כיצד לשמור על תזונה נכונה של ילדים בתקופה של הסתגרות בבתים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד לשמור על תזונה נכונה של ילדים בתקופה של הסתגרות בבתים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.03.2020
עבור ילדים ומתבגרים היציאה מהשגרה ומהמסגרות עלולה להוביל לאכילה לא מאוזנת ואקראית, עם כמות נכבדת של נשנושים עמוסי סוכר, שומן ונתרן, ולהביא לבעיות עיכול, חוסר בויטמינים ועלייה במשקל. איך מתארגנים כדי למנוע זאת?
 


ביטול הלימודים וההסתגרות בבתים מציבים אותנו בפני מציאות חדשה של התנהלות במשפחה. השהות הממושכת בבית יחד עם תחושת המתח, ההיצמדות למסכים וחוסר המעש משפיעות עמוקות על התזונה שלנו. דקלה חרפק מהרבאן, יועצת מדעית למותג "צנטרום" אומרת כי גם ברגעים נטולי שגרה, חשוב לבנות סדר יום ולתכנן ארוחות.
 

כיצד ניתן לתכנן ארוחות מסודרות כשהמציאות חסרת סדר?

 
"אין ספק שיש אתגר בבניית סדר יום עבור כל בני המשפחה שמתמודדים עם שינוי משמעותי בחיים, אך העובדה שאנחנו מבשלים יותר בבתים מאפשרת לנו תכנן תפריט שבועי מסודר ולתאם אותו עם הילדים והעדפותיהם. פעולה זו תבנה מסגרת תזונתית ותמנע אכילה פזרנית. מכיוון שהעדפותיו של הילד אינן תמיד בריאות, מומלץ להגביל מאכלים מסוימים כמו צ'יפס, נקניקיות, מוצרי בצק עלים כמו בורקס או מלאווח וחטיפים, ולעודד אכילה של ירקות מבושלים או טריים. רצוי לקבוע שאכילה תהיה ליד שולחן ולא ליד הטלוויזיה או המחשב. כדאי לתלות את התפריט השבועי על המקרר ולהוסיף לתוכו גם את כמות וסוג החטיפים המותרים".
 

מה האלטרנטיבות לנשנושים לא בריאים בין ארוחות?

"לחטיפים ומשקאות קלים ניתן למצוא תחליפים מזינים. לדוגמה, משקאות ממותקים ניתן להחליף במים עם חתיכות מלפפון או לימון או שייקים טבעיים שהם קלים להכנה. השייקים מכילים פירות טבעיים ויחד עם חלב או יוגורט הם מציעים סיבים מהפירות, סידן וחלבון מהחלב, פרוביוטיקה מהיוגורט וכמובן ארוחת ביניים משביעה. אם מתעורר תיאבון כבר בשעות אחה"צ המוקדמות ניתן להציע סנדוויץ מלחם מחיטה מלאה עם ממרח חלבי או טחינה בליווי ירקות טריים. ואם בכל זאת חייבים חטיפים מוכנים, תמיד כדאי להעדיף חטיפים אפויים כמו בייגלה או שלווה בצבע טבעי על פני חטיפים מטוגנים.
כדאי תמיד להשוות את תכולת צבעי המאכל הלא טבעיים, כמות השומן והמלח ולבחור באלטרנטיבה הבריאה ביותר. אגב, כדאי להציע לילדים מזונות מסוימים פעמים רבות בעדינות, מחקרים הראו שניסיונות חוזרים עשויים לגרום להם לטעום מאכל חדש".
 

מה קורה אם ההורים בעצמם אוכלים באופן לא מסודר?

"בסופו של דבר, רוב המזון הנאכל כעת מורכב ממזון המוגש בבית, כלומר מתפריט המשפחה. ילד יהיה סקרן ויחקה את תזונת הוריו ולכן חשוב שההורים יבינו כי הם מטווים את הדרך. בבית בו לא נהוג לאכול דגים, רוב הסיכויים שגם הילד הגדל בבית כזה לא ידע ליהנות מדגים, ובאופן דומה, מתבגר יאכל מגוון ירקות אם גדל במשפחה שאוכלת ירקות בכל ארוחה. אל תוותרו על ארוחה אחת לפחות ביום בהרכב משפחתי. זוהי הזדמנות מצוינת להתנתק ממשדרי החדשות והעדכונים בסמארטפונים ולהתעניין אחד בחיי השני".
 
 

מה עושים ללא האפשרות לצאת מהבית ולעסוק בפעילות גופנית?

"כדאי לרתום את המסכים והסמארטפונים למשימה. ישנם מגוון אפליקציות ואתרים שמציעים סרטונים לפעילות גופנית. זה לא חייב להתבצע דרך תרגילי כושר ואימונים המחזקים את השריר, גם משחקים והפעלות המערבים תנועה וריקוד יכולים להוות פעילות אירובית טובה ודרך מצוינת לשחרור אנרגיות באווירה מחויכת.
 
חשוב לציין כי השינויים במגוון הארוחות, ובסוג המזון, בשילוב עם רביצה ממושכת מול המסכים, עשויים להוביל לחוסר איזון תזונתי, ולכך שהילדים לא תמיד מקבלים מהמזון שהם צורכים, את כמות הוויטמינים והמינרלים היומית שהם זקוקים לה. במידת הצורך, ניתן להשלים את התזונה באמצעות מולטיויטמין, כדוגמת צנטרום ג'וניור, המכיל 22 ויטמינים ומינרלים התורמים להתפתחות הילד ומסייע להשלמת התזונה היומיומית. 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו