טיפול בתופעות צינון ושפעת בתרופות ללא מרשם - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפול בתופעות צינון ושפעת בתרופות ללא מרשם

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 31.10.2009

השנה, יותר מכל שנה אחרת, צפוי חורף קשה. על פי הערכות משרד הבריאות כאחד מכל חמישה ישראלים יחלה בשפעת, ויש הערכות שונות שמדברות על מספר גבוה מזה. הסיבות לתחלואה המוגברת הצפויה נובעת מהערכות כי שפעת החזירים, כמו זנים אחרים של שפעות אחרות, תתפרץ בחומרת יתר במהלך החורף, ואת זאת למדים המומחים גם מהסתכלות על החורף בחצי הכדור הדרומי.



טיפול בתופעות צינון ושפעת בתרופות ללא מרשם

השנה, יותר מכל שנה אחרת, צפוי חורף קשה. על פי הערכות משרד הבריאות כאחד מכל חמישה ישראלים יחלה בשפעת, ויש הערכות שונות שמדברות על מספר גבוה מזה. הסיבות לתחלואה המוגברת הצפויה נובעת מהערכות כי שפעת החזירים, כמו זנים אחרים של שפעות אחרות, תתפרץ בחומרת יתר במהלך החורף, ואת זאת למדים המומחים גם מהסתכלות על החורף בחצי הכדור הדרומי.

 

בכל מקרה של התפרצות מחלת שפעת, בין אם מדובר בשפעת חזירים או בין אם מדובר בשפעת העונתית הנפוצה בימי החורף, יש להיערך בהתאם ולהקדים תרופה למכה.

 

כדי להתאים טיפול למחלה ולסימפטומים שלה יש ליצור אבחנה מבדלת בין סוגי השפעות.  פעמים רבות, מחלות החורף ואף שפעת קלה אינן דורשות פניה לרופא ורבים עושים שימוש בתרופות ללא מרשם להקלה על התסמינים עד אשר הם מחלימים.

 

ההיערכות לקראת עונת השפעות ניכרת על  המדפים ברחבי הארץ. בנוסף לחומרי החיטוי שונים, נערכים בבתי המרקחת להציע ללקוחות מוצרים לטיפול בסימפטומים של צינון ושפעת.

אז מה חשוב לדעת כשבאים לרכוש מוצר ללא מרשם לטיפול בתופעות של צינון ושפעת?

מבחר התרופות ללא מרשם שנועדו לטפל בסימפטומים של צינון ושפעת הוא עשיר ורב-גוני. לדברי דר'  שגב שני, המנהל הרפואי של קבוצת ניאופרם, המשווקת את המותג אדוויל קולד אנד סינוס:"חשוב להבין כי קיים שוני  בין המוצרים השונים הנמצאים על המדף,  ולדעת כיצד להתאים את הטיפול לצרכים של הלקוח. ככלל מומלץ להתייעץ עם  הרוקח ולשאול אותו על המוצר אך ניתן לציין מספר מאפיינים משמעותיים לבחירה נכונה.  לרבים חשוב שהתרופה תשפיע מהר ועל כן מומלץ לבדוק את מהירות ההשפעה של התרופה, יש לבדוק באילו תסמינים מטפלת התרופה שכן ישנן תרופות להתוויות שונות ושמן לא תמיד מעיד על כך. כמו כן אם בכוונת הלקוח להמשיך בפעילויות הדורשות עירנות כמו נהיגה תוך כדי לקיחת המוצר חשוב לדעת האם המוצר פוגם בעירנות או לא".

קשה מאוד להבחין בין תסמיני שפעת עונתית ושפעת חזירים וזאת כיוון שהתסמינים של שפעת החזירים הם חום, שיעול, נזלת וכאבי שרירים – בדיוק כמו התסמינים של שפעת רגילה.

באלו מקרים יש לפנות לרופא?

הפנייה לרופא תיעשה במקרים הבאים:

סימפטומים חמורים באופן יוצא דופן ומלווים בחום גבוה (מעל 39 מעלות)

התפתחות של כאב סינוסים ושיניים

הצטננות המלווה בכאבי אוזניים

השיעול מחמיר, למרות שהסימפטומים משתפרים, או שיעול המלווה בליחה מוגלתית

התפתחות מוגלה בגרון

הסימפטומים ממשיכים מעבר ל-4 ימים ברציפות. החולה סובל מקשיי נשימה, כאבים בחזה הקשורים בשיעול.

 

ד"ר שני מוסיף : "בשבועות האחרונים החל מבצע החיסונים של קופות החולים לשפעת עונתית, חיסונים אלה חשובים ומומלצים השנה מאוד בעיקר לקבוצות הסיכון. באופן כללי גם למי שאינו בקבוצת חיסון מומלץ להתחסן. החיסון לשפעת עונתית אינו מגן מפני שפעת חזירים אך בכל זאת יש לו השפעה חיובית במניעת השפעת העונתית במידה שגם היא תתפרץ. החיסונים לשפעת חזירים שאמורים להגיע עוד לפני סוף השנה יסופקו לציבור על ידי המדינה על פי שיקולים רפואיים שונים שיוסברו לציבור בבוא העת".

ולבסוף הנה מספר עצות להימנעות מהדבקה בשפעת, פשוטות ובנאליות  ברם יעילותם גבוהה יחסית:

  • שמירה על היגיינה אישית: יש לרחוץ ידיים וללמד את הילדים לרחוץ ידיים במים חמימים וסבון אחרי כל ביקור בשירותים או לאחר שיעול או עיטוש.
  • יד על הפה – חשוב לחסום בעת עיטוש או שיעול את הפה, אם באמצעות המרפק או היד. אם עושים זאת עם היד, אל תשכחו את סעיף 1.
  • בית נקי - וירוסים יכולים לחיות במשטחים פתוחים עד שלוש שעות ועל כן חשוב לאוורר את הבית.  במקרה ואחד מבני הבית חולה חשוב לנקות משטחים משותפים בהם הוא נגע ולהימנע מלהשתמש בכלי אוכל משותפים.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו