איך ליצור אוירה שלווה בבית עם ילדים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך ליצור אוירה שלווה בבית עם ילדים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.04.2013

האם הייתם מגדירים את הבית שלכם כרגוע ושקט? שליו? או שאתם מעדיפים לברוח ממנו לפעמים מרוב הרעש והבלגן? הייתם רוצים שהדבר ישתנה? בואו נלמד יחדיו איך ...



מאת: סיבל זוארץ – יוצרת שיטת "פרחי יוגה" – יוגה לילדים ומשפחות


איך ליצור אוירה שלווה בבית עם ילדים?

האם הייתם מגדירים את הבית שלכם כרגוע ושקט? שליו? או שאתם מעדיפים לברוח ממנו לפעמים מרוב הרעש והבלגן? הייתם רוצים שהדבר ישתנה?

אני מאמינה שיש מה לעשות וכמו כל דבר גם כאן הכל מתחיל בבית. בחינוך, בדוגמא שנותנים, בכלים שמלמדים, באווירה שיוצרים.

ילדים הם אנרגטיים יותר מרוב המבוגרים ומקומות כמו גנים, בתי ספר, צהרונים בהם יש ריכוז ילדים גבוה מתאפיינים בד"כ ברעש בעוצמה גבוהה.  במסגרת עבודתי כמדריכת יוגה לילדים, אלו המשפטים שאני שומעת יום יום: "עכשיו נראה אותך מרגיעה אותם.." "טוב שבאת, עכשיו אולי ירגעו קצת.." אבל למה לחכות לשיעור היוגה השבועי? יש המון דרכים פשוטות להזמין את השקט אליכם הביתה.

כשאני מגיעה לשיעור שבועי או אפילו חד-פעמי חשוב לי לדבר על הנושא הזה, להסביר את חשיבות היכולת להיות בשקט, ליהנות ממנו ולהיעזר בו.  כשיש שקט בחוץ אפשר להתחבר לשקט שבפנים.

הרבה מבעיות הקשב והריכוז מושפעים לדעתי מעודף הגירויים , הרעש ושעות צפייה רבות מידי במכשירי המסך למיניהם.  נסו להוריד את המינון ולבדוק פעילויות שקטות כמו קריאה, ציור, שרבוט, סריגה (לא רק לבנות - ניתן למצוא גם סרגנים בימנו), תשבצים, צילום (לא בנייד), יצירה, פיסול, חריזת תכשיטים, כתיבת סיפורים, ציור מנדלות ועוד..

פס הקול של הסביבה גם הוא משפיע. כשפותחים חלון בבית מה שומעים? אם זה ציוצי ציפורים – אז תפתחו חלון כמה שיותר ותתלבשו בהתאם.  ואם לא זכיתם לגור בשכונה שקטה ושלווה אפשר ליצור אותו בעצמכם בעזרת דיסק של צלילי טבע, מוזיקה קלסית רגועה וכו'.

חייבים בכל זאת מישהו שידבר ברקע? רצוי להשתמש במוזיקה שאתם בחרתם ולא ברדיו, ככה תימנעו מפרסומות וחדשות. 

בימים קרים מידי או בימי הקיץ הלוהטים יש כאלה שמעדיפים להישאר בבית.  אז למה שלא תנצלו את הזמן לפעילות מהנה יחד עם הילדים? אפשר לתרגל יחד תרגילי תנועה, מגע ויוגה פשוטים בעזרת ספרים או קלפים ואביזרים שיש בכל בית.

תוכלו להיעזר בקלפי יוגה, ספרי יוגה לילדים ואפילו לצלול לעולם המדיטציות המונחות לילדים ולכל המשפחה.  אלו תכנים שיכולים לרתק את הילדים ולעזור להם להתחבר לשקט הפנימי בקלות והנאה.

הנה כמה רעיונות לפעילות שקטה ומהנה יחד: לפרוס שטיח או מזרן. להביא כדורי משחק מסוגים שונים בגודל שניתן להחזיק בכף יד, כדורי צמר גפן. ולאוהבי העיסוי והמגע – לשטוף כפות רגליים ולהביא קרם רגליים או שמן עיסוי.

מתחילים במתיחות קלות, כמה תרגילי יוגה לחימום – כמו החתול, הכלב, הפרפר, עץ  וחסידה – לתרגול שיווי המשקל, נחש קוברה ומנוחה בעובר.  (תוכלו למצוא בקלות בגוגל איך לתרגל את התרגילים הבסיסיים האלה) משתמשים בכדורים כדי לשפר מוטוריקה, ללחוץ בעדינות על הגוף כהכנה או תחליף לעיסוי, לגלגל בין כפות הידיים, כפות הרגליים וליהנות.  עסו את עצמכם או אחד את השני – זה מהנה ומשחרר ובנוסף זו הזדמנות למגע מקרב וזמן איכות יחד.

צמר גפן – יכול להפוך לאביזר לתרגול נשימה. נשפו על כדורי הצמר גפן ותרגלו שחרור הנשימה.  שאפו פנימה מלוא הריאות וחיזרו על כך מספר פעמים ברצף.  נשיפה ארוכה משחררת עודפי פחמן, שאיפה עמוקה מרגיעה ומחזקת את המערכת החיסונית.  אם תעשו זאת סמוך לשעת השינה תוכלו גם לשפר את איכותה ואף לצמצם את מספר ההתעוררויות. 

אם תשלבו גם תרגול של הרפיה – זכיתם.  עם שמן העיסוי או הקרם אפשר לעסות אחד לשני את כפות הידיים והרגליים וגם להריח (עוזר גם ללמוד לנשום עמוק ולהירגע)  שמן מרגיע ומומלץ שרוב הילדים אוהבים – לבנדר.                 

אחרי כל זה בואו נשפר את המיקוד ויכולת הריכוז.  ישנם תרגילים רבים שתוכלו לנסות.  הנה דוגמא לתרגיל התבוננות נהדר: קחו מדבקה עגולה בכל צבע שתבחרו והדביקו על גב כף היד. התבוננו על המדבקה עד שהעיניים מתחילות להתעייף. 

כולנו נושמים, השאלה איך? נשימה נכונה יכולה לשפר את מצב הרוח, להרגיע ולשחרר מתח ואפילו לחזק את תפקוד מערכת החיסון.  עצמו עיניים ותנו לנשימה תשומת לב – מהיכן נכנס האוויר? מהיכן יוצא? האם הבטן משתתפת בנשימה? (נשימה עמוקה ונכונה מערבת את הבטן – אפשר להניח את כף היד עליה ולחוש אותה עולה ויורדת)  את התרגיל הפשוט הזה אפשר להנחות לילדים לפני השינה ואחרי מספר דקות אל תתפלאו אם הם ישקעו בשינה עמוקה ורגועה..

לסיכום – כולנו - מבוגרים וילדים זקוקים לסביבה רגועה ושקטה ולאווירה נעימה ונינוחה בבית.  כדי להשיג זאת כדאי להשקיע מעט מחשבה ומוכנות לשינוי, לפעמים הדברים הכי פשוטים וזמינים עושים את העבודה הכי טוב!




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו