המדריך הטבעי לטיפול בפגעי קיץ - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך להימנע ולטפל בשלשולים ועקיצות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.06.2016

הקיץ כבר כאן, החלונות והדלתות פתוחים, אנו מבלים בטיולים בחיק הטבע, יושבים על המרפסת או בגינה ליד הבית, הולכים לים ולבריכה וחשופים לכל פגעי הקיץ: לעקיצות מחרקים, לשלשולים ועוד.



לראות את הבייבי מלא נקודות אדומות של עקיצות היתושה יכול לשבור לכל אמא את הלב. הקיץ מביא עימו יחד עם הכיף והחופש גם תחלואות ומזיקים לא נעימים כמו היתושים, השלשולים ועוד...
במסגרת שבוע המודעות לאגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית שמתקיים השבוע 19 – 23 ביוני 2016 נשמע מהמומחים איך ניתן להמנע ולהתמודד עם תופעות אלו.
 

 

יתושים ועקיצות 

כ – 15% מהאוכלוסיה נעקצים לעתים קרובות יותר מאחרים בגלל הבדלים בסוג הדם, כמות הפחמן הדו חמצני שאנחנו נושפים וחום גופנו. "כל אדם מגיב באופן שונה לעקיצה, אנשים הגרים באותו הבית יגיבו באופן שונה לעקיצות. יש שירגישו אי נוחות קלה בלבד ואילו אחרים יעקצו מספר פעמים ויסבלו מכך ימים או שבועות" מסבירה ההומאופתית ליאת גרינוולד דלויה, החברה באגודה להומאופתיה קלאסית. 
 
ראשית כדאי לחשוב על מניעה. לבוש ארוך ו"נושם", רשתות על החלונות או כילות, וגם כמה טיפות של שמן ציטרונלה במבער או בנר, יעזרו בהרחקת היתושות. אך אם כבר נעקצתם, ישנם כמה פתרונות הומאופתיים וטבעיים. 
 
הטיפולים המפורטים להלן מסוגלים להקל על הכאב, לסייע בהחשת ריפוי ולמנוע סיבוכים כגון זיהום, דלקות והצטלקויות. 
 
 
ג'ל קלנדולה, המופק מצמח הקלנדולה בעל יכולות של חיטוי והרגעה. מומלץ להחזיק בכל בית ג'ל קלנדולה (בעל ריכוז גבוה של קלנדולה) להרגעת עור מגורה ואדמומי, לעקיצות, לכוויות קלות ולצריבת מדוזות
ה Apis יכולה לסייע בצורה מרחיקת לכת. כאשר מקום העקיצה חם, אדום ונפוח, ויש צורך בקומפרס קר – זו אחת ההכנות ההומאופתיות שמעניקות הקלה מיידית. 
 
אפשרות נוספת היא ההכנה המופקת מצמח הLedum palustre. באופן מעניין, אנשים הנעזרים בה ירצו גם הם קומפרס קר, אך ידווחו דווקא על תחושה של קור במקום העקיצה, שאכן עשוי להראות כחלחל. 

 

שלשולי קיץ

דווקא בקיץ, כשאתם  יכולים לנשום כי "החורף עבר" ואיתו מחלות החורף, יש עליה בתחלואה במיוחד אצל ילדים בגיל הרך. "את תחלואת הקיץ אפשר לחלק לכאלה הנובעות מפגעי הקיץ ישירות ולתחלואת קיץ הנובעת מחשיפה למדגרת מחלות: הבריכה והשהייה בחללים ממוזגים" מסבירה ההומאופתית מיכל בר יעקב, החברה באגודה להומאופתיה קלאסית.
תחלואה נגיפית של הקאות ושלשולים; דלקות אוזניים של האוזן החיצונית, ודלקות עיניים- בכולן הבריכה היא חשוד מרכזי בהדבקה. שלשול לכשעצמו אינו מסוכן. הסכנה המוחשית היא התייבשות, שינוי במאזן המלחים בגוף, כניסה למצב של הלם ואובדן הכרה - סכנה שמוגברת אצל ילדים קטנים בגלל אובדן מהיר של נפח הנוזלים ביחס למשקל הגוף.
הטיפול הקונבנציונלי נע בין שתיה מרובה לנוזלים בעירוי לבין תרופות עוצרות עוויתות.
 

איך מונעים הדבקות?

  • מוותרים על רחצה בבריכה אם הילד לא בריא לגמרי ובוודאי כאשר הילד  משלשל, או עם דלקת עיניים. אם יש רגישות באוזניים מומלץ לשחות עם אטמי סיליקון.
  • מתקלחים לפני הכניסה לבריכה וגם אחריה.
  • מסבירים לילדים לא לבלוע את מי הבריכה.
  • מקפידים על שטיפת ידיים אחרי כל ביקור בשירותים וגם אחרי החלפת חיתול.
 

איך עוזרים לילד שכבר חולה?

הטיפול ההומאופתי מותאם לפי אופן ההתמודדות של הילד במחלה.
אם הילד משלשל אבל סך הכל הוא חיוני, מתקשר, מצב רוח יחסית בסדר, יתכן שטיפול בילד לפי ההמלצות הבאות יספיקו כד לאושש אותו ולתמוך בו בזמן שהגוף שלו נלחם במחלה.
  • שתיה מרובה- גם אם הילד לא צמא: שתיה חמה או קרה לפי העדפת הילד. עדיף שתיה לא ממותקת, שתיה שיש בה מלחים כגון הנוזל ממרק ירקות, נוזל ממרק עוף- רצוי שהיה מתובל במלח, אפשר גם כמון וכורכום, "מרק" אורז- מבשלים אורז לבן עם כמות כפולה של מים מומלחים, כאשר האורז רך מסננים את המים. את המים שותים!
  • הימנעות מסוכרים מורכבים- סוכר פירות, חלב ומוצריו ומזונות עמילניים.
  • דיאטה "עוצרת": בננה, אורז לבן, תפוח עץ קלוף ומגורד, לחם או פיתה קלויים, ביגלה. אבל אם הילד לא מעוניין באוכל- לא מכריחים.
 
כאשר המצב מורכב: ילד שמשלשל 5 או יותר פעמים ב - 12 שעות, או ילד שבנוסף לשלשול המטריד ישנם ביטויים נוספים למחלה כגון: שלשול רירי, חולשה, מצב רוח ירוד, חום, סירוב לשתות, הקאות, או אם מדובר בתינוק מתחת לגיל שנה - לפנות לעזרה בהקדם.
 
להכנות ההומאופתיות שמותאמות לפי הביטויים האישיים של המחלה אצל הילד כח מדהים לאושש ולהעלות את הילד על מסלול מהיר להחלמה, ממש תוך דקות עד שעות בודדות.
 

כיצד מותאמת הרמדי לילד?

בתשאול ההומאופתי ישאל ההומאופת שאלות ספציפיות על מצבו העכשווי של הילד, האם יש תופעות מתלוות לשלשול ומה המאפיינים שלהם, מה מקל ומה מחמיר את מצב הילד, מה מצב רוחו של הילד וכו'.
 
בתום התשאול ירשום ההומאופת את ההכנה הספציפית שמתאימה למצב הספציפי של הילד שתעזור לו להחלים במהירות. 
 
קיימות אפשרויות רבות מאוד של הכנות הומאופתיות שעשויות להיות יעילות במצבים שונים של שלשולי קיץ. אלה מאפשרות לילד התאוששות מהירה וקלה. על מנת לטפל בבעיה יש לפנות להומאופת חבר האגודה.
 
 
אין לראות במאמר זה המלצה לטיפול. לפני כל לקיחה של תרופה הומאופתית יש להתייעץ עם הומאופת/ית מוסמך/כת. יצויין, כי מאמר זה אינו מחליף פנייה לגורמים רפואיים מוסמכים.
 
האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית מציינת השבוע את שבוע המודעות והשנה בנושא – עזרה ראשונה הומאופתית לקיץ.
מספר טלפון של האגודה:   03-6094213  מספר נייד של האגודה:  054-7335266   
ניתן להזמין הרצאה ללא תשלום לקבוצה או לחוג בית בשבוע זה. 
             
באתר האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית ניתן לעקוב אחר לוח ההרצאות ומקום פעילות הקליניקות.  
   www.homeopathy-israel.co.il  



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו