יום הולדת גדול בתקציב קטן - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יום הולדת גדול בתקציב קטן

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.06.2005

ימי ההולדת של הילדים של היום עברו מזמן כבר את שלב תום הילדות של עוגה, שירים וזר. כיום נדרשת מצד ההורים יצירתיות, מקוריות ובעיקר תקציב שמן על מנת לאתגר את הילדים המוזמנים וליצור יום הולדת מוצלח. תקציב שמן? לא בטוח כנסו וקראו רשימת עצות זולות ומקוריות...



מאת: נטע דורון


יום הולדת גדול בתקציב קטן

הדרישות הולכות וגדלות וגיל בעל השמחה ה"דורש" הפקה מסובכת הולך ויורד. מצד שני, אין מדובר בחתונה, עם כל הכבוד, ורבים ההורים הסוברים כי אין הצדקה להוצאה כל כך גדולה בעבור אירוע מסוג זה.

מה ניתן לעשות אם כן על מנת לספק את שני הצדדים? כיצד ניתן להשביע את רצון הילד ליום הולדת משובח הפקתית ומצד שני לא לחרוג מגבולות התקציב?

 

תתפלאו, אבל אין צורך בהוצאה גדולה לצורך קיום אירוע מוצלח. יומולדת מאורגן ומקורי יספק וישמח את הילדים מבלי לגרום להוצאות גדולות מדיי. ריכזנו כאן מספר רעיונות, חלקם זולים וחלקם זולים עוד יותר. יומולדת בלי ליצן/קוסם/חיות/מקדונלד'ס – אפשר גם אפשר. (חלק מהרעיונות לוקטו מאתרי אינטרנט).

  אלטרנטיבי ומקורי

 

  • יום הולדת בחנות "חרוז כזה" – מקסים. מתאים במיוחד לבנות, אך לא רק. בעלת השמחה מזמינה מספר חברות טובות (עד 10 משתתפים). מדריכה מטעם החנות מעבירה איתן שעה של הכנת צמידים, שרשראות או מחזיקי מפתחות – לפי בחירת בעלת השמחה מראש. לבסוף היצירה נשארת כמתנת יום הולדת אצל המוזמנות וזיכרון היצירה המשותפת נשאר גם הוא לעד. ניתן להביא למקום עוגת יומולדת, המקום נוהג לפנות את רחבת החנות ולהציב שולחן וכיסאות לטובת המשתתפים. לגילאים 6-10.

עלויות: 150 ₪ לשעת הדרכה ו 20 ₪ מינימום לכל משתתף (מחירים מתעדכנים).

 

  • יום הולדת טיפוס על קירות: ניתן להזמין את ילדי הכיתה (או פחות) לפעילות של טיפוס על קירות. בקרית- אונו קיים קיר טיפוס המקיים חוג בנושא ושם ניתן לקיים את יום ההולדת על טהרת ספורט זה.

 

  • יום הולדת באולינג: להזמין את כל הילדים לשעתיים של משחק באולינג. היתרון הוא שחוסכים את הבלאגן בבית, וניתן לקנח הפעילות בעוגת יומולדת בלי הרבה תכנונים וכיבודים. עלות כ – 750 ₪. לגילאים 7 ומעלה (מחירים מתעדכנים).

 

  • יום הולדת במוזיאון המדע לילדים בחולון: לגילאי גן חובה עד כיתה ו'. עלות: כ – 550 ₪ לא כולל כיבוד לפעילות של שעתיים. דידקטי, מעניין, ומקורי.

אלטרנטיבי מקורי ו...זול

  • יום הולדת מסיבת פיג'מות – הילד בוחר את חבריו הטובים ביותר אותם יארח. עצם החוויה של לינה משותפת בביתו מהווה שבירת שיגרה מאתגרת ומשמחת עבורו ועבור מוזמניו. אפשר לבקש מכולם להביא שקי שינה ואז גם אין צורך להכין מזרונים. מומלץ להכין מספר משחקים והפעלות ביתיות על מנת להעביר את השעות עד לשנת הלילה. עוגת יום הולדת מכובדת לסיום החגיגה והרי לכם הפקה שלמה במחיר אפסי.

 

  • מסיבות נושא: איפור, אפייה ובישול, יצירה, צבעים, חיות, תחפושות, המחזת סיפורים. לגילאי 3 ומעלה בהגבלת מס' המשתתפים לפי גודל הדירה והנכונות לבלגן בבית. מסיבות נושא כגון אינדיאנים, דינוזאורים וכד' ניתן לקיים בחוץ ללא הגבלת מספר המשתתפים.

 

  • יום הולדת בסימן מים - המשתתפים באים עם בגדי ים וגיגיות. בהתחלה עושים מעגל מתופפים על גיגיות ריקות אח"כ משחקים משחקי מים כמו מסירות עם בלונים חלקלקים, מסירות עם כדורים, אקדחי מים, גיגיות מוסיקליות ועוד כיד הדמיון הטובה.

 

  • יום הולדת בשמורות טבע, בגנים בוטניים ובפארקים: תוחמים שטח בחוט עם בלונים, ועושים תחנות עם פעילויות שונות בכל תחנה כגון מרוץ שליחים, הליכה עם ביצה על כפית, משחקי פיצוץ בלונים (אפשר לשלב גם פתקי משימות בתוכם!), פרה עיוורת ועוד ועוד.
    בשמורות הטבע כגון פארק תל אפק מתקיימות פעילויות מאורגנות מיוחדות מטעם רשות שמורות הטבע לימי הולדת (בתשלום). פעילות בתשלום מתקיימת גם בגנים הבוטניים בתל-אביב וכוללת הפעלות כגון חפש את המטמון, רכיבה על אתונות,יצירה בטבע, פינת חי, פיתות על טאבון ועוד.
  • יום הולדת מצא את המטמון/סימני דרך: קבוצת ילדים או מבוגר אחראי יוצאים לסמן את הדרך ע"י גירים על הכביש/מדרכה/שביל. ניתן אף לתלות שלטים על עצים. המסמנים מכינים גם משימות הכתובות על הפתקים שבדרך. ניתן גם לכתוב המשימה ישר על הכביש עצמו יחד עם סימון הדרך. אפשר ומומלץ אף  לסמן חיצים לשני מקומות בכדי לבלבל. אם הולכים ולא מוצאים שום חץ מסתובבים והולכים בדרך השנייה (אתגר!). אחרי שמשלימים את כל המשימות מגיעים לסוף הדרך. שם מסמנים עיגול ובו כתוב "כל הכבוד הצלחתם להגיע לסוף המסלול!" או דברי עידוד דומים. האוצר יכול להיות עוגת יום ההולדת (ניתן לעצבה כתיבת אוצר לדוגמא) או כל אוצר אחר שאתם יודעים שישלהב את הילדים ובייחוד את חתן השמחה. ניתן לקיים משחק זה על בסיס נושא: דינוזאורים (כל קבוצה היא סוג אחר), כל איזור הוא איזור מחייה אחר ועוגת דינוזאור לקינוח. הפרסים יכולים להיות מבוססי דינוזאורים גם כן. נושאים נוספים: אינדיאנים, פיות, מכשפות, או גיבורי סדרת טלוויזיה עכשווית.

 

  • יום הולדת טבע ומדע: ניסויים והתנסויות. איך פועלים גלי הקול? מהי אילוזיה? מהו כוח הכבידה? מה קורה כשמערבבים שני צבעי יסוד? באתרים אינטרנט חינוכיים קיימות הוראות מדויקות כיצד להכין ניסויים אלו. מזמינים את הילדים להכין ולהתנסות. שואלים אותם לפני הניסוי מה לדעתם יקרה. מתנסים, טועים ו...לומדים. היתרון הוא שאין צורך במרחב גדול והפעילות חינוכית ומפרה מאוד.

 

  • יום הולדת לגלות את העתיד: קונים/מכינים קלפי טארוט מיוחדים. כל ילד מקבל קלף מחתן השמחה או ממפעיל.

 

  • יום הולדת קומזיץ: יש מדורה – יש אטרקציה. מעבר לכך אין צורך בדברים רבים נוספים. כיבוד אפשרי: מרשמלו, פיתות על הטאבון (אש כבר יש). קצת שירים ומשחקים מסביב למדורה והרי לכם יום הולדת אש...(תרתי משמע). משחקים לדוגמא: משיכת חבל, משחקי פיצוץ בלונים וכד'. לגדולים יותר אפשר לשלב לינת לילה ליד המדורה (נדרשת השגחה כמובן). הילדים יוצאים מרוצים מאוד.

 

  • יום הולדת בסימן הארי פוטר: מופע קסמים, לימוד קסמים, הכנת שיקויים, חתן/כלת השמחה יכולים להיות מגיד/מגדת עתידות ולגלות לכל אחד את העתיד בכניסה, עם קלפי טארוט או בכלל. (ראו יום הולדת לגלות את העתיד).

 

  • יומולדת אולימפיאדה: כל אורח בחר מדינה ומקבל דף עם ציור דגל המדינה, אותו הוא מדביק על החולצה. לחילופין ניתן להכין במקום סרטים עם שמות המדינות ולענוד אותם לילדים. לב הפעילות הוא תחרויות שונות שישלבו את נושא האולימפיאדה עם המשחקים. הזוכים מקבלים גביע/מדליה או פרס ספורטיבי אחר. אלמנט התחרותיות בשילוב האלמנט המקורי של בחירת ארץ מארצות העולם יהוו אטרקציה נהדרת.

 

לסיום, אפשרי לארגן מסיבת יום הולדת שמחה ומקורית בתקציב לא גדול. נדרשת מצד ההורים יוזמה וחשיבה יצירתית. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי ההוצאות תכלולנה תמיד גם את נושא הכיבוד, העוגות, החומרים לפעילות והמתנות לילדים. מזל טוב!

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו