בצל מגפת הקורונה: הדרכים להגן על גופנו לקראת החורף המתקרב - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בצל מגפת הקורונה: הדרכים להגן על גופנו לקראת החורף המתקרב

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.12.2020

הדרך היעילה ביותר להימנע ממחלות האופייניות לחורף או לעבור אותן בדרך הקלה והמהירה ביותר, היא לחזק את הגוף ולתמוך במערכת החיסונית שלו. להלן הדרכים היעילות ביותר לתמיכה במערכת חיסונית חזקה .



מאת: לילך סרזו נטורופטית מחברת אקוסאפ


בצל מגפת הקורונה: הדרכים להגן על גופנו לקראת החורף המתקרב
המעבר לשעון חורף, החצבים הפורחים, השלכת האדמדמה והירידה ההדרגתית בעומס החום, הם הסימנים הראשונים לבוא החורף ואיתו גם המחלות האופייניות לעונה זו. מלבד השפעת ושאר הווירוסים האופייניים לתקופה זו.  המציאות בחודשים האחרונים מוסיפה לנו גם את הווירוס שמטלטל את כל העולם, ה covid-19 , הגורם למחלת הקורונה, העלולה לעיתים להסתבך ולגרום לפגיעה דרמטית במערכת הנשימה. 
 

וויטמין C 

הדרך היעילה ביותר להימנע ממחלות האופייניות לחורף או לעבור אותן בדרך הקלה והמהירה ביותר, היא לחזק את הגוף ולתמוך במערכת החיסונית שלו., הדרכים היעילות ביותר לתמיכה במערכת חיסונית חזקה הן:  להימנע מעישון, להתרחק מזיהום אוויר ככל שניתן, להקפיד על תזונה טבעית ומאוזנת, העשירה בפירות ,ירקות, קטניות ודגנים מלאים-אלו מספקים לגוף את הרכיבים החיוניים לו זקוק כתמיכה במערכת החיסון, להימנע ממזון מתועש ושומני ולשמור על קיום פעילות גופנית קבועה.
ויטמין סי קשור לכ-300 תהליכים ביולוגיים שונים בגוף לרבות תפקיד חשוב בתמיכה בפעילות מיטבית של מערכת החיסון. במהלך השנים הוא נחקר רבות ונמצא כתורם להגברת פעילות של נוגדנים ושל תאים חיסוניים נוספים בגוף, הוא פועל כנוגד חמצון עוצמתי והוא תורם לשמירה על שלמות רקמת העור – ובכך יש לו יתרון במניעת חדירת גורמים מזהמים. מחקרים קליניים הדגימו כי ויטמין C תורם להפחתת משך תקופת ההצטננות כאשר הוא נלקח על בסיס מתמשך – למטרות תחזוקה – דבר התקף בפרט אצל ילדים.
 
מאחר וויטמין C הוא נוגד חמצון המסיס במים, שהגוף שלנו לא יודע לייצר או לאגור בצורה מספקת, חשוב מאוד לצרוך אותו ממזון ומתוספי תזונה.
מקורות מן טבע לוויטמין C הם רבים, למשל: פירות יער, תותים, אוכמניות, פפאיה, גויאבה, קיווי, עגבנייה, פלפל אדום, פירות הדר, ג'וג'י ברי וירקות ירוקים.
כאשר אנו חוזרים לדבר על מגפת הקורונה והניסיונות הבינלאומיים הרבים הנעשים על מנת למצוא חיסון ותרופות שיסייעו במיגור המגיפה, חשוב מאוד להזכיר את ויטמין D.
 

ויטמיו D

בשנה האחרונה המליץ משרד הבריאות על ויטמין D כאמצעי נוסף להילחם בנגיף הקורונה. ההמלצה באה בעקבות שורה של מחקרים שהתפרסמו בארץ ובעולם, הקושרים את ויטמין D כתומך בפעילות מערכת החיסון, במיוחד בהקשר של מערכת הנשימה העליונה. הבולט שבמחקרים היא מטא-אנליזה שבוצעה על-ידי ה - National Health Service  הבריטי, שאגדה 25 מחקרים עם  10,933 משתתפים, ב- 15 מדינות, בטווח גילאים של 0-95. מהממצאים עולה שמחסור בוויטמין D עלול להוביל לסיכון גבוה יותר לפתח דלקת  במערכת הנשימה העליונה. ניתוח של כלל המשתתפים במטא אנליזה זו מלמד כי תיסוף של וויטמין D נמצא יעיל להפחתת הסיכון לפתח דלקת בדרכי הנשימה העליונה ב- 19% ביחס לפלצבו. מי שהוגדר כבר עם מחסור או מצב גבולי בוויטמין D (עד כ- 25 ננוגרם למיליליטר) וניתן לו התוסף על בסיס יומי או שבועי, הפחית את הסיכון לפגיעה ב- 70%. במרבית הניסויים במקרים אלה השתמשו ב- 1,000 עד 2,000 IU ליום, הכמות המקובלת בנטילת תוסף זה. 
המקור לוויטמין D בטבע הוא דגים שמנים, כגון: סלמון וסרדינים, אך גם חלב מועשר, חלמון ביצה ועוד. המקור היעיל ביותר של וויטמין D הוא חשיפה לשמש. אין מדובר בטיול או בישיבה של כמה דקות במרפסת עם מקדם הגנה, אלא חשיפה של 5-30 דקות ביום (לפחות פעמיים בשבוע) לקרני ה- UVB  של השמש (קרניים אולטרה סגולות) ובין השעות  10:00-15:00. 
היה טבעי לחשוב שבישראל שטופת השמש, אנחנו מכוסים בכל הנוגע לחשיפה לשמש, אך לא כך הדבר. זאת משום שלרוב אנחנו מורחים מקדמי הגנה הפוגעים ביכולת של הוויטמין להיווצר בגופינו כריאקציה לחשיפה בשמש, האוכלוסייה המבוגרת ממעטת לצאת ובכך נחשפת אפילו פחות, במיוחד בשנה האחרונה. התוצאה היא ש- 70%-80% מהאוכלוסייה המבוגרת בישראל סובלים ממחסור בוויטמין D על רקע אי חשיפה לשמש אך גם על רקע צריכת מזון חסר בוויטמין זה. מחסור בוויטמין D בבדיקות הדם מוגדר מתחת ל 10 ננוגרם למיליליטר.
 
מאחר ואנו נכנסים לתקופת החורף, בה לא תתאפשר חשיפה מיטבית לשמש ומכיוון שהמקורות לוויטמין D במזון דלים ולא מספקים כמות אופטימלית, מומלץ ליטול ויטמין D כתוסף.
קיימים היום הרבה תוספים על המדפים. חשוב לבחור בתוסף המספק ויטמין 3D (זו נגזרתו הפעילה), נוזלי ובטכנולוגיות ספיגה משופרות, כגון הטכנולוגיה הליפוזומלית, המאפשרת ספיגה גבוהה ויעילה.
 
לסיכום, על-מנת להיכנס לעונת החורף עם מערכת חיסונית יעילה וחזקה, עלינו כבר מעכשיו לתמוך בה ע"י תזונה מאוזנת, פעילות גופנית ונטילת תוספי תזונה ספציפיים, אותם נבחר בקפידה, על מנת שיסייעו לנו במהלך תקופה מאתגרת זו.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו