כיצד נזהה בעיות גדילה אצל הילד - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד נזהה בעיות גדילה אצל הילד

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.07.2008

החזרה לגן או לכיתה א' היא זמן מצוין לבחון את התפתחות הילד. האם הילד פשוט נמוך אוהאם יש לו בעיית גדילה?  כיצד נזהה בעיות גדילה אצל הילד? מתי כדאי לפנות לרופא? למה כדאי לשים לב?



מאת: פרופ' אלי הרשקוביץ' , מומחה לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בילדים, המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה


כיצד נזהה בעיות גדילה אצל הילד

לצד ההכנות לחזרה לגן או לבית הספר כדאי לנצל את פגרת הקיץ  ולתת את הדעת על היערכות  רפואית ובדיקות  לקראת  החזרה לגן ולביה"ס . בעיות גדילה  יכולות להשפיע על מצבו הגופני והנפשי של הילד וכיום, כאשר  הטפול התרופתי  לבעיות גדילה  נכלל בסל הבריאות נדרשת רק ערנותם של ההורים לבעיה ולפתרונה.

 

גדילה וצמיחה:

גדילתו והתפתחותו התקינה של ילד היא קריטית ולה השפעה על כל ימי חייו הילד. הורמון הגדילה מיוצר בגופנו  מגיל צעיר ודווקא שיא יצירתו הוא בסביבות שנות ה-20  לחייו של אדם. לאחר מכן הולך ופוחת הייצור עד הפסקה מוחלטת. כידוע בגילאים צעירים תפקידו המרכזי לסייע בהתארכות והתרחבות עצמות אך בנוסף גם לסייע בחילוף חומרים תקין, בשליטה על מגוון תפקודים מוחים ובהשפעה על מערכת הדם והמערכת החיסונית.

. כדי להעריך אם קצב הגדילה של הילד תקין, יש לעקוב באופן סדיר אחר משקלו והגובה שלו.. מגיל 4 עד 8 לערך נפתח חלון הזדמנויות שבו יכול ילד,  הסובל בבעיות צמיחה לקבל  הורמון גדילה. הורמון הגדילה נכלל אמנם בסל הבריאות,  אך ההערכה היא שמאות  ילדים בישראל,  שנולדו קטנים לגיל ההיריון וסובלים מקומה נמוכה, לא נהנים מטפול זה פשוט  בשל חוסר המודעות של ההורים  ושל  הרופאים המטפלים.

 

האם יש קשר בין פיגור בגדילה תוך רחמית לגובה הילד והשוואת הגובה לעקומות גדילה המותאמים למין הילד  וגילו. גובה ילד "מתחת לעקומות" (קטן מאחוזון 3) או כאשר גובה הילד   במדידות עוקבות "שובר את העקומות" מהווים סימנים מדאיגים המחייבים פניה לרופא.  

 

האם ילדי גודל בקצב תקין ? – מדידות תקופתיות של גובה הילד מאפשרות חשוב של קצב הגדילה. ככלל ברוב תקופת הילדות (מגיל 2-9 שנים) הילד שומר על  אחוזון הגדילה שלו. סטיה מטה מקו הגדילה עלולה להצביע על קצב גדילה איטי.  יש לזכור כי בתקופת הינקות ובגיל ההתבגרות יש שינויים אינדיבידואלים בקצב הגדילה, כך למשל נער שהתבגרותו המינית מאחרת עלול להיות לגדול לאט יחסית לבני כיתתו שהתבגרותם המינית החלה.

 

מתי על ההורה לפנות לרופא?

קצב אחיד של גדילה חשוב יותר מהגובה עצמו, לכן אין צורך לדאוג לילד או לילדה הממשיכים לגבוה במספר סנטימטרים באופן סדיר מידי שנה:
• אם יש סטייה ברורה בעקומת הגדילה של הילד ואם קיים הבדל משמעותי בגדילה בין שנה לשנה.
• אם ילד נולד במשקל תקין וגדל באופן קבוע, אבל לפי אחוזון הגדילה שלו הוא נמצא 8 ס"מ פחות או 8 ס"מ יותר מהגובה הרצוי יש לפנות לרופא. את אחוזון הגדילה של הילד ניתן לברר אצל רופא ילדים.

 

כיצד מטפלים בילדים שנולדו קטנים?
הורמון הגדילה הנוזלי נורדיטרופין סימפלקס הוא הטיפול הראשון שאושר בישראל לטובת הילדים הקטנים.
norditropin simplexx – מוזרק באמצעות נורדיפן – עט הזרקה, שתוכנן במיוחד עבור ילדים והוא ניתן על פי מרשם רופא (אנדוקרינולוג) בלבד.כיום אושר המשך מתן הטיפול גם מעבר לגיל 18 בסל הבריאות וניתן על פי הצורך לכל אדם הזקוק לו בעלות סמלית בלבד שאינה מונעת משידם אינה משגת את הטיפול לו הם זקוקים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו