טיפול במפגעי הקיץ באופן טבעי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפול במפגעי הקיץ באופן טבעי

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.07.2014

הקיץ הוא תקופה של התחדשות, חופש ופריחה. אלא שאם הפריחה שחטף הילד היא לא מהחופש אלא מאלרגיה, מדוזות, אוכל מקולקל או יתושים – אפשר לטפל באלה באמצעות תכשירים הומיאופתיים, תזונה תומכת וייעוץ הוליסטי מאזן ונכון שיעשה לו טוב לגוף וגם לנפש.



מאת:  ד"ר מוטי לוי, הרופא הראשי של רשת מרפאות כללית רפואה משלימה.


טיפול במפגעי הקיץ באופן טבעי
הקיץ עושה צעדים ראשונים של התמקמות. הימים מתארכים והבגדים מתקצרים, החלונות נפתחים למשב של רוח נעימה, החום עולה והלחות מורגשת היטב.
לכל עונה מאפייניה המיוחדים - החורף גרם לנו להתכנס פנימה ואילו הקיץ קורא לנו לצאת החוצה לעולם, "להתאוורר", להסיר את השכבות שעטינו על עצמנו ולנצל את הפנאי לטייל בטבע המתעורר לחיים כדי לבלות עם המשפחה.
 
אלא שעם היציאה החוצה אנחנו נחשפים למגוון "הפרעות" שעשויות להציק לנו בבילוי משפחתי או בחופש. הנה כמה מאלה, והדרכים להתמודד עימן באמצעות רפואה טבעית וייעוץ מתאים:
 

עקיצות יתושים

למניעת עקיצות כדאי לפני כל טיפול, להתקין רשתות בחלונות בעיקר אם דיירי הבית הם גם ילדים קטנים, אשר בדרך כלל רגישים יותר לעקיצות. אם היתושים כבר נכנסו הביתה ניתן להשתמש בתערובת של שמנים ארומאטיים כמו לבנדר, למון גראס או גרניום, לטפטף טיפה או שתיים מכל תמצית למים שבמבער ולהניח בפינה בטוחה בחדר.
נעקצתם? תוכלו ליטול LEDUM  - תכשיר הומיאופתי המקל משמעותית על תסמיני העקיצות, או לחילופין, ניתן גם למרוח מקומית אלוורה או ג'ל הומיאופתי על בסיס החומר APIS.
 

שלשולים

עם הגיע החום, נוטים מוצרי המזון להתקלקל בקלות יחסית ועל כן עונת הקיץ מועדת יותר לפורענות בכל מה שקשור במחלות דרכי העיכול – שלשולים, הקאות, כאבי בטן וכדומה. השלשול הוא מנגנון הגנה של הגוף ועל כן אין לעצור אותו על ידי תרופות אלא רצוי להניח לגוף לסלק החוצה את הרעלים ממערכת העיכול. כמובן שאם מדובר בילדים קטנים יש לגשת לרופא ללא דיחוי, כך גם במידה והשלשול נמשך למעלה מיום-יומיים.
 
כמו כן, חשוב מאוד לשמור על מאזן נוזלים נכון – שלשול גורם לאיבוד רב של נוזלים, מה שעלול להוביל למצב של התייבשות. מומלץ לשתות הרבה מים, כמו גם מי אורז (מים שבושל בהם אורז). אלה מסייעים מאוד לעצירת שלשולים. אם אין לילד תאבון אין סיבה לאכול. הגוף חכם דיו לדעת מה הוא צריך על מנת להחלים במהירות. חשוב להימנע מחלב  ובשר בימים הראשונים גם לאחר שהשלשול נעלם. על מנת לשקם את הרירית במעיים עדיף לאכול מזונות קלים כמו ירקות, תפוחים ואורז. ARSENICUM ALBUM היא תרופה הומיאופתית המסייעת מאוד במצבים אלו.
 

כוויות שמש

חשוב מאוד להימנע מחשיפה ממושכת לשמש במיוחד בשעות הצהריים. קרם הגנה מונע כוויות רק באופן חלקי ועל כן מומלץ לבעלי עור בהיר או ילדים קטנים להיכנס לבריכה או לים עם חולצה דקה שאינה מכבידה על השחייה. אם הכוויה הופיעה, כדאי למרוח עליה ג'ל על בסיס החומר ההומיאופתי APIS, בתדירות של רבע שעה עד להטבה. במידה והופיעו שלפוחיות כדאי ליטול CANTHARIS  בשתייה באופן תכוף על מנת למנוע את התפתחות השלפוחיות ולאפשר החלמה מהירה יותר מהכוויות. אם מדובר בכוויות עמוקות הגורמות כאבים או בשטח כוויה גדול – גשו לייעוץ אצל רופא.
 

עקיצות מדוזה

ראשית – מה לא לעשות: אל תשטפו את המקום במי ברז. מה כן? כדאי לשפשף את המקום במים מעורבבים בחומץ תפוחים. גם התרופה ההומיאופתית APIS  אותה ניתן ליטול גם בכדורי מציצה, מקלה על התסמינים.
 

חבלות

בחופש ילדים נוטים להיפגע יותר מאשר במהלך שנת הלימודים בעיקר כי בחופש הם פנויים ומשחקים במגרשי המשחקים ובגינות, יוצאים עם המשפחה לטיולים ונוטים להשתולל יותר. "ארניקה" הוא שמה של תרופה הומיאופתית המסייעת לגוף להחלים במקרים של נפילות, חבלות ואפילו אחרי ניתוחים או כטיפול בשברים.
מדובר בחומר הסופח את הנוזלים והבצקת משטף הדם הנוצר במקום הפגיעה. החומר טבעי ועל כן ניתן להשתמש בו גם כשמדובר בילדים קטנים ותינוקות.
 

חום ו/או דלקות בקיץ

בנוסף לקלקולי הקיבה, הקיץ מתאפיין בדלקות הנובעות פעמים רבות מעודף אוכל קר ומעובד. הנטייה לקרר את הגוף באמצעות חומרים מתוקים שאינם ממקור טבעי, כגון גלידות או ארטיקים,  עלולה להעמיס על הגוף סוכרים רבים מדי אשר יקשו על מערכת החיסון לפעול, והדבר עלול לעורר בעיקר דלקות גרון. העדיפו פירות על פני מתוקים על בסיס סוכר  – זה יחזק את הגוף ואת ההרגשה הטובה.
 
דלקות אוזניים: שימרו על אוזניים יבשות, הקפידו על אטמים בעת הצורך ואל תאכילו תינוקות בשכיבה כדי לא ליצור הצטברות של נוזלים בתעלת האוזן שלהם שעדיין אינה מפותחת דיה. הילד סובל? גשו לייעוץ רפואי.
 

איך נאכל ונטפל בגופנו בקיץ?

תזונה: הטבע חכם ומתאים לכל עונה את הפירות והירקות האופייניים לה. פירות הקיץ עשירים במים ומכילים סוכר פירות אשר לא מכביד על מערכת העיכול.
ממה כדאי להימנע: ממזון מטוגן, עתיר בשומנים או מזון מעובד ומתועש.
מה לצרוך: פירות, סלטי ירקות או ירקות טריים, מזון שהכי קרוב למצבו הטבעי (טרי).
 

תינוקות זוחלים

גידול ילדים בסביבה סטרילית מדי חושף אותם לפתח אלרגיות ולהיות רגישים מדי. על כן אין מניעה להניח לתינוקות לזחול על הרצפה, כל עוד מדובר במקום נקי ובטוח. ואם הרצפה קרה? עברו לאייטם הבא...
 

לחשוף אותם לקור?

עד גבול מסוים: קרירות נעימה היא חלק מהאפשרות שלנו להתאוורר בקיץ, אולם מומלץ לא לחשוף את הילדים לקור רב מדי, שכן קור "מעצה" (מקשה, מלשון עץ) את הילדים ומפריע להתפתחות תהליכי הצמיחה הגופניים והנפשיים שלהם, בראי הרפואה ההוליסטית. רצוי לעטוף את רגלי הילדים והתינוקות בגרביים, נעלי קיץ או אפילו חותלות נעימות למגע ולא עבות מדי במיוחד אם הבית ממוזג.
 

ניקוי הגוף?

אל תעשו את זה ללא פיקוח וייעוץ מתאים: על פי הרפואה הסינית, הגוף נולד מחדש באביב, ועל כן נחשבת תקופה האביב ותחילת הקיץ לזמן מצוין לניקוי הגוף. יש מי שעושים זאת באמצעות שתיית מיצים טבעיים ויש מי שנמנעים ממאכלים שונים. כך או כך – כיוון שכל גוף מגיב אחרת לניקוי ולא פעם מדובר בצעד דראסטי – עדיף שתנקו את גופכם בפיקוח של נטורופת או איש מקצוע שילווה אתכם בתהליך ויעניק לכם תפריט שיותאם עבורכם.
 

יוצאים לטיול?

קחו עמכם את "ארגז הכלים" המתאים: רכשו מספר תכשירים הומיאופתיים לעזרה ראשונה כגון אלה שהוזכרו לעיל, קחו עמכם שתייה מרובה ואם הילד מסרב לשתות, דאגו שיאכל פירות. השתמשו בשמנים אתריים במקרים של עקיצות והחשוב מכל – תכננו לעצמכם סדר יום מתאים שבו תטיילו מוקדם בבוקר או בשעות אחר הצהריים ואילו את שעות הצהריים החמות תקדישו למנוחה.
 

החופש כהזדמנות

חופש בפירוש לא צריך להפוך לעונת הכאוס ושבירת המחסומים והגבולות. אפשר לנצל אותו כדי לבלות זמן איכות ביחד. משאירים את המכשירים הניידים בבית ויוצאים לטבע. חשוב לשמור על סדר יום קבוע במהלך החופש ועל זמני שינה נכונים לקיץ – ללכת לישון בשעות סבירות ולקום מוקדם כדי ליהנות מהבוקר הקיצי הנעים, ובעיקר לא לוותר על ארוחות ביחד, שמעניקות ביטחון וחוסן נפשי לכל בני המשפחה.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו