ילדים וחיות מחמד - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ילדים וחיות מחמד

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.11.2010

רבות נכתב ונאמר על הקשר שבין ילדים לחיות מחמד,על ההשפעה העצומה שיש לקשר זה על חיי אנשים בוגרים ועל חייהם של ילדים במיוחד. קשר עם חיות מחמד תורם לחוסן גופני ולפיתוח ערכים אישיים וחברתיים.



מאת: בת-שיר סולמי

 


ילדים וחיות מחמד

קשר עם הטבע

אורח החיים המודרני והעירוני הפחית משמעותית את הקשר שלנו עם הטבע. בואו נסתכל לעצמנו בעיניים ונודה: למי יש זמן לשבת ולהקשיב לציוץ הציפורים? אימוץ חיית מחמד, כלב או חתול, יאפשר להפגיש את ילדנו עם הטבע אצלנו בבית, ללא הגבלת זמן או מקום.

יתרונות פיזיולוגיים

מחקרים מראים כי ילדים שגידלו חיות מחמד, התמודדו בצורה חיובית יותר עם בעיות ומשברים רפואיים. במחקר שנערך בבית חולים לילדים בארץ, נמצא כי ילדים שטיפלו, סירקו, האכילו וליטפו כלבה לפני כניסתם לניתוח, הגיעו לניתוח רגועים יותר מילדים שהוכנו בהכנה שגרתית. כמו כן במחקרים אחרים, נראו תגובות מרגיעות שנצפו במוליכות החום של העור, בריכוז כולסטרול בפלזמה, בשינויים בלחץ דם דיאסטולי וסיסטולי וכל אלו בזמן אינטראקציה חיובית עם בעל-חיים. נמצא כי השהייה בקרב בעלי-חיים נתפסת במחקרים כגורם המאזן את הגוף בזמן חרדה או בזמן תגובת "הילחם או ברח" (fight or flight), שעלולה לגרום לגוף לנזקים בריאותיים כשהיא קורית בתדירות גבוהה.

פיתוח ערכים אישיותיים וחברתיים

קשר בין ילד לחיית מחמד נתפס כגורם שבונה את הילד ומחזק את הדימוי העצמי שלו. ילד שרואה שהכלב שלו הולך רק אחריו, או בוכה כשהוא יוצא לבית הספר, מרגיש רצוי ואהוב לאורך כל שעות היום. פיתוח האחריות האישית והאמפתיה מתרחשת כשהילד מבין שעליו לדאוג לכלב, לבדוק אם יש מספיק אוכל ומים בקערות,או לצאת עם הכלב לטיול כשהוא זקוק לכך.

מבחינה חברתית, ילד שעוזב את חיית המחמד שלו, מרגיש רצון גדול לחזור אליה הביתה, ובעצם תמיד מרגיש שמישהו מחכה לו ונמצא איתו. טיול ברחוב עם הכלב מאפשר היכרות עם ילדים אחרים בסביבה שברשותם כלב ומהווה בסיס להיכרות מעמיקה יותר.

אז למה לא?

איך ייתכן, שגם אחרי שקראנו על שחרור מתחים, פיתוח התנהגות חקרנית, זירוז קשרים חברתיים ועוד תהליכים חיוביים שמתרחשים בעקבות הקרבה לבעלי חיים, חלקנו עדיין נרתעים מלגדל חיית מחמד? יתכן שאנחנו פשוט לא רוצים מחויבות נוספת, הרי החיים מספיק אינטנסיביים גם ככה. מי יוציא את הכלב פעמיים-שלוש ביום? נופשים, מלונות, חו"ל, הם כיף משפחתי גדול. אבל מי יטפל בכלב בהעדרנו? מחשבות אלו ונוספות עוצרות אותנו מלהגשים את החלום עבור ילדנו. אך יכול להיות שאם נעמיד את היתרונות מול ההתמודדויות, נבין את ההעצמה שאנו יכולים לחולל בחיי ילדנו ונסכים לקחת על עצמנו עוד התחייבות אחת, משתלמת מאד.

חוגי חיות

ואם בכל זאת נשארתם בסירובכם, כדאי לדעת שהמקצועות החינוכיים והטיפוליים הקושרים בין ילדים לחיות, תופסים תאוצה בשנים האחרונות, ומכללות שונות מציעות לימודים ואף מלגות בתחומים אלה. כך ניתן ליהנות מחיות גם ללא המחויבות: חוגי חיות, תרפיה בחיות, חוגי אילוף, חוגי רכיבה ועוד, מוצעים היום במקומות רבים ברחבי הארץ.

 

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו