איך זה ששוב אזעקה? הסברת המצב החדש לילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך זה ששוב אזעקה? הסברת המצב החדש לילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.08.2014

הימים הללו לא פשוטים למבוגרים שבינינו, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים שלנו. הירי המאסיבי של הרקטות מרצועת עזה התחדש ושוב נשמעות אזעקות. כיצד מתמודדים? ילדים והורים שואלים, רס"ן (מיל') טלי ורסנו אייסמן, מסבירת פיקוד העורף לילדים, עונה:



איך זה ששוב אזעקה? הסברת המצב החדש לילדים
הימים הללו לא פשוטים למבוגרים שבינינו, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים שלנו. הירי המאסיבי של הרקטות מרצועת עזה התחדש ושוב נשמעות אזעקות. כיצד מתמודדים? ילדים והורים שואלים, רס"ן (מיל') טלי ורסנו אייסמן, מסבירת פיקוד העורף לילדים, עונה:
 

בן 8: האם המלחמה מתחילה שוב?

תשובה: ישראל וחמאס לא הגיעו להסכמה בניהם ולכן חודש הירי. שוב נשמעות אזעקות ושוב אנו שומעים ירי טילים. צה"ל פועל כדי להפסיק את הירי ואנו, האזרחים, נדרשים להמשיך ולפעול על פי ההנחיות של פיקוד העורף, כפי שעשינו עד עתה.
 

האם כדאי לי לחזור לישון בתוך הממ"ד?

תשובה: אם זה אפשרי ונוח, זו אפשרות שיכולה לחסוך התעוררות באמצע הלילה (בהנחה שגם החלון והדלת סגורים כנדרש). כך או אחרת, האזעקה הנשמעת חזקה מספיק גם כדי להעיר אתכם אם אתם ישנים בחדר אחר. 
 

האם בעקבות חידוש הירי, אסור לי לשחק עם החברים בפארק ליד הבית?

תשובה: מותר לשחק בפארק, זה אפילו חשוב לשחרר את הגוף ולהיפגש עם חברים. מה שחשוב לזכור הוא להיות בקרבת מבנה וכשיש אזעקה להיכנס אליו מיד. יש לוודא שוועד הבית משאיר את דלתות הכניסה לבניינים פתוחות כדי שתוכלו להיכנס פנימה בשעת אזעקה.
 

האם כעת, כשיש שוב אזעקות, אני צריך לקחת איתי משהו כשאני יוצא החוצה? 

תשובה: בעיקרון לא. עם זאת, בימים אלו אני ממליצה להצטייד במכשיר טלפון, אם זה אפשרי, כדי שתוכלו להודיע להורים שהכול בסדר לאחר שנשמעת אזעקה.
 

בן 12: שמעתי שהיו אזעקות קרוב אלינו וכעת אני חושש שהאזעקה תגיע גם אלינו. אני מתקשה להירדם בלילות - מה לעשות?

תשובה: החשש שלך מובן, אך אין טעם לחכות לאזעקה - גופנו דרוך ומתוח ואנו סתם מבזבזים זמן יקר. אם תישמע אזעקה, היא תעיר אותנו. אם אתה עדיין חושש, אפשר לשים את הרדיו על תדר ה'גל השקט' או לישון במרחב המוגן.
 

שמענו "בומים" חזקים ולא הייתה אזעקה, האם המערכות התקלקלו?

תשובה: כלל לא.
כל המערכות, גם של האזעקה וגם של 'כיפת ברזל', נמצאות בכוננות מלאה. אם שמעתם "בומים" זה כנראה מיישוב שנמצא סמוך אליכם. האזעקה צופרת אך ורק במקומות שבהן הרקטה או שברי היירוט שלה צפויים ליפול. 
 

בת 11: מה זה אומר הפסקת אש? האם הכוונה שחוזרים לשגרה ואפשר לעשות הכל כרגיל? 

תשובה: לא. בזמן הפסקת האש עלינו להשתדל לעשות את הדברים שאנו עושים בשגרה, אך עלינו גם להיות מודעים היכן נמצא המרחב המוגן שלנו. כך למשל, כשאנו משחקים כדורגל, נמצאים בפארק שעשועים או עושים קניות בסופר, עלינו לוודא שיש מקום מוגן שניתן להיכנס אליו בפרק הזמן העומד לרשותנו באזור זה.

 

אמא לילד בן 10: במהלך ימי הלחימה הראשונים של המבצע, הבן שלי התמודד באופן סביר ולא הראה חרדה מיוחדת. כעת, עם חידוש הירי, הוא נכנס להיסטריה של בכי. מה קורה לו ומה צריך לעשות?

תשובה: החרדה שלו נובעת ככל הנראה מתחושה של חווית חוסר שליטה לאור מה שקורה. בחוויה של הילד, אזעקה אחת מחזירה את כל אירועי השבועות האחרונים. גם אם הצליח להתמודד איתם באופן סביר, אלה לא היו שבועות קלים. כדי להשיב לו את תחושת השליטה, יש להזכיר לו את אמצעי המיגון העומדים לרשותו, לחזק את מקורות העוצמה וההתמודדות שלו, וכן לחזור ולתרגל עימו את הכניסה למרחב המוגן בפרק הזמן שקיים. 
 

אבא לתאומים בני שנה: הילדים שלנו שוהים במשפחתון בחולון, בבית קרקע ללא ממ"ד. המקלט ממוקם במרחק רב יחסית מהמקום. האם זה בטוח לשלוח אותם?

תשובה: במידה שאין ממ"ד או מקלט אליו ניתן להגיע בפרק זמן המוקצב לאזור שבו שוהים, יש להיכנס לחדר פנימי בבית, שמכיל כמה שפחות קירות וחלונות חיצוניים. מומלץ לברר עם בעלת המשפחתון מהו המקום המוגן שנבחר וכיצד היא מתמודדת עם הכנסת כל הילדים למרחב המוגן בעת אזעקה. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו