פילאטיס קלאסי לילדים - First educate the child - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

פילאטיס קלאסי לילדים - First educate the child

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.07.2011
האם שיטת הפילאטיס מתאימה לילדים? ולנוער? ואם כן מאיזה גיל? ומה הם היתרונות של השיטה על כל סוג אימון אחר הקיים היום בשוק? האם הם יכולים להתאמן עם המכשירים השונים? ואם כן, איזה?

מאת: אורלי אורן, הסטודיו לפילאטיס

מתוך הספרים Return To Life  Your Health  &  מאת ג'וזף ה. פילאטיס


פילאטיס קלאסי לילדים - First educate the child

הורים רבים שואלים עצמם איזה אימון גופני מספק יתאים לילדיהם?

עם התקדמות הטכנולוגיה והחיים המערביים והמודרניים פוחתת ההזדמנות לאימון גופני לא מודע והאימון המודע הופך לסוג של מטלה שאינה נעימה כזיכרון  של שיעורי החנוך גופני בביה"ס.

כיום ילדים מבלים שעות רבות בישיבה גם על ספסל בית הספר, בדרך אל ביהס וחזרה (ההורים מסיעים/ תחבורה), אחה'צ עם המחשב/ משחקי מחשב וטלויזיה ועוד. בעבר הילדים נסעו על אופניים/ הלכו לביהס שהיה קרוב למקום מגוריהם, אחה'צ בילו בשכונה במשחקים שונים ואף היו פעילים בחוג תנועתי כל שהוא. בשל ההתנהלות המערבית הלקויה הנ'ל, בה אנו מקיימים אורח חיים סדנטרי,- יושבני, מתעוררות תופעות שונות אצל ילדים אשר לפני כ- 20-30 שנה היו נחלת המבוגרים: השמנת יתר, חוסר שקט ועצבנות, סוכרת נעורים, אוסטיאופורוזיס (בעבר מחלה זו היתה נחלת נשים מגיל 60 ומעלה וכיום נערות ונשים בנות 15-25 סובלות ממנה) ועוד.

 פילאטיס שעל פי הידוע, לא היה אב בעצמו, טען כי את שיטתו יש להכניס לתוכנית הלימודים בביה'ס היסודי (תופעה המתפשטת בשנים האחרונות בארה'ב), במקום או בנוסף לשיעורי החנ'ג. פילאטיס אשר הושפע מהתרבות היוונית בה חינוך הספורט והאסטתיקה היה חלק מהערכים, האמין כי יש לחנך ולהקנות ערך ודרך חיים גם בנוגע לילדים נוער וספורט ולהטמיע את הרעיונות העומדים בבסיס שיטתו, כבר בשנות הילדות המוקדמות. פילאטיס טען כי השיטה אשר נתמכת ע'י רעיונות וערכים מדעיים אמיתיים וניצחיים ראוי לה שתכלל בכל תוכנית לימודים העוסקת בחינוך גופני.

"במהלך הילדות, הרגלים בקלות נטמעים- בין אם הם רעים או טובים. למה שלא נתרכז בהקניית הרגלים טובים כבר בגיל כה צעיר? אנו בקלות נושאים את גופינו במהלך היום. אך האם אנו נושאים את גופינו נכון? התיקונים השכיחים ליציבה נכונה, הינם, כתפיים לאחור, גו זקוף, ראש למעלה ועוד. הוראות אילו, כשלעצמן הינן בסיס הטעות הנפוצה. התיקון לא צריך להתרכז באיברים ספציפיים, אלא בגוף כולו תוך לימוד והתרכזות בלימוד דפוס נשימה נכון.

השיעור הראשון, יהיה לימוד נשימה. יש ללמד ילדים נשימה באופן הבא: לקחת המון אוויר, נשימה עמוקה המתרכזת בכל חלל הצלעות והריאות, להכניס את הבטן פנימה גם בשאיפה וגם בנשיפה.

כאשר נשימה נכונה נלמדת ומתוכה יציבה והתנהלות, הפעילות היומיומית של הילדים : ריצה, הליכה, קפיצה, טיפוס על עצים וכו', כפי שמזמנת אמא אדמה במהלך הילדות, תבוצע בחן, אלגנטיות ובאופן הנכון והטוב ביותר.

פילאטיס העתיק תנועות רבות מעולם החי ומעולם התינוקות וכך נתן לילדים מגוון תנועות עם דגש על נשימה בנפח מלא לשם חיזוק הגוף לשם חיים איכותיים . עפ"י רעיונות אילו פעל פילאטיס, וידועים מס' לא מבוטל של ילדים אשר התאמנו אצל ג'וזף פילאטיס בסטודיו, תוך הקפדה על למידת רצף תרגילי הרפרטואר, שימוש בנשימה נכונה ושיפור היציבה.

למה לשיטת הפילאטיס יתרון על אימון חנ'ג?

בשיעורי החנ'ג אשר בביה'ס, הרעיון המרכזי הוא ללמד סוגים שונים של משחקי כדור כגון: כדורגל, כדורסל, כדור- יד, את כללי המשחק השונים ולנסות ולאתר את המוכשרים בין הילדים והנוער. הילדים לומדים סוגי ריצה, קפיצה שונים וגם כאן המטרה היא לאתר את המוכשרים לנבחרות השונות. ומה עם אותם ילדים אשר אינם מוכשרים לסוגי האימון הללו? מה נגזר עליהם? עליהם בדר'כ נגזר להוציא פטור...או להישאר עם זיכרון שספורט זה ממש משעמם ונורא. אותם ילדים גדלים להיות מבוגרים אשר אינם אוהבים ואינם פעילים גופנית מה שמקדים את שלל המחלות המערביות הידועות כיום.

לשיטת הפילאטיס יתרון בשל המגוון הרב של התרגילים, היכולת להתאים לכל ילד וילד את המתאים לו, היכולת לאמן עם מכשירי השיטה או אביזריה השונים ובכך להעשיר את השיעור תוך הקניית הערכים המצויים בה. השיטה יכולה לשמש כחימום מקדים לשיעור החנ'ג, או כהרפייה בסוף משחק. כך ייהנו הילדים ממתיחה טובה ונכונה לשרירים תוך מודעות גדולה יותר לגופם.

 

מדוע ילדים אוהבים להתאמן בפילאטיס?

הילדים המתאמנים מבצעים את התנועות השונות, אותן דורש המורה תוך דיוק ו"ציחצוח" התנועות לעבודה מדויקת וברורה. בשיטת הפילאטיס אנו עובדים על פי רפרטואר תרגילים אשר הבסיס שלו תמיד מתקיים בשיעורים ועליו אנו מוסיפים עוד ועוד תרגילים. בדרך זו אנו מלמדים את הילדים כל תרגיל לעומקו ומצליחים להתקדם ולקדם את אילו אשר מבצעים נכונה. מס' החזרות בפילאטיס אינו עולה על 10 וכך אנו שומרים על חיוניות, ריכוז מלא ומחשבה בכל תרגיל. אנו מפתחים את המחשבה, חשיבה, ריכוז וקואורדינציה. יש לציין כי בשל כך פילאטיס אף מסייע לילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז, היפר אקטיביות ועוד, מאחר וחלק מעקרונות השיטה הינם ריכוז מלא ומחשבה שמלווה כל תנועה. השיעור הוא למעשה רוטינה מוכרת שמוסיפים לה. וילדים כידוע ורוטינה הולכים טוב יחד. הרוטינה מקנה ביטחון שאני מצליח, יודע וזוכר.

הכן את גופך...

האם הילד לומד להכיר טוב את גופו בשיעורי החנ'ג? לא בטוח. בשיטת הפילאטיס אנו לומדים להכיר ולהתחבר לכל חלק וחלק בגופינו ללא יוצא מהכלל. אולי הילד שלי פחות אוהב ריצה אחרי כדור, קליעה לסל, או ריצה למרחקים קצרים/ ארוכים, אך אין זה אומר שעליו לחיות בתוך גוף אשר עד סוף ימיו הוא לא יכיר אותו, יבין אותו וירגיש טוב בקשר אליו.

יש לתת את הדעת כי חשוב שהילד להכיר את גופו, את המרחב בתוכו הוא חי.

 

 

מה אימון עפ'י שיטת הפילאטיס יכול לתת לילדים ונוער?

האימון בשיטה נותן לילד/ נער אפשרות :

                      להכיר את הגוף

                      לאמן את הגוף תוך שמירה על כללי המנח הנכון והאנטומיה

                      חיזוק שרירי הבטן והגב אשר בעתיד יגרמו לגוף חזק יותר וימנעו בעיות גב תחתון

                      פיתוח המחשבה, קואורדינציה, שיווי משקל ועוד

                      הקניית יציבה נכונה, מודעות ושמירה עליה

                      גמישות וחוזק

                      ובכלל גוף חזק אשר יהיה עמיד למניעת פציעות בעתיד

 

האם ניתן ללמד ילדים פילאטיס מכשירים?

התשובה היא בהחלט כן.

פילאטיס אהב ילדים ואף אימן לא מעט מהם בעיקר בשיעורי ה-mat 

וב-wunda chair    משפחת החביות או הקדילאק.

כאשר גבהו ל 140-150 ס'מ, הוא שילב גם את שאר המכשירים. אורך השיעור יתחיל בכ-40 דק' עד 45 דק', ועם הזמן יתארך ל-55 דק'. בשיעור ניתן לשלב משחקים, חידות ושאלות בעיקר עם הילדים הצעירים יותר. אין זה מתחייב להפריד בין הגילאים והמינים אלא אם הילדים מראש דורשים זאת.

  

עם נוער אין שום מניעה לעבוד על מגוון המכשירים ואף לשלבם בשיעורים עם מבוגרים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו