שמח במטבח – מה ילדים לומדים מבילוי משותף במטבח? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שמח במטבח – מה ילדים לומדים מבילוי משותף במטבח?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.04.2020

אתם בבית וגם הילדים. אתם רוצים להכין ארוחות טובות, אולי גם לאפות משהו טעים, הזדמנות להיות בבית ולעשות את מה שתמיד חלמתם אבל המירוץ בין העבודה למטלות היומיום לא איפשר. בימים אלו פתאום נוצרה הזדמנות לכך...איך ננצל אותה באופן מיטבי בשיתוף הילדים?



מאת: איריס גרנות מומחית להתפתחות הילד ולתקשורת איכותית בין הורים לילדים. מרצה, יועצת משפחתית ומנחת הורים ואנשי מקצוע, מנהלת ומקימה מרכז טיפ-טף, מפתחת גישת ה.ב.י.ת. 


שמח במטבח – מה ילדים לומדים מבילוי משותף במטבח?
הזדמנות לפתח תקשורת וקשר ומיומנויות למידה והתפתחות.
 
בימים אלה, גם הילדים בבית וזה נראה רחוק מתמיד, כולם כל הזמן סביב המטבח, מחפשים משהו טעים וגם מזין, ויחד עם זאת, אפילו הכנת ארוחת ערב יכולה להפוך למשימה מאתגרת עם פעוטות וילדים צעירים.
 
תלוי איך מסתכלים על זה. משימה בלתי אפשרית או אפשרות לשיתוף ולמידה, שייכות ותחושת יכולת שנפתח אצל הילדים. פעוטות וילדים אוהבים לקחת חלק במטלות היומיום ויותר מכל אוהבים את הפעילות במטבח.
חשוב לזכור שהכנת ארוחת ערב או אפיה, יכולה להיות חוויה של ביחד, של תקשורת וחשיבה על תפריט  וסיפוק מיידי בסופה, כשנהנים מהאוכל הטעים.
 
אני תמיד בעד לשלב את הילדים בדברים שאנחנו צריכים לעשות, הם מהר מאוד הופכים לשותפים מלאים ומשמעותיים ומפתחים גם יוזמה. מה אנחנו מרוויחים? למידה וחוויה, תקשורת איכותית ומסר של ביחד, אמון ושייכות ונכון, גם הרבה בלאגן, אבל גם בזה הם יכולים לעזור כי הכי כייף לשטוף כלים ותוך כדי לשחק במים וסבון.
 
"ימי הקורונה" הביאו לנו זמן ללא הגבלה, אז לאן למהר? התחילו בנחת והיפכו את האירוע לחוויה.
 

מה ילדים יכולים ללמוד בזמן אפיה משותפת? 

עקרונות לתקשורת שישלבו בין חוויות האפיה ללמידה.
 
  1. פיתוח הבנת הנקרא ואוריינות: הראו להם איך המתכון כתוב והסבירו את שלבי העבודה בהתאם לכתוב, הם ילמדו את הקשר בין הכתוב לביצוע.
  2. העשרת אוצר מילים: הרחבה, הזדמנות ללמוד מילים חדשות, ילדים לומדים הכי טוב כשהם נהנים. הגיל ואוצר המילים שלהם יכתיבו לנו את הקצב. הרחיבו והוסיפו מושגים ומילים וחיזרו על מילים מוכרות בעזרת שאלות :מה זה? ביצים, איפה המערבל? תנו להם זמן לחשוב, להזכר ולענות. הוסיפו מילים ששיכות רק לאפיה, כמו: לרדד, להקציף, מרית ועוד.
  3. חשיבה כמותית- מתכונים מעודדים אותנו למנות ולהבין שברים וכמויות הסבירו ושתפו את הילדים. התחילו עם הקטנים בקשר בין המספר לכמות, לדוג'  5 ביצים – בואו נמנה ביחד. הרחיבו להבנה מורכבת יותר של כמויות. כתוב כאן 1/4 כוס שמן , מה זה אומר? הזדמנות להחשוף אותם לשברים. הראו להם איך זה כתוב ואיך אתם מודדים.
  4. זיכרון - בפעם הבאה שתאפו ביחד שאלו אותם את הקשר בין הסימן לכמות עוד דרך לחדד את הזיכרון היא להקריא את המתכון ואז לשאול: מה עכשיו? זוכרים כמה ביצים? גם אם לא יזכרו, כשאתם שואלים, אתם  מעודדים אותם להשתדל לזכור בפעם הבאה.
  5. חוויה חושית - הכי כייף לטעום!  קיראו לטעמים בשמם, דברו עליהם, מה את/ה אוהב? שתפו איזה טעמים אתם אוהבים – "אני אוהבת חמוץ"..
  6. וויסות וסבלנות - פעילות האפיה מחייבת אותנו לעשות דברים לפי הסדר ולחכות לתוצר זאת הדרך הטובה ביותר להתאמן על סבלנות ואיפוק.
  7. אחריות: בסוף צריך לנקות. נראה לכם שעדיף שילכו ולא יעשו בלאגן, אולי אתם צודקים אבל חישבו על הטווח הרחוק.
  8. פיתוח ביטחון עצמי ותחושת שייכות ויכולת – כשתאכלו זיכרו לשבח אותם על העשיה. 

 

מאיזה גיל אפשר להתחיל?

בכל גיל, גם קטנטנים שכבר יכולים יושבים יציב בכסא האוכל, יכולים לקבל  קערה או מרית וללמוד מילים חדשות תוך כדי שאתם מסבירים.
מרגע שהפעוט יכול לעמוד באופן יציב ובטוח הוא יכול לקחת חלק פעיל, לשפוך לערבב למנות ועוד.
 
חשוב לי שכשכל הבלאגן הזה יסתיים, ובסופו של דבר זה יגמר, הורים יוכלו להסתכל לאחור ועם כל הקושי, לחייך ולדעת שיצאו מחוזקים מהתקופה הזאת, עם כלים ותקשורת איכותית ושירגישו שעשו את הכי טוב בעבורם ובעבור ילדיהם.
 
לצורך זה, פתחתי את קבוצת הפייסבוק : הבית בפיג'מה – להורים לילדים מלידה עד גיל 10, בה אני נותנת תמיכה ומענה לשאלות של הורים וגם הרבה רעיונות לפעילות איכותית עם הילדים.
מוזמנים להצטרף ולקבל שפע כלים, להפוך את הזמן בבית לרגוע, מועיל וכזה שמחזק את הקשר בין ההורים לילדיהם. בין אחים, לזמן שברובו תוכלו להיות מרוצים מההחלטות שקיבלתם, מהאופן בו התנהלתם,  מהדרך בה יצרתם סדר יום ומהדרך בה שמרתם על עצמכם רגועים.
 
רעיונות ללמידה ועשיה סביב הכנת ארוחת ערב או בוקר תוכלו למצוא בקבוצה
מוזמנים ללחוץ כאן ולהצטרף
בתיאבון ובהנאה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו