משחקי החורף מחממים את הלב - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

משחקי החורף מחממים את הלב

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.01.2010

הימים האחרונים קפואים ולא כיף לצאת החוצה עם הילדים כשקריר ומחשיך מוקדם כל-כך? ד"ר סוזי קגן מסבירה כיצד להפיק יותר מהמשחק המשותף עם הילדים בבית.



מאת: ד"ר סוזי קגן מומחית בינלאומית בתחום הטיפול במשחק ומובילת התחום בישראל, מטפלת ומנחת מטפלים והורים.


משחקי החורף מחממים את הלב

בזמנים שכאלה כאשר כולם ספונים בבית, מתחיל להיות קשה – פעמים רבות ילדים מבלים שעות רבות מול מסך הטלוויזיה או מסך המחשב. שעות של חוסר מעש עם פעילות מוחית נמוכה. הבעיה מתחילה כאשר ההורים מחליטים לכבות את המסכים ולאפשר לילדים לעסוק בדברים אחרים. או אז אנו רואים מצב נפוץ בו הילדים רודפים אחרי ההורים ברחבי הבית ומתלוננים "משעמם לי"! המנטרה האין סופית מובילה את ההורים לתסכול, לחוסר אונים או אף לתחילתו של התקף זעם...

 

רגע לפני ההתפרצות חשוב שנזכור שמשחק משותף בבית, של הילדים עם ההורים, יוצר הזדמנות נפלאה לחיזוק הקשר, קירבה וטיפוח ההתפתחות הרגשית.

שימוש בשפת המשחק לשיפור הקשר והתקשורת עם ילדים

מבוגרים מביעים את עצמם באופן טבעי במילים, לעומתם ילדים בגילאי 2-10 מביעים את עצמם באמצעות משחק. כשילד או ילדה משחקים עם ההורה, מתרחשים דברים נפלאים. הילד מביא עמו למשחק את עולמו הפנימי, ניסיונו, וחוויותיו, ולהורה זוהי הזדמנות ללמוד על החשיבה של ילדו, על עולמו ועל תחושותיו.

 

נתחיל עם הפשוט ביותר: עם המשחקים המועדפים על ילדכם! לצעצועים שהילדים בוחרים ישנה משמעות, וכך גם לאופי המשחק. בעת משחק הילדים מתקשרים, לומדים, מעבדים חוויות ומתנסים. כאשר משחקים עם הילדים יש ליצור עבורם סביבה מבינה, מקבלת ולא שיפוטית. להניח לילדים להוביל את המשחק, איזה תפקיד הם מייעדים לכם במשחק, ולא לשכוח להיות קשוב לילד ולצרכיו.

 

משחקי הדמיון מתאימים מאוד אף הם. אין צורך בהתארגנות מוקדמת, אפשר לגייס את עולם הדמיון ולשחק בכל נושא אותו יבחר ילדכם. השמים הם הגבול, הילד יכול לדמיין הכל- ממלכות, נסיכויות, כוכבים ועולמות אחרים, הוא יכול להחליט שאמא היא אורחת במסעדה והוא המלצר, שאבא הוא רב חובל והוא פיראט. מה שחשוב הוא שתאפשרו לילד להוביל את המשחק והוא שימציא את הכללים (גם אם הם לא כללים הגיוניים...), שהרי תמיד אנו עסוקים בלחנך אז הינה הזדמנות לשחרר.

 

לנוכחותכם בזמן המשחק חשיבות רבה, תוכלו לתאר במילים את פעולות הילד, את תחושותיו והרגשתו כפי שאתם רואים אותה (אל דאגה אם טעיתם ב"הבחנתכם" ילדים מתקנים). כך עשוי הילד לשפר את יכולות התקשורת שלו וללמוד, גם הוא, לתאר במילים את מעשיו ורגשותיו. זכרו שילדכם בוחן את התנהגותכם, מחקה אתכם ולומד מכם, נוכחותכם בעת המשחק מעבירה לו מסר שהוא ומעשיו חשובים לכם.

 

חיזוק רגשי בעזרת משחק וסיפור

החורף מפגיש ילדים עם אתגרים רגשיים-

  • ילדים רבים חווים דכדוך בחורף
  • ילדים אחרים חווים פחדים בתקופה זו, בשל החושך המוקדם וקולות הגשם והרעמים
  • השהות בבית גוררת ריבים בין אחים, ותסכול הנובע משעמום ומחוסר יכולת להוציא אנרגיה

 

לא תמיד אנו ההורים חשים בנוח ויודעים כיצד לקדם נושאים רגשיים עם ילדנו. אחת הדרכים הטובות והנוחות היא הקראת סיפור. בכדי להפיג את דכדוך החורף ניתן לקרוא, למשל, ספרים כגון "איזידורה איזה יום" מאת לינדה סמית, הסיפור מתאר יום גרוע במיוחד שעובר על איזידורה, וכיצד בעזרת דמיון והומור היא משתמשת בעצב ויוצרת ממנו דבר טוב. לילדים גדולים יותר מתאים הספר "הצב מצב בעמק רפאים" מאת דפנה בן-צבי, העוסק במסע מותח לפתרון מועקת החורף. אולם ספר בלבד אינו מענה שלם לקושי רגשי אם כי הוא נוח לשימוש על ידי ההורים.

 

שימוש במשחק כשפת הילדים הוא אמצעי שאינו פונה לקוגניציה אלא לרגש. ישנם משחקים העוזרים לטפח כישורים רגשיים. חברת הצעצועים zuuzi השכילה לעשות בכך שהוסיפה לספר גם צעצועים. הערכה "נוני ומדליית האחים הגדולים" למשל, מסייעת להורים להתמודד ולנטרל מתיחות בין אחים גדולים וצעירים שמתחזקת בעת השהות הממושכת בבית. ערכה נוספת היא "זוזי, המפלצת ושרביט הקסם" העוזרת לחזק ילדים החווים פחדי הלילה המאפיינים מאוד את לילות החורף. בערכה ספר באותו שם מאת יעל אורנן, בובת קופיף שהוא מגיבורי הספר ושרביט קסם. שתי הערכות נשענות על עקרונות הטיפול במשחק ומתאימות למשחק של ההורים עם הילדים ללא צורך בהדרכה.

 

לפעמים הכי מתאים פשוט להשתולל ביחד, להוציא אנרגיה במשחקי מחבואים, קפיצות וגלגולים על מזרונים בסלון, משחק הכיסאות, ריקודים, ועוד... התוצאה מצב רוח מרומם, ובעיקר לא לשמוע יותר "משעמם לי!"

 

קישורים למשחקים שהוזכרו:

"איזידורה איזה יום": http://matarbooks.co.il/index.php?book=1516&incat=0601&step=1

"הצב מצב בעמק רפאים": http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=60109

ערכות המשחק של zuuzi: http://www.zuuzi.co.il/




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו