איך לעזור לילדים להתמודד עם סוגי הכאב השונים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך לעזור לילדים להתמודד עם סוגי הכאב השונים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.10.2017

 

תחושת כאב מתחילה בדרך כלל בגיל הינקות, עם בקיעת השיניים הראשונות. במהלך השנים, אין כמעט הורה שלא מתמודד עם ילד הסובל מכאב כלשהוא. תחושת חוסר האונים של ההורה, שרואה את ילדו סובל מכאבים, היא מתסכלת. תפקידנו כהורים הינו להעניק להם טיפול הולם במטרה להפחית את כאבם ולשפר את הרגשתם. 



איך לעזור לילדים להתמודד עם סוגי הכאב השונים
"אימא כואב לי..."
 
כאב מופיע כתוצאה מנזק או לחץ על רקמה, שבה ריכוז גבוה של עצבים או כאשר ישנו נזק לעצב כלשהו שתפקידו להעביר כאב. הכאב הנפוץ ביותר, הוא כאב קל עד בינוני, שדרך הטיפול הראשוני בו יכולה להיות של קבוצת חומרים מפחיתי כאב: קבוצת האיבופרופן, שנחשבת יעילה מאד נגד כאב, ובה תרופות כגון אדויל, או קבוצת האצטמינופן, בה נכללים האקמול, הדקסמול, הנובימול וכדומה. 
ניהול נכון של הכאב יתרום רבות להתמודדות עם מחלה קלה, קשה או כרונית. ההקלה המשמעותית ברמת הכאב אצל הילד, תפחית את החוויות הלא נעימות, הנוצרות אצל ילדים והוריהם ותסייע להתמודדות טובה יותר עם שאלות חשובות כגון מתי ואיך מטפלים בכאב? מה חשוב לדעת? מה כדאי לעשות? ומתי צריכה להידלק נורה אדומה? 
ד"ר דן שטיינמץ, מומחה לרפואת ילדים ובני נוער, בהוד השרון, עושה סדר בנושא סוגי הכאב ומסייע לנו לדעת מתי ואיך לעזור לילדים שלנו:
 
כאב כתוצאה מנפילה
ישנם ילדים "שאין להם פחד". רובם לא תמיד מודעים לסכנות האורבות להם, ולכן עושים דברים מבלי לחשוב. יש האומרים שצריך לתת לילד ליפול וכך ילמד, יש הדוגלים במניעת כל נפילה. יחד עם זאת, אין כמעט הורה שאינו חווה נפילות של הילד, הגורמות לפציעות שונות, לכאבים ולעתים אף לשברים.
אופן הטיפול: חשוב, קודם כל, לבדוק את הילד ואת מקום הפגיעה. לנסות להעריך את חומרת הפגיעה. ניתן לילד לבכות, כדי לפרוק את הבהלה והמתח מהנפילה, לעודד את הילד במילים ולהרגיעו, כך שרמת החרדה הנובעת מהכאב תפחת והדבר יוביל אף הוא להורדת הכאב. במידה ויורד דם או שנוצר שפשוף, יש לנקות את האזור במים וסבון ולמרוח תכשיר מחטא. במקרה של חשש משבר או נקע, יש לקבע את המקום ולפנות לטיפול רפואי בהקדם. ד"ר שטיינמץ ממליץ להקל על הכאב באמצעות אדוויל או אקמול. 
 
כאב גרון / הצטננות
גם בקיץ ילדנו עשויים לסבול ממחלות נגיפיות (ויראליות), המועברות מאחד לשני על ידי התעטשות ו/או שיעול ואשר מופצות דרך האוויר במקומות ציבוריים. התוצאה הישירה היא דלקות בדרכי הנשימה העליונות הגורמות לכאב גרון, נזלת, כאב ראש, כאב שרירים וחולשה כללית. התקררות הינה המחלה השכיחה ביותר בקרב ילדים בכל הגילאים.
אופן הטיפול: ניתן להקל על הסימפטומים בעזרת תרופות שתגרומנה להקלה בכאבי שרירים, כאב ראש והורדת חום. מומלץ לבחור תרופה בטעם שילדים אוהבים, כדוגמת אדויל ילדים בטעם ענבים, על מנת לצמצם התנגדות הילד ללקיחת התרופה. כמו כן עדיף תרופה פעילה לזמן ארוך, המאפשרת 8 שעות ללא חום, דבר שיוכל לסייע בין היתר בכך שייתן שנת לילה טובה ורציפה לילד.
 
כאב אוזניים
דלקת אוזן חיצונית, שכיחה מאוד בקיץ, נגרמת לרוב עקב שהייה ממושכת בים ובבריכה. הדלקות נגרמות לאחר שמים מצטברים בתעלת השמע, מה שיוצר תחושת לחץ וכאב. לעתים דלקות האוזניים מלוות בחום.
דלקת אוזן תיכונה גורמת לכאבים, אי שקט ניכר, בכי, חוסר תיאבון ולעתים גם לחום. במחקרים מהשנים האחרונות, נמצא שמתן טיפול במשככי כאבים בלבד, והמתנה לפני תחילת מתן אנטיביוטיקה, תוביל להפחתה בפיתוח עמידות לאנטיביוטיקה  ולנסיגת הדלקת מעצמה. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם יתחיל מיד הרופא במתן טיפול אנטיביוטי. 
אופן הטיפול: על מנת למנוע כניסת מים לאוזניים, מומלץ לשחות עם אטמי אוזניים ולאחר הפעילות לייבש את האוזניים היטב ממים. מומלץ לאלחש מקומית על ידי טיפות אוזניים וכדי למנוע סבל מיותר, ניתן לתת משכך כאבים לכאבי האוזניים ו/או החום המלווים את הדלקת.
ד"ר שטיינמץ מסביר שאין סיבה לתת לילד לסבול- הורדת החום ושיכוך הכאב יסייעו לאושש את הילד, ויאפשרו לו לישון ולאכול טוב יותר. חשוב להקפיד על המינון והתדירות המומלצים על פי הוראת העלון לצרכן או הרופא.
 
כאב שיניים
כאבי שיניים מתחילים בגיל צעיר מאוד בעת בקיעת השיניים בגיל הינקות. תהליך בקיעת השיניים, הינו אינדיבידואלי ושונה מעט מתינוק לתינוק ולמרות שמלווה בסימפטומים של כאב, אי שקט ובכי, שלרוב, לא ניתן למנוע, אפשר בהחלט לנסות ולהקל.
כאב שיניים המאפיין גיל מבוגר יותר הינו כאב התוקף את השן, השטח מסביבה ולעיתים גם את הלסת. ברוב המקרים הכאב נוצר עקב עששת, כאשר טווח הכאב יכול לנוע מאי נוחות קלה ועד כאב חזק וחד, המקרין לאוזן ולעיתים אף לכל הראש. כאשר תוכן השן מזדהם נוצרת דלקת, אשר לרוב מלווה בכאב חזק. 
אופן הטיפול: משככי כאבים יכולים לסייע באופן יעיל ביותר בכאבי שיניים מסוגים שונים. בדרך כלל רבים מהכאבים ייגרמו כתוצאה מתהליך דלקתי כלשהו ולכן בדרך כלל ההמלצה תהיה לתכשיר נוגד דלקת, כדוגמת איבופרופן (אדויל ילדים). 
חשוב לזכור שכאב שיניים הוא לרוב סימפטום לבעיה של ממש ולכן משככי כאבים אינם תחליף לביקור אצל רופא השיניים לצורך אבחון וטיפול ונועדו רק כדי לסייע בהקלה על הכאב במקביל לטיפול בבעיה, במקרים רבים רופאי השיניים ימליצו על נטילת משככים גם לאחר הטיפול. 
 
כאב בטן 
כאבי בטן בילדים הינה תופעה שכיחה הנובעת ממגוון סיבות היכולות להיות עקב מחלה או עקב בעיות רגשיות.  
מיקום הכאב, זמן הופעת הכאב ותסמינים נלווים כמו הקאות, שלשולים, חום או ירידה במשקל וכן סיפור משפחתי או תוצאות בדיקות מעבדה לא תקינות, מסייעים לדעת אם הכאב נובע מסיבות רגשיות או אורגניות. סיבה שכיחה לכאבי בטן היא אי סבילות ללקטוז, המתבטאת בכאבים , שלשולים, גזים ונפיחות, לאחר צריכת מוצרים המכילים לקטוז.
בעיה שכיחה נוספת היא עצירות. תדירות היציאה היא אינדיבידואלית ומשתנה בהתאם לגיל ולתזונה. כדי לזהות את מקורם של כאבי בטן חוזרים, מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים, בשלב ראשון, על מנת שיוכל להעריך האם דרוש המשך בירור או טיפול.
בתקופת הקיץ בעיקר, אך לא רק, ילדים רבים סובלים משלשולים כתוצאה מזיהומים במערכת העיכול המלווים בכאבי בטן ולעתים גם בהקאות, חום, חולשה וסחרחורת. תינוקות וילדים קטנים רגישים יותר לשלשולים ונוטים להידבק ביתר קלות, משום שהם מרבים לשים ידיים בפה, אינם מקפידים ליטול ידיים לאחר ביקור בשירותים ולפני האוכל. 
אופן הטיפול: במקרה של רגישות ללקטוז רצוי להקטין את הצריכה של מאכלים המכילים לקטוז. במקרה של עצירות, יש להקפיד על שתיה מרובה של מים ואכילת ירקות ופירות. ניתן להשתמש במרככי צואה (כגון פגלקס), אך חשוב לנקוט בחיזוקים חיוביים כדי להרגיל את הילדים ללכת לשירותים ולהתפנות בצורה סדירה. 
במקרים של שלשול, ד"ר שטיינמץ מציין שחשוב להקפיד על שתייה מרובה של מים כדי למנוע התייבשות. כדי להקל על מערכת העיכול הסובלת מקשיים בספיגת נוזלים ומזון, רצוי לאכול מזון יבש, מרק עוף צח ולהפחית במזון שומני ומטוגן. ניתן בנוסף, ליטול פרוביוטיקה כתוסף תזונה לילדים, התורם להשבת החיידקים הטובים ועשוי לסייע לקיצור המחלה.
 
¬
אז לפני שאתם רצים למיון או ניגשים לרופא, נסו להיות קשובים לילד, לנסות למנוע את המצב או לזהותו באמצעות תשומת לב לסימנים וזאת על מנת לדעת כיצד להתמודד עם הכאבים ולהעניק לילד את הטיפול הטוב ביותר.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו