כל סוגי הפטריות - על שולחן החג - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כל סוגי הפטריות - על שולחן החג

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.02.2021

אחרי הגשם צצות הפטריות, ואיתן שפע של אפשרויות בישול ואפייה. אין דבר משמח יותר מפטריות טריות מסוגים שונים להכנת תבשילים חגיגיים בחג השבועות הקרוב. 



כל סוגי הפטריות - על שולחן החג
ארצנו בורכה בשפע של פטריות, חלקן גדלות בארץ, מעטות מהן מיובאות או מגודלות בישראל בתנאים מיוחדים. כדאי להכיר את סוגיהן השונים, את טעמן ואת הדרך הטובה ביותר להביא אותן אלינו לשולחן. לפטריות יתרונות תזונתיים רבים והן דלות בשומן ובקלוריות אך עשירות במרכיבים תזונתיים כמו: ויטמינים, חלבונים, מינרלים וסיבים. הן גם טעימות וגם משתלבות במאכלים רבים שכל בני המשפחה אוהבים. רוצים להוסיף פטריות לתפריט הארוחה החגיגית בשבועות? 
 

פטריות שמפיניון 

פטריות אלה הן הזן הנפוץ ביותר של פטריות המאכל הגדלות בארצנו, פטריות קטנות יחסית בעלות כובע לבן ועגלגל, ואפשר לאכול אותן טריות, מטוגנות או אפויות. אחת הדרכים המומלצות ליהנות ממאפה פטריות עסיסי היא פשטידת פטריות שמשלבת את טעם פטריות השמפיניון עם גבינות ובצל מטוגן – מאפה חגיגי שהוא גם קל ופשוט להכנה.
 
להכנת הפשטידה בתבנית עגולה או מרובעת יש לטגן בצלים, להוסיף פטריות שמפיניון טריות וחתוכות ולטגן עד להזהבה בתוספת מלח. את שאר המרכיבים מערבבים בקערה שאליה מכניסים קמח, גבינות רכות וקשות, ביצים ותיבול. מוסיפים את הפטריות המטוגנות ומכניסים הכול לתבנית לאפייה של כארבעים דקות בחום בינוני. ניתן לגרר גבינה צהובה מלמעלה לפני האפייה. 
 
מתכון חגיגי נוסף שישדרג את שולחן החג הוא תפוחי אדמה אפויים ממולאים פטריות מוקרמות. מנה קלה להכנה אבל נראית חגיגית, כזו שאין אחד שלא ייקח לצלחתו מנה אחת לפחות. חותכים את תפוחי האדמה לחצאים, יוצרים בכל חצי מעין סירה, גומה שאותה ניתן למלא. משמנים קלות ומכניסים לתנור לאפייה עד שיתרככו. 
מטגנים במחבת פטריות שמפיניון, בצל, תבלינים ושמנת לבישול. לאחר שתפוחי האדמה מוכנים מוציאים אותם מהתנור וממלאים כל אחד מהם בתערובת הפטריות. כדאי להוסיף גבינה צהובה מגוררת או גבינת פרמזן מגוררת כשהתערובת עוד חמה. 
 

פטריות פורטבלו 

פטריות חומות גדולות ובשרניות שהחלק הפנימי שלהן שחור.
הן מצוינות להקפצה, לטיגון ולצלייה בגריל. כיוון שפטריות אלה עסיסיות וגדולות ניתן למלא אותן או להשתמש בהן כתחליף להמבורגר צמחוני. להכנת מנה חגיגית של פטריות ממולאות בגבינות הצטיידו בפטריות פורטבלו טריות, גבינה צהובה, גבינה בולגרית, גבינה לבנה, שום כתוש ועשבי תיבול כמו עירית ותימין, פירורי לחם ותבלינים. מערבבים את כל המרכיבים מלבד הפטריות וממלאים את הפטריות בחלקן הפנימי, אחרי שהן נקיות וללא רגליים. מפזרים מעל גבינת פרמזן מגוררת ומכניסים לתנור לכעשר דקות בחום גבוה של 200 מעלות. לאורחינו הטבעונים, פטריות פורטבלו הן תחליף מצוין לתבשילים חלביים או למאפים חלביים בשל המרקם הבשרני שלהן.
 

פטריות שימג'י 

פטריות אלה גדלות במזרח אסיה על גבי עצים ורובן מיובאות לארץ. הן קטנות, לבנות וחומות ומחוברות בבסיסן. את הפטריות היפות הללו אפשר להקפיץ במחבת, לבשל במרק או להכניסן כתוספת לריזוטו פטריות מעורב. ריזוטו נחשב למנה שהיא ארוחה שלמה, ובערב חג היא תוספת מושלמת כמנה חלבית ומיוחדת. להכנת ריזוטו עשיר, ריחני וחגיגי מטגנים במחבת פטריות שמפיניון ופטריות שימג'י לבנות וחומות. מטגנים בצל, מוסיפים אורז, חמאה, יין, מים, גבינת פרמזן ואת הפטריות המוקפצות. מערבבים עד שהאורז רך ומוכן לאכילה, מתבלים ומגישים לשולחן החגיגי.  
 

פטריות שיטאקי

פטריות שמקורן ביפן, אך היום הן מגודלות גם בארץ. השיטאקי הן פטריות בשרניות, המתאימות לבישול, לטיגון או למרקים. כדי לפנק את האורחים בתוספת של פטריות מוקפצות לפסטה או לאורז, טגנו את הפטריות החתוכות עם בצל, חמאה, שמן זית, שום קצוץ. מוסיפים בצל ירוק או עירית, מעט סילאן, מלח, פלפל שחור ויין לבן. כדי להוסיף טעם וגיוון בצבע, וניתן לשלב סוגים נוספים של פטריות בתבשיל, כמו פטריות יער, שמפיניון ועוד. 
 

מלך היער

פטריות בעלות רגל עבה וכיפה קטנה יחסית הגדלות באזורנו. פטריות מלך היער מתאימות להרבה מאוד מנות כשהן מוקפצות או מבושלות. כדי לקבל מנה מיוחדת ומעט שונה, אפשר לפרוס את הפטריות בגודלן הטבעי כמו סטייק פטריות לאורכן, ולטגן אותן עם תיבול עדין. הן יכולות להיות תחליף לאורחים טבעונים אבל היו מוכנים לכך שהן ייחטפו מיד עם הגעתן לשולחן.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו