כאבי גרון אצל ילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כאבי גרון אצל ילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.09.2010

כאב גרון בילדים הוא תלונה שכיחה, בה נתקל כל הורה לילדים. לרוב, הכאב נובע מזיהום חיידקי או וויראלי. כתבה זו נועדה לסייע לכם להבין את הסיבות השכיחות לכאב גרון בילדים, דרכי האבחון, אפשרויות הטיפול והפחתת הכאב ואופן המניעה של זיהום זה.



מאת: ד"ר עודד וולובלסקי, מחלקת הילדים, הדסה עין כרם

כאבי גרון אצל ילדים

 

לכאב גרון הנגרם מזיהום וויראלי יכולות להתלוות תלונות נוספות כגון: אודם בעיניים, שיעול, צרידות, פריחה או שלשולים. גם בזיהומים וויראליים, ולא רק בזיהומים חיידקיים, לכאב יכול להתלוות חום גבוה והרגשה רעה.

 

סטרפטוקוק מקבוצה a הוא הגורם השכיח לזיהום חיידקי בגרון. חיידק זה הינו הגורם לזיהום גרון בכ- 30 אחוז מכלל המקרים בילדים.  זיהום בחיידק זה שכיח בעיקר בחורף ובאביב, ומופיע בעיקר בילדים בבית הספר אשר מדביקים בהמשך את אחיהם הקטנים.

לכאב גרון מזיהום בסטרפטוקוק נלווים לעיתים חום, כאב ראש, כאב בטן, בחילות והקאות.

 

קשה לרוב לאבחן האם הכאב נגרם מחיידק או נגיף על סמך סיפור המחלה בלבד, ויש צורך לעיתים קרובות בבדיקת הילד ובשליחת בדיקות מעבדה.

בבדיקת רופא ניתן למשש בלוטות לימפה מוגדלות בצוואר כמו נקודות לבנות או אדומות בגרון ונפיחות של השקדים. לרוב, בזיהום סטרפטוקוקלי, הילד לא יסבול משיעול או נזלת.

 

ישנן סיבות נוספות לכאב בגרון כגון: תגובה אלרגית, חשיפה לאוויר יבש, שאיפת גוף זר וסיבות רבות נוספות.

 

יש להתייעץ עם רופא בעת כאב גרון בכל מקרה של סימן המדאיג את ההורה אצל הילד, ובייחוד חום מעל 38, כאב המופיע בחורף ובאביב, ילדים בגיל 5-15, חשיפה לילד עם זיהום בסטרפטוקוק, קושי בבליעה ובנשימה, דיבור עמום, קושי בפתיחת הפה או קשיון עורף, סימני התייבשות או כל סימן מדאיג אחר.

במידה והרופא חושד כי הזיהום בגרון עלול להתאים לזיהום בסטרפטוקוק, ניתן לשלוח משטח גרון. השיטה השכיחה לזיהוי החיידק היא תרבית ממשטח גרון, כאשר תשובה מתקבלת תוך מספר ימים.

כיום, נכנס לשימוש משטחים עם תשובה מהירה, כאשר לרוב רק תשובה חיובית נחשבת מהימנה.

לרוב, דלקת גרון סטרפטוקוקלית מטופלת באנטיביוטיקה כדוגמת rafapen או moxypen,  ובמקרים מיוחדים ניתן לטפל בזריקת פניצילין חד פעמית. לאחר 24 שעות של טיפול הילד לא מדבק, ויכול לחזור לבית הספר. ישנה חשיבות רבה להשלים טיפול מלא של 10 ימים. יש לזכור כי אי טיפול מלא בזיהום החיידקי, גם אם כאב הגרון חלף, יכול להביא לסיבוכים נוספים כדוגמת מחלות לב, כליה ואחרים.

 

לרוב, השיפור יופיע תוך 1-2 ימים, ואם לא חל שיפור בפרק זמן זה יש לשוב לרופא להערכה מחודשת. יש לשים לב לסימני התייבשות אצל הילד במידה והוא ממעט לשתות ולאכול בשל כאב הגרון.

בכאב גרון על רקע וויראלי אין מטפלים באנטיביוטיקה אלא בתרופות המקלות על הכאב. ניתן לטפל בכאב באקמול או נורופן, לפי הגיל והמשקל. יש להקפיד על שתייה מרובה. ישנן שיטות מסורתיות, אשר עוזרות בחלק מהמקרים כגון גרגור מי מלח, בילדים המסוגלים לכך. כמו גם שתית משקאות חמים כגון תה עם דבש, מרק עוף, משקאות קרים או אכילת גלידה יכולים לסייע בהפחתת הכאב. טבליות מציצה להקלה על כאב גרון יכולות לעיתים להקל על הכאב, אך אסורות לשימוש מתחת לגיל 4, מחשש לחנק. הדרך היעילה ביותר למניעת זיהומים בגרון היא הקפדה על שטיפת ידיים, בייחוד לאחר מגע עם הפרשות מהפה והאף.

לסיכום, דלקת גרון הינה תלונה שכיחה בילדים. ישנן מספר אבחנות אפשריות, כאשר שילוב של סיפור המחלה, בדיקת הילד ושליחת משטח גרון יכולים לסייע באבחנה. בדלקת גרון חיידקית, יש לטפל באנטיביוטיקה, וקיימות מספר שיטות להקלת הכאב, וכמו תמיד, מניעה היא הדבר החשוב ביותר.


** המידע המופיע לעיל אינו מהווה תחליף לבדיקת רופא.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו