. בחנו את הילד שלכם- אם הוא אינו מתנהג כהרגלו וחום גופו גבוה מ- 39 מעלות, טפלו בחום באמצעות תרופות מתאימות, אך השתדלו שלא להעמיס על גופו בטיפול רפואי אם אין בכך צורך ממשי".




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו