תזונה בריאה לילדים בגיל בית הספר - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תזונה בריאה לילדים בגיל בית הספר

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 30.08.2011

מדוע חשוב להשקיע מאמץ בלימוד ערכי אכילה בריאה מגיל צעיר? פשוט מאוד, כיוון שההשקעה שלכם היום בהטמעת ערכי אכילה בריאה בקרב ילדיכם יקנו להם מתנת אורח חיים בריא להמשך כל חייהם.



באדיבות אתר סדנאות בישול ואתר  מימוש זכויות רפואיות 

 


תזונה בריאה לילדים בגיל בית הספר

מדוע חשוב להשקיע מאמץ בלימוד ערכי אכילה בריאה מגיל צעיר? פשוט מאוד, כיוון שההשקעה שלכם היום בהטמעת ערכי אכילה בריאה בקרב ילדיכם יקנו להם מתנת אורח חיים בריא להמשך כל חייהם.

האופן שבו אנו מאכילים את ילדינו ישפיע על הרגלי האכילה שלהם כאנשים בוגרים. יחד עם ההשפעה של הקן המשפחתי ישנה ההשפעה של המעגל החברתי והפעילויות שלו במהלך חייו כילד, אך מחקרים מראים כי לקן המשפחתי ההשפעה המשמעותית ביותר על הרגליו של הילד כאדם בוגר.

איך מתחילים? יוצרים ערכי אכילה משפחתיים..

ילדיכם מבלים שעות מרובות בתוך כותלי הבית, אך בנוסף הם נמצאים בבית הספר, בחוגים, בבתיהם של חברים וכיו"ב..  על העדפות התזונה של ילדיכם סביר להניח שישפיעו גם המורים בבית הספר, מאמנים מתחומים שונים אשר באים במגע עם ילדיכם (כגון מאמני שחייה, מדריכי חוגים וכ"ו..).

מחקרים מצאו כי הרגלי אכילה רבים מושתתים בגילאים 6-1, במהלך תקופה זו ההורים אמורים לשמש דוגמה להרגלי אכילה נכונה והרגלי פעילות גופנית, בעצם לייצג עבור ילדיהם את אורח החיים הבריא אותו ירצו שילדיהם יסגלו בהמשך חייהם.

הורים המשמשים דוגמה אישית לילדיהם ייהנו בעצמם מאורח חיים בריא ויספקו לילדיהם מתנת אורח חיים אשר יבטיח להם בריאות טובה יותר ומהנה יותר. הרבה יותר טוב יהיה אם נשמש דוגמה לילדינו מאשר אם נתעקש שיסיימו לאכול את העגבנייה או את הברוקולי, עצם הדוגמה האישית שמייצגת להם כי ההורים שלהם, מודל החיקוי הראשוני, מאוד נהנים מאכילת ירקות ופירות תשכנע אותם לסגל את אותם ההרגלים.

המרכיבים החיוניים שכדאי לילדיכם לכלול בתזונתם היומית

אכילה של מגוון רחב של מזונות עתירי מרכיבים חיוניים, כגון חיטה מלאה, מזון דל שומן, חלבון רזה, פירות וירקות, בין אם כחלק מהארוחה או כחטיפים בין הארוחות יספקו את הקלוריות וההזנה הנחוצה לילדים בגיל בית הספר על מנת שיוכלו לממש את הפוטנציאל הלימודי והגופני שלהם.

כיצד תדעו שילדיכם צורכים מספיק תזונה חיונית? עקבו אחר ההמלצות הרפואיות להזנה של ילדים בגיל 6, כך לדוגמה:

ילדה בגיל 6 אשר פעילה פחות מ-30 דקות יומיות זקוקה למרכיבים הבאים בתזונתה היומית:

·         110 גרם דגנים

·         1.5 כוסות ירק

·         1 כוס פירות

·         2.5 כוסות ממשפחת מוצרי החלב

·         85 גרם ממשפחת החלבון

·         4 כפיות שמן זית

 

ילד בגיל 11, פעיל לפחות בין חצי שעה לשעת פעילות ספורטיבית יומית זקוק למרכיבים הבאים בתזונתו היומית:

·         170 גרם דגנים

·         2.5 כוסות ירק

·         2 כוס פירות

·         3 כוסות ממשפחת מוצרי החלב

·         160 גרם ממשפחת החלבון

·         6 כפיות שמן זית

 

מעודדים משקל גוף תקין

אכילת אוכל בריא בכמות המומלצת והאפשרות שילדיכם יתקדמו עם ההרגלים הללו תסיר דאגה מלבכם באשר למשקלם של ילדיכם, תסייע במניעת הפרעות אכילה כגון: אנורקסיה, בולימיה וכיו"ב..

מתן הלגיטימציה לאכילת מזון בעת בה חשים רעב והפסקת האכילה עם תחושת השובע היא נקודת המפתח לשמירה על משקל תקין לאורך שנים קדימה. השימוש השגוי באוכל כשוחד או כתגמול מלמדת את הילדים להתעלם מהסימנים הטבעיים של גופם אודות תחושת שובע ותחושת הרעב, קנו לילדיכם צעצוע או ספר אם אתם מעוניינים לתגמל אותם או לעודד אותם להתנהג באופן חיובי והימנעו מהשימוש הנפוץ של גלידה כפרס.

יותר טוב מזה, סגלו הרגל של הליכה ורכיבה על אופניים עם ילדיכם. ילדים זקוקים לפעילות גופנית של 60 דקות ביום לטובת התפתחות טובה, אך לצערנו הרבה ילדי בית ספר אינם מתקרבים לכמות הנדרשת של הפעילות הגופנית היומית, זאת כיוון שהרבה ילדים מרותקים לצפייה הטלוויזיה, משחקים במחשב, האינטרנט, וגאדג'טים אחרים. הגבלת זמן המחשב וזמן הצפייה בטלוויזיה תשפיע באופן חיובי על בריאותם של ילדיכם. מחקרים מראים כי ילדים אשר צופים פחות משעתיים ביום בטלוויזיה סבירות גבוהה שיעסקו יותר בפעילות גופנית ותזונתם תהיה טובה יותר מאלו אשר צופים בטלוויזיה ומשחקים במחשב יותר משעתיים ביום.

השילוב של מעט פעילות גופנית ועודף צריכה קלורית, גורמת לעלייה במשקלם של הילדים, העלאה במשקל בגיל 6-12 הינה העלאה אשר בסבירות גבוהה תאלץ את הילדים להתמודד עם בעיית עודף המשקל כל חייהם. מחקר בריטי אשר דגם 6000 נערים במשך חמש שנים מצא כי ילדים אשר שקלו משקל עודף בגיל 11, בסבירות גבוהה סבלו מעודף משקל גם בגיל 15, הרבה מאלו אשר סובלים בנערותם מעודף משקל מתמודדים עם בעיה זו כל חייהם.

בונים עצמות חזקות לשנים ארוכות

מזונות כגון משקאות קלים מתוקים, מטוגנים וממתקים הינם המזונות האשמים בגין צריכה עודפת של קלוריות ועקב כך להשמנה, גרוע מכך הינו שהמזון הלא בריא תופס את מקומם של המרכיבים החיוניים הנחוצים להתפתחות תקינה של הילד.. כך לדוגמה ילדים אשר צורכים יותר משקאות קלים ממותקים יטו לשתות פחות חלב ולכן סביר להניח שלא יצרכו את כמות הוויטמין d וכמות הסידן הנחוצה לבנייה טובה של עצמותיהם, בתקופה בה הילד זקוק לסידן ולויטמינים יותר מתמיד..

בסביבות גיל 9 הצריכה המומלצת היומית של סידן עולה לכמות של 1,300 מ"ג ביום (3 כוסות של חלב דל שומן יספקו כמו זו). צריכה תקינה של סידן וויטמין d יקדמו את הבנייה הטובה של מסת העצם, שתיית חלב הינה הדרך הקלה ביותר לצרוך את הכמות המומלצת. במידה וילדיכם אינם צרכנים של מוצרי חלב ואין מקור מספק עבור הצריכה הנדרשת התייעצו עם רופא, יתכן שכדאי לשקול צריכה של תוסף תזונה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו