הפרעות קשב וריכוז- ADHD: מה חדש? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הפרעות קשב וריכוז- ADHD: מה חדש?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.02.2011

הפרעות קשב וריכוז הינן אחד מההפרעות הכרוניות הנפוצות ביותר ובעלייה מתמדת במיוחד בקרב ילדים בגיל בית הספר. העלייה יכולה להיות מסיבות סביבתיות, מזון המכיל חומרים משמרים, צבעי מאכל, ממתקים מלאכותיים, הכימיקלים שמכניסים למי השתיה (פלורינציה), ואולי גם מאבחון מוטעה.



מאת: לוטי זילברמן מהנדסת כימיה תואר שני


הפרעות קשב וריכוז- ADHD: מה חדש?

 הפרעות קשב וריכוז הינן אחד מההפרעות הכרוניות הנפוצות ביותר ובעלייה מתמדת במיוחד בקרב ילדים בגיל בית הספר. העלייה יכולה להיות מסיבות סביבתיות, מזון המכיל חומרים משמרים, צבעי מאכל, ממתקים מלאכותיים, הכימיקלים שמכניסים למי השתיה (פלורינציה), ואולי גם מאבחון מוטעה. הבעיה מעסיקה מדענים ויצרני תרופות ותוספי מזון.

בחודש דצמבר 2010 התקיים הכנס הראשון ל-adhd  בחסות חברת טבע שלראשונה גם משווקת תוסף תזונה "zoom". התוסף הוא שילוב ייחודי של פוספטידיל-סרין ואומגה 3 מעושרת ב-epa. התוסף נבדק קלינית ונמצא יעיל בשיפור מגוון מדדי קשב וריכוז. התוסף נמכר בצורה של כמוסות, אפשר לפתוח אותן ולמרוח על הכריכים של הילדים, מבלי לפגוע בטעם. תוסף זה עשוי לסייע גם לילדים בריאים, זכור לי בילדותי קיבלנו שמן דגים על מנת לחזק אותנו נגד מחלות. התוסף הוא צורה מתקדמת וטעימה יותר לקבל את החיזוק. כמובן שיש צורך להוועץ ברופא לפני התחלת שימוש. המינון המומלץ הוא 2 כמוסות  פעם ביום עם האוכל. יש ליטול את הכמוסה עם מעט מים או לחלופין לפתוח את הכמוסה ולערבב את תוכנה עם ממרח, כגון גבינה, ממרח שוקולד. יש להקפיד לא לחמם  את הכמוסה או את תוכנה.

המוצר נבדק בארץ במחקר שנערך על ידי ד"ר איריס מנור, מנהלת המרפאה להפרעות קשב בבית החולים גהה. התוצאות הוצגו בחודש נובמבר אחרון בכנס השנתי של האקדמיה האמריקאית לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר שנערך בניו יורק. לפי ד"ר מנור זום מעניק אפקטיביות של 24 שעות, יעיל בשילוב גם עם תרופות אחרות הניתנות להפרעות קשב, ומתאים במיוחד להורים החוששים לתת לילדיהם טיפול תרופתי.

התוסף יכול לצמצם את הצורך בתרופות שגורמות לתופעות לוואי מאוד לא רצויות ואולי גם יהווה במקרים מסויימים תחליף לטיפול תרופתי. ניתן להשיג את הזום ברשתות הפארם ובבתי מרקחת.

בכנס השתתפו והציגו מחקרים בכירי הרופאים והמומחים בתחום הפרעות הקשב הריכוז וההיפראקטיביות בישראל, ונערכו הרצאות ודיונים בנושאים שונים בתחום.

לפי ההרצאה של ד"ר זאב חורב, רכז רפואת ילדים בשרותי בריאות כללית "רופאי הילדים המתמודדים עם הבעיות אך אין מספיק ידע והדרכה לאבחון וטיפול". לא ברור גם כמה הדרכה יש בנושא לניורולוגים בישראל.

 

מחקר אחר שנערך בבית חולים הדסה מיועד למצוא שיטה מדוייקת לאבחון. אחת הבעיות של ה-adhd היא גם הקושי באבחון שעד לא מזמן היה סוביקטיבי. המחקר נערך על כלי חדש לאבחון, ה-moxo, פרי פיתוח ישראלי של חברת ניורוטק. הם מצאו שהתוצאות מדויקות ב-95% מן המיקרים, לעומת מבחנים ממוחשבים האחרים, שדייקו ב-64%.

לניורוטק 2 מבחנים ממוחשבים שמשלימים זה את זה: moxo test - מוצר קליני, כלי עזר לאיש המקצוע בעת ביצוע אבחון וה-moxo home edition, מבדק לצרכן לאבחון ביתי של adhd.

moxo- המבדק הביתי
moxo- המבדק הביתי הינו מבחן ידידותי, פשוט לביצוע ואורכו רק 7 דקות לילדים ו-10 למבוגרים. הוא בוחן את היכולת הקוגניטיביות של הנבדק באמצעות ביצוע משימות הדורשת קשב מתמשך ותגובה מהירה ומדויקת, ומדמה את הסביבה הטבעית של הנבדק באמצעות שילוב הפרעות רקע ויזואלית וקוליות. המבדק הביתי מבוסס על ה-moxo test וגם הוא מספק תוצאות מיידיות, המוצגות באופן ברור ופשוט לקריאה.

בנוסף למחקר שנעשה במרכז הרפואי הדסה, נמשכים מחקרים במרכזים רפואיים אחרים בעולם.

מהם היתרונות?

1.מספק לנבדק ידע אודות מצבו.

2.מאפשר לנבדק להגיע לאיש המקצוע עם רקע מוקדם נרחב שיסייע באבחון. בנוסף המדידות משקפות את היכולת הביצועית בסביבה הטבעית שלו, לעומת הנבדק הקליני שמשקף יכולת תפקוד בסביבה קלינית. ה-ope אינו מהווה תחליף לביקור אצל הרופא.

למבדק הביתי  ישנן שתי גירסאות:

·           לילדים גילאי 7-12

·            למתבגרים ומבוגרים מגיל 13 ומעלה

ההבדל בין הגרסאות הוא האלמנטים הויזואליים והקוליים, המותאמים לרמה קוגניטיבית של כל טווח גילאים. המבדק ניתן לרכישה באינטרנט  http://www.ope-adhdtest.com או בטלפון 03-9776918 במחיר של כ-99₪. 

 

לסיכום

אפשר לסכם שיש התקדמות בהיבט הטיפולי, ה-zoom, וגם בתחום האיבחון,  moxo המבדק הביתי. חשוב לשלב את הטיפול בהמלצות לתזונה בריאה, שעות שינה מספקות, בילוי עם הילדים בטבע, וחוגים ופעילויות כגון ריקודים, התעמלות וכדומה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו