איך לשבת נכון על שיעורי הבית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך לשבת נכון על שיעורי הבית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.08.2012

לישיבה בבית בזמן הכנת שיעורי הבית , כמו גם לישיבה בכיתה יש חשיבות רבה מבחינת בריאות ילדכם. דפוסי ישיבה לקויים עלולים להשפיע על ההתפתחות הפיזית של הילד



מאת: המכון לפיזיותרפיה במרכז הרפואי הלל יפה


איך לשבת נכון על שיעורי הבית

לישיבה בבית בזמן הכנת שיעורי הבית , כמו גם לישיבה בכיתה יש חשיבות רבה מבחינת בריאות ילדכם. דפוסי ישיבה לקויים עלולים להשפיע על ההתפתחות הפיזית של הילד ולכן כדאי לאמץ כמה כללים לעתיד בריא יותר. יעל קרבס- כהן, מנהלת המכון לפיזיותרפיה במרכז הרפואי הלל יפה, מציידת אתכם במספר עצות לישיבה נכונה.

 

"בעידן הטכנולוגי המתקדם בו אנו חיים, לא תהיה זו הגזמה לומר כי רוב הילדים מבלים את רוב זמנם בישיבה. אם בישיבה מול מסכי המחשב והטלוויזיה ואם בישיבה בכיתה", כך על פי יעל קרבס- כהן, מנהלת המכון לפיזיותרפיה במרכז הרפואי הלל יפה. " לישיבה הממושכת ישנן תופעות לוואי ידועות כגון השמנת יתר, חוסר פעילות גופנית, בעיות בראייה ועוד.כאשר מנח הישיבה לקוי ,ההשלכות חמורות עוד יותר."

חשוב לציין, כי אצל ילדים, הנמצאים בשלב בו גופם גדל ומתפתח, יש לכך משמעות גדולה עוד יותר.

כיצד ניתן להכין את ילדכם לתקופה שבה שיעורי בית הם חלק בלתי נפרד מחייו, וכך גם הישיבה שעות רבות בכיתה? מספר עצות וכללים שכדאי ללמד את הילד ורצוי לשים לב שמתקיימים.

 

בכיתה :

כיום ברוב בתי הספר כיסאות ושולחנות בית הספר הינם בגודל אחיד, דבר הבעייתי בפני עצמו, בשל גודלם הלא אחיד של הילדים. ובכל זאת, יש לשים לב לנקודות הבאות :

§         גובה הכיסא - כפות הרגליים של הילד יגיעו עד הרצפה ( או יונחו על הדום קטן ) כאשר הוא יושב עד הסוף אחורה בכיסא, גבו הזקוף נוגע במשענת. הברכיים יהיו כפופות ב – 90 מעלות, וגובהן יהיה בגובה הירכיים.

§         זווית הישיבה -  בין הגב לירכיים תהיה בסביבות 100 מעלות.

§         עומק המושב- קצר מעט מאורך הירך, כך ייווצר מצב בו כאשר הילד יושב "עד הסוף" בכיסא, החלק הפנימי של הברכיים לא יגע בקצה הכיסא.

§         גובה השולחן -  יהיה כזה, שיאפשר ישיבה מולו עם אמות תמוכות עליו, מרפקים בזוית של 90-100 מעלות, מפרקי שורש כף יד רפויים וכתפיים רפויות ונינוחות.

§         משענת הגב -  תמוקם כך שתתן תמיכה קלה בשקע הטבעי אשר בגב התחתון.

יש משמעות לתנועה של הילדים ולהחלפת תנוחות הישיבה על הכיסא אחת לזמן, שכן כך מתאפשר לקבוצות שרירים שונות לעבוד בכל פעם בתמיכת הגוף בלי להגיע למצב של עייפות שריר.

חשיבות רבה ביותר יש להחלפת מקום הישיבה של הילדים, כך שלא ייווצר מצב בו ישבו באותה זווית ללוח ולמורה לזמן ארוך. הדבר משמעותי ביותר הן מבחינת עמוד השדרה והן מבחינת מניעת פגיעה במערכות הראיה והשמיעה.

 

בבית:

כללי הישיבה הללו מומלצים גם בבית בזמן הכנת השיעורים, ולמותר לציין כי הכנת שיעורים על הרצפה ו/או המיטה איננה מומלצת מבחינת עומסים על עמוד השדרה ועל המפרקים.

כאשר אנחנו מדברים על ישיבה מול מחשב, יש לשים לב שהקצה העליון של המסך יהיה בגובה העיניים ועד 7 ס"מ מעל, ובשום אופן אין להרים את העיניים והראש על מנת להסתכל במחשב.

כמו כן יש למקם את מסך המחשב כך שלא תהיה עליו השתקפות ושלא יגרום לסנוור או לבוהק בעיני המתבונן.

 

"עלינו לזכור", מסכמת קרבס- כהן, "כי באחריותנו לאפשר לילדים לרכוש את השימוש ביכולות האינטלקטואליות שלהם מבלי לסכן את בריאותם".

 

שתהיה שנת לימודים בריאה ובטוחה!




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו