ילדים על סף העוני - תמונת מצב עדכנית חורף 2013 - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ילדים על סף העוני - תמונת מצב עדכנית חורף 2013

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.02.2013

אם אתם קוראים את המאמר הזה, אתם כנראה יושבים על כסא, מול שולחן עבודה ומחשב, ואולי אוחזים ביד ספל תה חמים ונהנים מחומו של תנור או מזגן, המסייע לכם לעבור את החורף הקר הזה. אך לילדים רבים בישראל, תמונה שכזו היא כמעט בגדר חלום...



מאת: רוסנה ברגהוף

ילדים על סף העוני - תמונת מצב עדכנית חורף 2013

אם אתם קוראים את המאמר הזה, אתם כנראה יושבים על כסא, מול שולחן עבודה ומחשב, ואולי אוחזים ביד ספל תה חמים ונהנים מחומו של תנור או מזגן, המסייע לכם לעבור את החורף הקר הזה. אך לילדים רבים בישראל, תמונה שכזו היא כמעט בגדר חלום, וכמוה גם האפשרות ליהנות באופן שגרתי מארוחות מזינות ומשביעות, לקבל דמי כיס, בגד או צעצוע חדש, או פשוט לפתוח את המקרר ולמצוא בו אוכל. משפחות רבות חיות מסכומי כסף נמוכים, מתמודדות עם קשיים כלכליים יומיומיים ניכרים ונאלצות לממן מזון וטיפולים רפואיים מהבטחת הכנסה או לפנות לשם כך לעמותה לנזקקים. מן הדו"ח השנתי "ילדים בישראל 2012", שפורסם בעיצומו של החורף הנוכחי, בסוף חודש דצמבר 2012, על ידי המועצה לשלום הילד, עולה כי למעלה משליש מן הילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני.

 

תמונת מצב עדכנית

מדי שנה מפרסמת המועצה לשלום הילד, בראשותו של דר' יצחק קדמן, דיווח שנתי, ובו נתונים על מצבם של ילדים ובני נוער בישראל במגוון רחב של תחומים. נכון לדו"ח האחרון, שפורסם בדצמבר 2012, ישנם למעלה מ-900 אלף ילדים בישראל החיים מתחת לקו העוני, ובתרגום לאחוזים - למעלה מ-35 אחוזים מילדי ישראל חיים בעוני. הנתונים המוצגים בדיווח השנתי הינם נתונים שנאספו בשנה שקדמה לפרסום הדיווח, כלומר לשנת 2011, אך נראה כי מספר הילדים העניים נמצא במגמת עלייה ב-15 השנים האחרונות, וכי ישנו גידול של למעלה מ-60 אחוזים בשיעור הילדים העניים בישראל בשנים אלו. נתונים אלו גבוהים מאלו שהוצגו בדו"ח העוני של המוסד לביטוח לאומי (שבו נמנו 860,900 ילדים עניים), וההבדלים נובעים משיטות מדידה שונות.

 

פערים גאוגרפיים וחברתיים

פילוח הנתונים מראה כי אחוז הילדים הערבים המצויים מתחת לקו העוני הינו כ-65%, וכי הוא גבוה משמעותית מאחוז הילדים היהודים (כ-24 אחוזים) במצב זה.

נתון בולט נוסף קשור לפיזור הגאוגרפי של הילדים העניים בישראל. מן הדו"ח עולה כי ישנם פערים משמעותיים בשיעורי העוני בין המרכז לפריפריה. כך למשל, שיעור הילדים העניים בירושלים (כ-57%)  כמעט כפול מזה שבמחוז תל אביב (כ-24%), וכך גם שיעור הפער בין שיעור העוני של ילדים החיים בצפון (כ-45%) לעומת ילדים החיים במחוז המרכז (19.9%).

מן הדיווח השנתי של המועצה לשלום הילד עולה עוד כי כחמישה אחוזים מן הילדים בישראל בגילאים 6-15 סובלים מתת משקל, ושיעורם של ילדים חרדים וילדים בדואים בנגב בקבוצה זו הינו גבוה משל ילדים יהודים.

 

מהו אי בטחון תזונתי ומה המצב בישראל?

אי בטחון תזונתי הינו מצב שבו משפחה חווה מחסור חמור באספקת המזון בכמות ובאיכות שמתאימות לבני המשפחה, ועל כן מסתפקת במעט ובמה שמתאפשר להשיג. מחקר שהתפרסם לפני מספר חודשים על ידי אגף המחקר והתכנון של המוסד לביטוח לאומי מעלה כי למעלה מרבע מן המשפחות הישראליות שבהן ילדים מדווחות על תחושה של אי בטחון תזונתי, וכי עשרה אחוזים מן הישראלים מדווחים על אי בטחון תזונתי ניכר, כלומר חמור ומשמעותי אף יותר.

 

המצב בישראל ביחס לעולם

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שיעורי העוני של ילדים בישראל הינם הגבוהים ביותר מבין כל שאר הארצות שנבדקו (מדינות ה-oecd). ממוצע ה-oecd עומד על 12.7 אחוזים ילדים עניים, והשיעור בישראל עומד על 28 אחוזים (בשל שיטות מדידה שונות), כך שישנו בישראל שיעור גבוה יותר של עוני מאשר במדינות כמו פולין, מקסיקו, תורכיה ויוון.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו