אין חגיגה... בלי עוגה מעוצבת בקפידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אין חגיגה... בלי עוגה מעוצבת בקפידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.01.2008

פעם, עוגה כושית עם עדשים, נחשבה לעוגת יומולדת לגיטימית.

היום, כל עוגה היא פסל סביבתי המנציח אלמנטים מחייו של חתן השמחה. והשאלה היא בעצם - למה לא? החידושים האחרונים בתחום האפיה מאפשרים יצירתיות וחדשנות בכל עוגה ועוגה והכל בהישג יד  



אין חגיגה... בלי עוגה מעוצבת בקפידה

 

זה כבר כמה שנים שתחום העוגות זוכה לעדנה מחודשת, לרנסנס מבורך ומתוק במיוחד. החידושים הטכנולוגיים, הן בציוד הנלווה והן בחומרי הגלם, מאפשרים הכנת עוגה שהיא יצירת אומנות לכל דבר. מבצק סוכר ועד דפים אכילים – כולם נועדו להפוך את העוגה למאכל שהוא גם חוויה אישית מיוחדת במינה. המגמה הזו הולידה חנויות המתמחות בציוד לאפיה (כגון מתוק.נט, פור שפ, לגעת באוכל ועוד), ובמקביל צמחו להן אופות ביתיות שתפקידן הוא יצירת עוגת יומולדת אולטימטיבית לכל אחד ואחת.

 

אז איך יוצרים את העוגה המעוצבת הבאה?

 "תלוי עד כמה מורכבת הפנטזיה. ישנם דברים שמצריכים עבודה של מומחים, אומר נועם אלון מומחה לאפיה וקישוטי עוגה ממתוק נט. "אך ישן גם לא מעט אפשרויות ליצירת עוגות מעוצבות בבית ללא הוצאה כספית גבוהה".

 

בכתבה שלפניכם נסקור בקצרה את כל מה שכדאי לדעת, וכל מה שאפשר לעשות בכדי להפתיע עם העוגה המרשימה ביותר, רגע לפני החגיגה הבאה.

 

המצרכים הדרושים:

תבניות הדור השלישי. בעבר התבניות היו עגולות, מרובעות – מקסימום בצורת לב. היום התבניות משודרגות ומאפשרות עבודה יצירתית, קלה ונוחה לתפעול. החומרים העיקריים לתבניות הם הנירוסטה והאלומיניום. תבניות הנירוסטה מתאימות לעוגות חזקות המתאים במיוחד לעוגות גבוהות או לעוגות המתחברות יחד לעוגות נוספות, ליצירת עוגה אחת גדולה (שעליה להיות יציבה). עם תבניות האלומיניום ניתן ליצור מגוון רחב של צורות מעניינות. מעבר לכך, התבניות של הדור החדש מאפשרות הכנת עוגות ראשונות מסוגן. לדוגמה: תבנית דובון המחולקת לשני חלקים – ימין ושמאל. כשאופים כל אחד בנפרד ניתן להדביק את שני החלקים באמצעות קרם שוקולד ולקבל עוגה תלת מימדית. תבנית נוספת היא תבנית  שח-מט היוצרת עוגה עגולה המורכבת משלוש תבניות שונות, המכילות ריבועים סימטריים – אחד בטעם שוקולד, השני בטעם וניל. התוצאה – עוגת שכבות במראה שקשה להישאר אדיש אליו. מחיר: החל מ- 85 ש"ח לתבנית.

 

בצק סוכר. החימר המתוק בעולם האפייה, עשוי מסוכר טחון דק, ג'לטין, קורנפלור. גמיש כמו בצק ומתוק כמו סוכר. בצק סוכר מאפשר לפסל בצורה קלה כמעט כל דבר על גבי העוגה: פורטרטים אישיים, דמויות של שחקני כדורגל, בריכת שחיה עם מציל ועוד ועוד. חומר הגלם עצמו אינו יקר אך העבודה עמו מצריכה ידע וניסיון. לכן עוגות המשלבות עבודת מעצבות מקצועיות עם בצק סוכר, עשויות להגיע לכדי מחירים גבוהים, ככל שמורכבות העבודה גדלה.

מחיר: כ-20 ש"ח לקילו.

 

דפים אכילים. תארו לכם שיכולתם להפתיע את  הילד או ההורים עם עוגה ענקית עליה תמונה אכילה שלהם נשמע מדהים לא ? המגמה אחרונה בעולם העוגות מאפשרת זאת, באמצעות תמונות אכילות, המודפסות על נייר אכיל בעזרת מדפסת מיוחדתודיו מיוחד. הדפים והדיו – שניהם כשרים. על הדפים ניתן להדפיס כל תמונה ובכל גודל, זאת הודות לטכנולוגיה ייחודית המאפשרת הדפסה של חלק קטן מהתמונה על גבי דפי a4 סטנדרטיים (אכילים כמובן), כשכל דף מהווה חלק קטן המתמונה הגדולה, אותה ניתן ליצור באיזה גודל שתרצו. הדפים האכילים הופכים את העוגה לאישית ביותר ומשווה לה מראה ייחודי ועניין.

מחיר: כ-35 ש"ח לדף.  גודל 30/40

 

אופן ההכנה:

ישנן  שתי שיטות עיקריות להכנת עוגות יומולדת מעוצבות. הראשונה, היא פניה לאופה פרטית המתמחה בתחום. האופות הביתיות הן מקצועיות ומוכשרות ויכולות ליצור כמעט כל דבר העולה על רוחכם, מעוגות מעוצבות, מצויירות ומפוסלות. רוב האופות מנהלות אתר אינטרנט מושקע, כך שהגישה אליהם קלה וניתן לראות גם עבודות קודמות. חשוב להדגיש, כי רוב הקונדיטוריות והחנויות העוסקות בתחום האפיה והקונדיטוריה, אינן מציעות שירותי אפיה ועיצוב עוגות בהזמנה.

מחיר עוגה מעוצבת מוכנה: החל מ- 300 ש"ח ועד אלפי שקלים.

 

 אפשרות נוספת ויקרה פחות להכנת עוגות מעוצבות היא באמצעות אפיה ביתית. עם קצת השקעה ויצירתיות אפשר להגיע לתוצאות טובות מאוד בבית, גם אם מדובר בפעם הראשונה שלכם. למרות שהעיסוק באפיה ובצק סוכר דורש ניסיון ומגע מתאים, ישנו מגוון רחב של אביזרים נלווים שיכולים להקל על המשימה, כגון: דבק לבצק סוכר, שבלונות, מגלפים ועוד. ניתן להירשם לסדנאות פרטיות ללימוד עיצוב עוגות, כמו כן ניתן תמיד לקבל יעוץ, הסבר, רעיונות ותמונות ללא תשלום באתר מתוק.נט www.matok.net .

 

קישוטים – הרבה יותר משחשבתם

לקישוטים שעל העוגה תפקיד מאוד חשוב ביצירת רושם ובהעצמת מראה העוגה. היפה בכל הסיפור הזה הוא שאפשר ללכת רחוק מאוד בקישוט העוגה, גם אם אין לכם ידע מקדים. ספרי הבישול ואתרי האינטרנט המתמחים בדיוק בנישה הזו, יכולים לספק לכם הסברים מפורטים, מלווים בתמונות, ליצירת קישוטים מרהיבים ומקוריים. לפניכם מספר עצות שימושיות, הלקוחות כולן מתוך אתר מתוק.נט הניתנות לביצוע פשוט ומושלם.

 

עשו זאת בעצמכם – סוכר צבעוני

כמה פעמים קרה שרציתם לצפות עוגה שלמה ב"דשא" ירוק? או לצפות עוגיותבסוכר צבעוני? אפשר אמנם לקנות סוכר צבעוני מוכן, אבל אפשר גםלהכין לבד וזה אפילו פשוט מאוד!   כל מה שצריך הוא להצטייד בשני דברים מאוד פשוטים: סוכר רגיל וצבעי מאכל (בצורת ג'ל או אבקה, אך לא בצורת נוזל).

מכניסים את כמות הסוכר הרצויה לכלי קטן. בעזרת קיסם הכניסו מעט מהצבע לסוכרעם האצבעות (בלי לפחד! רק לשטוף ידיים טוב לפני זה) וערבבו את הצבע בסוכר. בצורה כזו ניתן להכין סוכר בכמה צבעים ולהפוך כל עוגה ליצירת אומנות מושקעת.

 

חרוטי נייר לקישוט מדויק

צריכים לקשט עוגה עם הרבה צבעים? לא רוצים לשטוף כל פעם את שקיות הזילוף, או את הטיפים? תופתעו לדעת כי ניתן להכין שקיות זילוף מחרוטי נייר ולהשתמש בהם גם לקישוטים העדינים ביותר. הקישוט עם חרוט נייר הוא מדויק יותר ומלכלך הרבה פחות.

 

איך מכינים חרוט מנייר? עם יד ימין, גלגלו את הפינה העליונה של הדף כלפי מרכזו. עם היד השניה, קפלו את הפינה השמאלית התחתונה של הדף, לאותה הנקודה. כך יווצר לכם חרוט שבחלקו העליון הוא פתוח ובחלקו התחתון – סגור כמעט לחלוטין. כעת, הדקו את הקצוות המחוברים יחד לצד הפנימי של החרוט כדי "לנעול" את צורתו. מלאו את החרוט והשאירו מספיק מקום, כך שתוכלו לקפל את החלק העליון שלו ולמנוע ממנו לדלוף.

 

קישוטי שוקולד ביתיים, בעזרת חרוטי נייר

אחרי שלמדנו איך להכין חרוטי נייר, נלמד להשתמש בהם בכדי ליצור קישוטי שוקולד לעוגות קטנות, עוגיות ואפילו גלידה.

מציירים דוגמאות לקישוטים על נייר. אפשר לצייר מכל העולה לראש – צורות אמורפיות, פרצופים, אותיות ועוד. מניחים נייר פרגמנט מעל הדוגמאות ומדביקים לשיש. יוצרים חרוטי נייר וממלאים אותם בשוקולד מומס. עוברים, כמו עם עיפרון, מעל הפרגמנט לפי הציור וממתינים כמה דקות ליבוש מלא. לאחר מכן מקלפים ומצפים את העוגה או המאפינס.

 

קישוט עוגיות מבצק

רוצים לאפות עם הילדים? רוצים לעשות משהו קל, טעים וגםיפה? למה לא לקשט עוגיות ביחד? כל מה שצריך הוא מתכון לבצק פריך (או כל מתכון עוגיות אחר שאתם מכירים), סוכריותמזרה בצבעים שוניםוחותכני עוגיות גדולים. גם שניים שלושה ילדים או רעב גדול במיוחד יכולים לעזור...

מרדדים את הבצק, קורצים צורות, מורחים חלבון על חלק מהבצק, מהדקים ומורידים שאריות מניחים על תבנית, אופים במהירות בחום של 150 מעלות. אוכלים.. ונהנים!




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו