החשיבות של בילוי זמן איכות עם המשפחה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

החשיבות של בילוי זמן איכות עם המשפחה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.04.2019

בילוי זמן משפחתי יחד הוא חשוב יותר ממה שנדמה לכם. בפעם הבאה שמישהו מהקרובים אליכם מנדנד לכם לבלות יותר זמן יחד עם המשפחה, אולי תרצו לשקול את דבריו ברצינות. 



מאת: אלעד דהן, עו"ס קליני ופסיכותרפיסט, מומחה ומדריך בטיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT, מנהל את "רימון – מרכז מומחים לטיפול בילד ובמשפחה


החשיבות של בילוי זמן איכות עם המשפחה
מחקרים מראים שכדאי לכם ובגלל יותר מסיבה אחת או שתיים. נכון, קשה למצוא זמן לפנות לבילוי עם המשפחה בימים עסוקים אלה, אך זה לא בלתי אפשרי.
מחקרים מראים שלזמן משפחתי יתרונות רבים.
לפי המחקרים בדידות מגבירה את הסיכון למוות מוקדם יותר בגיל השלישי. בכלל, אנשים מבוגרים מייחסים חשיבות רבה יותר לקשרים משפחתיים מאשר אנשים צעירים ובנוסף הם נוטים להיות סבלניים יותר לבני המשפחה האחרים.
 

יתרונות בילוי זמן איכות עם המשפחה

מלבד הארכת תוחלת החיים, יש לזמן איכות עם המשפחה יתרונות נוספים:
  1. הערכה עצמית - ילדים המבלים זמן איכות רב עם המשפחה גדלים להיות בעלי בטחון עצמי רב יותר. מלבד זאת הם בעלי כישורים חברתיים טובים יותר מכיוון שהם חשים שמעריכים אותם. אנשים בעלי הערכה עצמית גבוהה נוטים לפתח מערכות יחסים בקלות רבה יותר.
  2. יצירת חיבור- בילוי זמן איכות עם המשפחה מחזק את הקשרים המשפחתיים. בנוסף משפחות שעושות יחד פעילויות מהנות מפתחות מערכות יחסים יציבות יותר ונוטות להתמודד עם מתח בצורה טובה יותר. אמנם באורח החיים כיום קשה לפנות זמן לבלות עם הילדים, אולם כך תוכלו ללמד אותם שיעורים שאתם רואים כחשובים להמשך החיים.
  3. מעודד התנהגות חיובית- כתוצאה מחיבור חזק יותר ילדים נוטים לפתח התנהגות חיובית עקב השפעת ההורים עליהם. מחקר שנערך בשנת 2012 מראה שילדים שאוכלים ארוחת ערב באופן קבוע עם המשפחה הם בעלי הישגים לימודיים טובים יותר, כך גם בני נוער המבלים זמן עם המשפחה נוטים פחות לשימוש בסמים ואלכוהול.
  4. יצירת זיכרונות משותפים- סיבה נוספת לבילוי זמן משפחתי הוא יצירת זכרונות. בנוסף בסיטואציות של בילוי משפחתי ילדים נוטים לחלוק יותר מהחוויות שלהם בבית הספר לעומת כאשר שואלים אותם "איך היה בבית הספר?".
  5. אורח חיים בריא - בילוי זמן בבית עם המשפחה גורם לאורח החיים שלנו להיות בריא יותר ולאכול בצורה בריאה יותר.
  6. הפחתת מתח - ניהול שיחות עם אנשים שאנו אוהבים מסייעת בהפחתת מתחים.

 

דרכים לבלות זמן איכות עם המשפחה

כיום באורח החיים שלנו קשה לפנות זמן לבילוי עם המשפחה, אך יש דרכים להפוך את המשימה הזו למעיקה פחות ומהנה יותר:
  1. בילוי זמן עם הילדים - קבעו את הבילוי עם הילדים כעובדה. אכלו ארוחת ערב משותפת, צאו לסיבוב לאחר מכן, פנו בשבילם זמן לשוחח. חפשו פעילויות שיעוררו אצלם עניין וסקרנות, למשל תיקון חפצים מקולקלים או קריאת ספרים שגם משפרת את כישורי השפה. בנוסף נסו להשאיר עבורם פתקים משמחים, כך שגם אם לא יוצא לכם להתראות בבוקר לפני העבודה הם עדיין ירגישו את נוכחותכם.
  2. צרו קרבה עם ילדכם שבגיל ההתבגרות - לעיתים בני נוער חשים שהוריהם נדחפים או מחטטים, אך המצב לא אבוד. מצאו זמן לשוחח איתם, למשל בזמן שאתם מסיעים אותם. דרך נוספת לתקשר איתם היא דרך רשתות חבריות שהם מרכיב מרכזי בעולמם, למשל דרך וואטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם וכו. פעמים רבות מתבגרים עוברים תקופות רעות וטובות, זה חלק מהשפעות הגיל, אך רבים מהם שמחים להתנדב כאשר ניתנת להם ההזדמנות. פעילות כזאת מעניקה להם המון וגם תוכלו להפוך זאת לבילוי משותף.
  3. זכרו גם את הוריכם שלכם - הורינו המבוגרים מרגישים בודדים הרבה פעמים, זכרו להתקשר או לבקר כשאתם יכולים. נסו לשמור אותם כחלק מהמשפחה וכולם ירוויחו- הם, אתם וגם הילדים שיזכו לסבא וסבתא קרובים ואוהבים.
  4. פנו זמן לבלות עם בן הזוג - הקפידו לבלות זמן איכות. הקשר שלכם משפיע על האווירה הכללית בבית. נסו להקדיש זמן לפתוח את היום ביחד והניחו את הטלפון הנייד בצד. דרך נוספת לבלות זמן איכות הוא להתאמן יחד, כך תרוויחו פעמיים!

בילוי זמן איכות משפחתי חשוב מכיוון שהוא מיטיב עם כל בני המשפחה ובסופו של דבר אלה הם האנשים שילוו אותנו כל חיינו.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו