האם לספר לילד על סבא/סבתא חולים המאושפזים בבי"ח - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם לספר לילד על סבא/סבתא חולים המאושפזים בבי"ח

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.04.2011

האם נכון לספר לילדנו על הורה מאושפז בבית החולים? האם לאפשר לילדים לבקר את הורינו בבית החולים? או לחכות שיבריאו ויחזרו הביתה?



 

מאת: יעל סנדלר

 


האם לספר לילד על סבא/סבתא חולים המאושפזים בבי"ח

ביקור בבית החולים בעבר נחשב כמחוץ לתחום לילדים. גם אם יידעו את הילדים שסבא או סבתא מאושפזים בבית החולים, נאמר להם לרוב שילדים לא מבקרים בבתי חולים. הדבר נובע מכמה נקודות עיקריות:

1.         בבית החולים יש חיידקים שעלולים לסכן את הילד.

2.         לילד עלולים להיות חיידקים שעלולים לסכן את החולה.

3.         בית חולים הוא לא מקום לילדים.

4.         אנחנו לא רוצים שילדינו יראו אותנו או את הורינו בפיז'מת בית החולים, חסרי אונים.

5.         אנחנו לא רוצים שילדינו יראו אותנו סובלים.

הרבה ילדים שכיום הם הורים, גדלו בתחושה שבית החולים הוא טאבו. מקום שאינו מיועד לביקור ילדים כלל. בית החולים לדור ההורים, שבעצמם הורחקו מבתי חולים, נתפס כמקום מאיים ומפחיד.

לילדים רבים, שכיום הם הורים, סבא וסבתא פשוט יום אחד נעלמו בבית החולים. הם הגיעו לבית החולים, ולא חזרו ממנו, בלי שהתאפשר לילדים להרגיש שהם נפרדו מסבא או סבתא שלהם.

האם לאפשר לילד שלכם לבקר בבית החולים את יקיריו?

מה כדאי לעשות?

השאלה היא את מי לבקר, ובגלל מה הוא מאושפז בבית החולים?

1.                   בדקו מה הקשר בין ילדיכם למאושפז. יש הבדל גדול בין ילד שגדל חלקית בבית של סבא וסבתא, שאחד מהם מאושפז בבית החולים. הילד במקרה כזה קשור מאוד לסבא או לסבתא שלו. וסביר להניח שגם סבא וסבתא קשורים אליו, ואשפוז ממושך יפריד בניהם לימים רבים. לעומת ילד שרואה את סבא או סבתא אחת לחודש והם אינם משמעותיים מאוד בחייו.

2.                   במה חולה סבא וסבתא או ההורה? יש הבדל בין אם מדובר בניתוח להסרת משקפיים לבין אם מדובר במחלה מדבקת, או במחלה בה לא מומלץ לחולה להיות חשוף לילדים. אם אין ברירה הימנעו מביקור. אבל אם מדובר במחלה ובאגף בהם ניתן לבקר, אפשרו זאת לשני הצדדים.

3.                   התייעצו עם הרופא לגבי ביקור ילדים. יש רופאים שמעודדים זאת, ויש רופאים שמסתייגים מכך. בדקו באיזה מצב ילדיכם יכולים לבקר. על מה כדאי להקפיד? למשל שהם עצמם לא יהיו חולים, שהילדים ישתפו היטב את ידיהם לפני הגעת למיטת החולה וכאשר הם יוצאים מבית החולים.

4.                   לכמה זמן מומלץ הביקור? אם זה אפשרי שהנכדים ישמרו עם החולה על קשר טלפוני בזמן אשפוזו, עשו זאת?

5.                   הכינו את ילדיכם לביקור. הכינו אותו למה שהוא צפוי לראות. למצב של סבא או סבתא השוכבים במיטה ולא יכולים לשחק איתו.

6.                   הסבירו לילד שלכם למה חשוב לבוא ולבקר את המבוגר החולה שנמצא בבית החולים.

7.                   אפשרו לילד לדבר על הרגשות שלו לפני ואחרי הביקור. אפשרו לו להתבטא בכתב או בציור, ולשמור קשר על פי דרכו עם סבא או סבתא. לכתוב להם, לצייר להם. לשאול שאלות.

8.                   אל תספרו לילד דברים שאינם נכונים. אל תגזימו מצב בריאותי ואל תפחיתו ממצב חמור. אל תספרו סיפורים. אם הילד שואל ענו לו, תגידו לו שלא תמיד אתם יודעים את התשובות. שאתם מקווים שהכול יהיה בסדר.

8.         ספרו לילד ושתפו אותו מה יהיה מצבו של סבא או סבתא כשהם יצאו מבית החולים. מה הם יוכלו או לא יוכלו לעשות במצבים שונים. ממה עליו להמנע – למשל, בזמן ניתוח בקע, יש להימנע מלקפוץ על סבא או סבתא, וכ"ו.

 

מה לא כדאי לעשות:

כשסבא או סבתא או אחד ההורים מאושפזים בבית חולים יש דברים שכדאי להימנע מהם:

1.                   אל תביאו ילד חולה או מקורר לבית החולים. הילד עלול להדביק את המבוגר.

2.                   אל תביאו ילד למחלקות בהם יש מחלות מדבקות, או מחלות שעלולות לסכן את הילד.

3.                   אל תייפו את המציאות. לילד לא קל לפגוש את סבא או אבא בפיג'מה במיטה, ובכל זאת הוא צריך לדעת שלפעמים זה חלק מהחיים. "סבא או סבתא חלשים עכשיו אבל ירגישו טוב יותר."

4.                   אל תגידו דברים שאתם לא בטוחים בהם. אם סבא אמור להיות מאושפז לתקופה ארוכה אל תגידו לילד שעוד יום יומיים הוא יחזור הביתה.

 

למדו את ילדכם שבית חולים הוא לא מקום נורא. בית חולים הוא לא מקום מרתיע. חלק מהחיים זה להיות חולה לפעמים. חלק מהחיים גם לבקר חולים בבית החולים.

אני מכירה מבוגרים שבית החולים מאוד מרתיע אותם. שהם קיבלו מסר מההורים שלהם שלבית חולים לא מתקרבים. אני מכירה הורים שקשה להם עצמם לבקר את ההורים שלהם בבית החולים. אני חושבת שחלק מחינוך הילדים שלנו, הוא להסיר את הרתיעה הזו. חלק מחינוך ילדינו היא לבקר חולים, ולא להירתע מביקור חולים. זהו מסר חשוב גם לילד עצמו, שגם הוא ידע שאם חלילה הוא יזדקק אי פעם לבית חולים, יבואו לבקר אותו ויתייחסו אליו בכבוד. וגם מסר של תקווה להורים, שאם הם יזדקקו אי פעם לאישפוז, הילדים לא יירתעו מלבוא לבקרם.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו