ארוחת חג ראש השנה באפס מאמץ - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ארוחת חג ראש השנה באפס מאמץ

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.07.2021

תקופת החגים מתקרבת בצעדי ענק ובקרוב נשב שוב בחיק המשפחה ונברך את כניסת השנה החדשה. לפניכם כמה מתכונים קלסיים לראש השנה שאפשר להכין בזמן קצר.



ארוחת חג ראש השנה באפס מאמץ
תקופת החגים מתקרבת בצעדי ענק ובקרוב נשב שוב בחיק המשפחה ונברך את כניסת השנה החדשה. עבור רבים, הכנת ארוחת החג כרוכה במאמץ רב ולא מעט לחצים, שכן ברצוננו לפנק את האהובים שלנו במטעמים מרהיבים. אך למען האמת, אפשר להכין ארוחה מפוארת בקלילות ובנחת, והטעמים יהיו מופלאים לא פחות. לפניכם כמה מתכונים קלסיים לראש השנה שאפשר להכין בזמן קצר.
 

סלט תפוחי אדמה

את ארוחת החג פותחים תמיד בשורה של מנות ראשונות צבעוניות. אנו בחרנו להביא בפניכם סלט תפוחי אדמה עשיר עם מיונז, אפונה וגזר. מדובר במנה טעימה כל־כך שחשוב להזכיר לאורחים שמחכות להם מנות נוספות, אחרת לבטח יטרפו הכול. כך תכינו את הסלט האהוב הזה:
 
בסיר עם מים רותחים מבשלים תפוחי אדמה וביצים במשך עשרים דקות. חותכים בצל ומלפפון חמוץ ומניחים בקערת הסלט. בסיום בישול הביצים ותפוחי האדמה חותכים גם אותם לקוביות ומוסיפים לקערה. מוסיפים אפונה וגזר מקופסת שימורים לקערה גם כן. מוסיפים כשלוש כפות מיונז ומתבלים לפי הטעם. מערבבים הכול יחד ומגישים לאורחים. 
 

סלמון בתנור

אי אפשר להרכיב תפריט לארוחת חג ראש השנה מבלי להכין מנת דג משובחת. פה לא מדובר בראש או זנב, אלא במנת פילה סלמון אפוי שתהפוך לחביבת הסועדים בן רגע. עם הדג העשיר הזה באמת שלא צריך להתאמץ בתוספות ועיטורים, מעט תיבול פשוט, לימון ואפייה נכונה ויש לכם דג נימוח ועסיסי. כך תכינו את המנה:
 
את פילה הסלמון מניחים בתבנית ומפזרים מעל מעט פלפל שחור גרוס, מלח, שמן זית איכותי ומיץ לימון. מחממים את התנור לחום גבוה־בינוני ומכניסים את התבנית לאפייה במשך כרבע שעה. את הדג מומלץ להגיש לאורחים לצד תוספות מגוונות כמו: אורז, תפוחי אדמה או סלט ירוק. 
 

עוף ברוטב בלסמי וצימוקים

אחת מההנאות הגדולות ביותר של ארוחות חג זה שאין צורך להתחייב לסוג אחד של בשר. אז לאחר שהכנו מנת דג נפלאה, אפשר להתפנות להכנת מנת עוף נהדרת לא פחות. במנה הזו יש צימוקים מתקתקים, לצד זיגוג של חומץ בלסמי והכול מתאחד יחד לכדי טעם עשיר ופירותי. אין דרך טובה יותר לפתוח את השנה, מאשר עם מנה מתקתקה. כך תכינו אותה:
 
שוטפים ומייבשים כרעי עוף מחולקות לשוק ולירך.
מסדרים את הנתחים בתבנית האפייה כשהעור מופנה כלפי מעלה. בין הנתחים זורים צימוקים כהים גדולים וצימוקים בהירים. מערבבים יחד חומץ בלסמי, מים חמים, סוכר חום, פלפל גרוס מתוק, פלפל שחור, פלפל אנגלי טחון ומלח. את התערובת יוצקים על נתחי העוף באופן שווה. מכסים את התבנית ומכניסים למקרר להשריה של עשרים דקות לפחות. 
 
בזמן הזה מחממים את התנור לחום גבוה. אחר כן, מוציאים את התבנית מהמקרר והופכים את נתחי העוף כשהעור מופנה כלפי מטה. מכסים את התבנית ברדיד אלומיניום וצולים בתנור במשך חצי שעה. כעת, מנמיכים את חום התנור לחום בינוני וצולים במשך שלושת רבעי שעה. 
 
לסיום, מסירים את רדיד האלומיניום והופכים את נתחי העוף. מוסיפים לצלות בתנור במשך כחצי שעה, עד קבלת גוון שחום יפה. 
 

עוגת דבש קלאסית

כמובן שלא נעשה כתבה שלמה על מאכלים לחג לראש השנה מבלי להציג בפניכם מתכון פשוט לעוגת דבש. אך גם כאן אל תטעו לחשוב שרק בגלל הפשטות יש פגיעה בטעם ובאיכות. בעצם עם עוגת דבש ממש לא צריך להתחכם, להפך כמה שהיא קלסית יותר כך היא מענגת יותר. אז כדי שתוכלו לחגוג את ראש השנה כמו שצריך, הינה מתכון נפלא לעוגת דבש:
 
במערבל מקציפים יחד ביצים וסוכר במשך מספר דקות עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה. מוסיפים למערבל  ביצים, שמן, דבש, כוס של תה חזק, סוכר וניל, תמצית וניל, אבקת קינמון, אגוז מוסקט ומעט מלח. כשהתערובת מתקרבת לאיחוד מלא מוסיפים קמח ואבקת אפייה. ממשיכים לערבב עוד זמן קצר בלבד, רק עד שהקמח ואבקת האפייה נטמעים בתערובת. 
 
את בלילת העוגה מעבירים לתבנית משומנת היטב ומכניסים לאפייה בתנור שחומם מראש לחום נמוך־בינוני. ניתן להוציא את העוגה רק לאחר שקיסם שאותו מכניסים למרכז העוגה יוצא יבש לגמרי. לפני ההגשה בוזקים מעל עוגת הדבש מעט אבקת סוכר ומגישים. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו