1 מכל 5 ילדי גן בבאר שבע גילה סימפטומים של הפרעה ק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הפרעה קלינית כתוצאה מחשיפה לטילים אצל ילדי הדרום

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.11.2013

במחקר בקרב ילדים בבאר שבע שנחשפו להתקפת הגראדים בזמן מבצע "עופרת יצוקה" נמצא כי סימפטומים פוסט-טראומתיים נמצאו קשורים להימצאות עצירות, שלשול וכאבי ראש אצל הילדים.



הפרעה קלינית כתוצאה מחשיפה לטילים אצל ילדי הדרום
מחקר שנערך במסגרת תכנית לקידום בריאות לילדים בסיכון, בדק את הקשר בין סימפטומים פוסט-טראומטיים ומשתנים סוציו-דמוגרפיים, משפחתיים וסימפטומים פסיכוסומטיים, בקרב ילדים בבאר שבע שנחשפו להתקפת הגראדים בזמן מבצע "עופרת יצוקה". מדיווחי ההורים עולה כי סימפטומים פוסט-טראומתיים נמצאו קשורים להימצאות עצירות, שלשול וכאבי ראש אצל הילדים.
 
 
 
צוות חוקרות מהמחלקה לבריאות הציבור באוניברסיטת בן- גוריון בנגב בראשותן של פרופ' דנית שחר ופרופ' דרורה פרייזר, ערך מחקר לגבי הרגלי התזונה של ילדים בגיל הרך בבאר- שבע. המחקר נערך במסגרת עבודת דוקטורט של דר' ורד שריקי קאופמן, אשר ערכה מחקר מלווה לתכנית לקידום בריאות בהובלת ג'וינט ישראל-אשלים.
 
בתקופת המחקר התרחשה החמרה במצב הביטחוני ופרץ מבצע "עופרת יצוקה". במחשבה שיתכן שתקופה מתוחה זו השפיעה על מצבם הנפשי של הילדים, על סביבתם וגם על הרגלי האכילה שלהם, פנתה ד"ר קאופמן ליחידה הפסיכיאטרית לגיל הרך במרכז הרפואי סורוקה ובשיתוף עם ד"ר מיכל פרוי וד"ר גל מאירי, נבדק נושא זה. האפשרות לבחון באופן אפידמיולוגי ו"בזמן אמת" את השכיחות של הפרעת דחק פוסט טראומטית (ptsd) ומשתנים הקשורים לה, הינה נדירה יחסית. יתכן שהדבר מסביר את השונות הגדולות שבדיווחים הספרותיים לגבי שכיחות ההפרעה בקרב ילדים ומבוגרים. 
 
המחקר הנוכחי בדק את הקשר בין סימפטומים פוסט-טראומטיים ומשתנים סוציו-דמוגרפיים, משפחתיים וסימפטומים פסיכוסומטיים בקרב ילדים בבאר שבע שנחשפו להתקפת הגראדים בזמן מבצע "עופרת יצוקה". 160 אימהות לילדים בגלאי הגן (ארבע עד שש וחצי שנים) רואיינו לגבי סימפטומים פוסט-טראומטיים ופסיכוסומטיים בקרב ילדיהן וכן לגבי תגובתן למצב המלחמה.
 
8.4% מהאימהות ו- 21% מהילדים נמצאו כסובלים מסימפטומים פוסט טראומטיים משמעותיים. לא נמצא קשר בין קבלת אבחנה של פוסט טראומה למשתנים סוציו-דמוגרפיים. גורם הסיכון היחיד שנמצא כקשור לאבחון של פוסט טראומה בקרב הילדים היה היותה של האם סובלת מהפרעה זו.
בקרב ילדים שקיבלו אבחנה של פוסט טראומה היתה עליה בסימפטומים פסיכוסומטיים הקשורים לפעולת המעיים (עצירות או שלשול) וכאבי ראש.  המחקר הנוכחי מחזק את גוף הידע הקיים לגבי החשיבות האבחנתית והטיפולית של התנהלות הורית להבנת תגובות הילד וכן מחדד את הקשר ההדוק בין נפש וגוף גם בקרב ילדים. המאמר פורסם  לאחרונה בכתב העת המדעי  depression & anxiety. פסיכולוגים מאוניברסיטת ייל בארצות הברית, פרופ' אילן הרפז-רותם וד"ר רוברט פטרזק וכן דר' נעמי וורבלוף מהמחלקה לפסיכיאטריה בבית החולים שיבא, תרמו למחקר זה. 
 
ד"ר גל מאירי, מנהל היחידה לפסיכיאטריה לגיל הרך בסורוקה: "הדמויות המשמעותיות ביותר בחייהם של ילדים הינם הוריהם, מהם הם שואבים תחושת הגנה וביטחון. לכן, כאשר הילד חווה אירוע טראומטי, התאוששותו הנפשית תלויה בעיקר במצבו הרגשי של הוריו, במיוחד אם גם הם היו חשופים לאירוע. במידה וההורה חש שהוא עצמו במצוקה חשוב לפנות להתייעצות וטיפול. ביטויים שכיחים של ילדים לאחר חשיפה לאירוע טראומטי כוללים: נסיגה (חזרה להרטבה, מציצת מוצץ ועוד); התגברות של חרדת פרידה מההורים; הימנעות ופחד מדברים שקשורים לאירוע הטראומטי (כגון צפירות וצפצופים שונים)".
 
מוסיף ד"ר מאירי: "אחד הגורמים המסייעים ביותר להתאוששות מאירוע טראומטי הוא חזרה מהירה ככל שניתן להתנהלות שגרתית של הבית וסדר היום. הדבר מסייע להחזיר את תחושת השליטה שאבדה. אצל רוב הילדים הביטויים נעלמים לאחר מספר ימים או שבועות. במידה והביטויים נמשכים וכן ישנה נסיגה משמעותית מאוד בתפקוד יש לפנות להתייעצות מקצועית".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו