10 סימנים מוקדמים לגילוי אוטיזם - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

10 סימנים מוקדמים לגילוי אוטיזם

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.12.2017

כיום,  שיעור אבחון האוטיזם בקרב ילדים ניצב על 1 לכל  100 לידות. במחקרים עכשוויים בארה"ב אף מדברים על 1:68 לידות.  מגמת האבחון הגוברת מעלה את רף החששות בליבם של הורים צעירים בעיקר בשל העובדה כי מדובר בלקות נוירולוגית מולדת שאינה ניתנת לזיהוי בבדיקות ההיריון.



מאת גילי יהב, BCBA מנתחת התנהגות מוסמכת ומנהלת "בית ליאור"


10 סימנים מוקדמים לגילוי אוטיזם
עם השנים וחקר התסמונת נמצאו מספר סימנים מקדימים בקרב ילדים בגילאי חצי שנה עד שנה וחצי העשויים לנבא עיכוב התפתחותי. להלן עשרה סימנים שידירו שינה מכל אם אבל יסללו את הדרך לאבחון מוקדם. אבחון שכזה נמצא מעל לכל ספק כמשתנה היעיל ביותר אשר מנבא הצלחה בטיפול, התקדמות ומימוש הפוטנציאל של המטופל.
 
 

1. עצמאות יתר

האם הילד מוכן יכול ואף רוצה לשהות לבדו שעות ארוכות? האם מעסיק את עצמו באופן עצמאי הרבה יותר מאשר הילדים האחרים בני גילו? האם לא מבקש דורש או יוזם משחק משותף אתכם ההורים?
 

2. איחור בהתחלת דיבור

האם הילד אינו מדבר? מדבר מעט? התחיל לדבר מאוחר ולא השלים את הפער במהרה? האם אינו מנסה לפצות על היעדר הדיבור בדרכים אחרות, מקבילות, מגוונות? האם נראה שהעניין לא מביך או מטריד אותו?
 

3. עיסוק בתחומי עניין מצומצמים

האם יש לו העדפה ברורה לתחום עניין מסוים? (מכוניות, לוחיות רישוי, קופסאות, כדורים ועוד)/ האם נראה כי יכול לעסוק בכך שעות ומתקשה לגוון? האם כועס כאשר מנסים לשנות לו את סדר המשחק או תוכנו?
 

4. קושי בהבנת שפה

האם הילד מתקשה להבין את שנאמר סביבו או אליו? האם אינו מבין אברי גוף (פה, בטן, ראש) או הוראות פשוטות (בוא, שב, קום, תן לי, שים בפח)? האם מתקשה להבין מה שהגננת אומרת ונראה כלא מבצע או לא אכפת לו? האם לא מבין מבלי הדגמה?
 

5. היעדר ג'סטות/ מחוות גוף

האם אינו עושה שימוש בהצבעה? נדנוד ראש לסימון לא או כן? משיכת כתפיים ללא רוצה? סימון של נו-נו-נו לבובה כאשר לא מרוצה? ועוד, האם מבין את התנועות האלו ואחרות כאשר מכוונות אליו כגון סימון עם האצבע "בוא אלי"?

 

6. קושי במשחק מותאם

האם עושה שימוש בחפצים באופן יצירתי ולא מותאם? האם משתמש בכובע בכל אופן אפשרי חוץ מלשים על הראש? וכך עם קובייה, גלגל או בובה? האם לא יודע לשחק במשחקים תואמי גיל?
 

7.
קושי ביצירת קשר עין

האם מתקשה להישיר מבט? נתפס כביישן, מובך בקלות או מתקשה להתרכז ולשים לב כשקוראים בשמו? האם קשה לו להביט כשקוראים בשמו או מציעים לו משהו ומסב מבט רק כאשר מדובר בצרכים בסיסיים כגון אוכל ושתייה?
 

8. ליקוי ביוזמות

האם מתקשה להביע את עצמו ורצונותיו? האם בעיקר מחכה שישאלו אותו לא יגיד כמעט אף פעם מה רצונו?
 

9. ליקוי במיומנות החיקוי

האם לא נראה מתעניין ואז מחקה את סביבתו? את אימא כשמאכילה את התינוק? את אבא כשמתלבש? את האח הגדול כשקולע לסל? את החבר בחצר שזורק חול? האם לא עושה שימוש בחיקוי ללימוד משהו חדש?
 

10. קושי בהתעניינות באחר ושיתוף

האם לא נראה שמתעניין כשאימא בוכה? האם לא ניגש בעצמו להתנחם כשקורה לו משהו אלא מתמודד לבדו? האם לא ניגש לשתף את אימא שתשמח בשמחת בניית מגדל הקוביות או להציג בפניה את הציור החדש?
 
להורים אשר מכירים מבית 3 סימנים ויותר מומלץ לגשת לאבחון מקיף. כדאי לגשת לאיש מקצוע במגזר הציבורי או הפרטי שיסייע בבחינה מעמיקה של החששות. חשוב לזכור כי רק אבחון מקיף ע"י המוסמך לכך ייתן לנו את התמונה המלאה אודות מצב הילד ואת אפשריות הטיפול בו.
 
 
הכותבת היא מנתחת התנהגות מוסמכת, דוקטורנטית בחוג להפרעות תקשורת באונ' אריאל, מייסדת ומנהלת בית ליאור - מרכז ללימוד טיפול התנהגותי (ABA)
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו