כאבי בטן אצל ילדים, מה הסיבה ומה לעשות? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כאבי בטן אצל ילדים, מה הסיבה ומה לעשות?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.06.2010

כאב בטן חריף בילדים מהווה אתגר אבחנתי הן להורים והן לרופא המטפל וזאת מכיוון שגם גורמים שכיחים כמו זיהומים וירליים במערכת העיכול וגם מצבים כירורגים כמו דלקת תוספתן יכולים להתבטא באופן זהה בתחילת המחלה.



מאת: ד"ר ויינטראוב אילנה, רופאת ילדים קופת חולים מאוחדת וגסטרואנטרולוגית בכירה ביחידת גסטרו ילדים תה"ש


כאבי בטן אצל ילדים, מה הסיבה ומה לעשות?

כאב בטן חריף בילדים מהווה אתגר אבחנתי הן להורים והן לרופא המטפל וזאת מכיוון שגם גורמים שכיחים כמו זיהומים וירליים במערכת העיכול וגם מצבים כירורגים כמו דלקת תוספתן יכולים להתבטא באופן זהה בתחילת המחלה.

כאמור אחת התלונות השכיחות בגיל הילדות היא כאבי בטן חריפים. במרבית המקרים הסיבה לכך היא זיהום במערכת העיכול שלרוב אינו דורש כל טיפול, עצירות, אכילה לא מאוזנת- מזון בכמות רבה ובעיקר מזון שומני או משקאות תוססים. במרבית המקרים הללו הילד אינו נראה חולה והתלונות חולפות תוך 24 שעות ללא כל טיפול מיוחד. במקרים הללו כאשר הילד יתבקש למקם את הכאב הוא יצביע על כל הבטן ובעיקר האזור סביב הטבור. כאב שהוא ממוקם ובעיקר אם הוא בבטן ימנית תחתונה או מפשעות מחשיד למחלה משמעותית יותר שמצריכה בדיקת רופא. במידה ומתחילים שלשולים ניתן לטפל בתכשירים כמו פינק ביסמוט, אקמול או קל בטן כדי להקל על הסימפטום.

כאבים שמחריפים או נמשכים זמן ממושך יותר או כאלה שנלווים אליהם תלונות נוספות כמו הקאות מרובות ובעיקר אם הן בעלות גוון ירקרק או דמיות, חום גבוה, שלשולים מרובים או דמיים, תלונות על כאב המלווה תכיפות או צריבה במתן שתן , כאב שהופיע בעקבות חבלה לבטן –זקוקים להערכה רפואית מקיפה יותר לשלול מחלה משמעותית יותר. חשוב גם להזכיר שלעיתים גם זיהומים במקומות אחרים יתבטאו בכאבי בטן ואולי הדוגמא הטובה לכך היא דלקת גרון שיכולה להתבטא בתחילה רק ככאבי בטן.

ולבסוף כדאי לזכור שלא פעם ילד יבטא מצוקה רגשית ע"י ביטוי גופני ובעיקר אם שמע את אחד מבני משפחתו משמיע תלונות דומות. לדוגמא: ילד שמאוד חרד מבחינה בחשבון יכול להתלונן על כאב בטן . לרוב הוא ימקם את הכאב בכל הבטן ולא יתאר תלונות נילוות נוספות. כאשר דעתו תוסח לנושא אחר –לרוב גם יעלמו התלונות על כאבים. כאשר יוסר האיום – קרי הבחינה בחשבון הילד יראה שוב בריא ללא כל סמני מצוקה ויתפקד כרגיל. חשוב לרדת לשורש הבעיה במצבים הללו – למה מופיעה החרדה הזו ואיך ניתן להתגבר עליה בכדי לא ליצור תבנית חוזרת של תלונות גופניות כביטוי למצוקה רגשית.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו