נגעים על גוף ילדכם אתם לא יודעים מה זה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

נגעים על גוף ילדכם-אתם לא יודעים מה זה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.06.2015

הורים! הילד חזר מהגן או מבית הספר וגיליתם יבלות על פני גופו? זוהי תופעה שהינה נפוצה בכל הגילאים ובמיוחד בילדי הגן ובית הספר. תופעה זו נקראת מולוסקום - יבלות ויראליות.



מאת: ד"ר דניאל שינהר רופא מומחה בכירורגית ילדים בבית חולים תל השומר והומאופת מודרני


נגעים על גוף ילדכם-אתם לא יודעים מה זה?
לא צריך להיבהל, התופעה הזו נפוצה מאד ומקורה בהדבקה עורית בווירוס שפוגע בילדים ומבוגרים כאחד.
ההדבקה נעשית במגע ישיר ועור לעור באמצעות ידיים, מגבות, אמבטיות. התופעה שכיחה מאד ובמשך השנים שכיחותה עולה וכיום מדובר על  כ-5.6% מילדי הגן ו-7.4% מילדי בית הספר היסודי. הדבקות במחלה שכיחה יותר בקרב ילדים המטופלים בסטרואידים, חולי אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) וחולים הסובלים מפגיעה במערכת החיסון.
 
אנו נמצא את שכילות התופעה של היבלות הויראליות בשני סבבים של גילאים, הראשון בגיל הילדות כאשר ההדבקה נעשית במגע של עור בעור  והסבב השני של ההדבקה מתרחש בגילאי 15-29 שנים, שאז הדבקה היא בהעברה דרך מגע מיני.
 

איך יודעים אם נדבקים ביבלות ויראליות? תסמינים?

הרוב שנדבקו במחלה הינם ללא תסמינים, חלק מתלוננים על גרד , רגישות וכאב וחלק מפתחים אקזמה מסביב לנגעים. חשוב לציין שזמן הדגירה של המחלה עד הופעתה על פני העור הינו בין שבועות לחודשים. ילדים אשר נוטים לפתח אקזמה או מחלות עור אחרות הפוגמות בשלמות העור, יש סיכוי שהיבלות יתפשטו מהר יותר ולאזורים נרחבים. הופעתם של הנגעים – היבלות הויראליות הינו בעיקר על פני העור, אך יתכנו גם מקרים של גילוי התופעה גם באזורי העפעפיים והלחמיות. 
היבלות הויראליות הינן נוקשות, חלקות , ולרוב הן מופיעות בקוטר של 2- 6 מילימטר . היבלות יכולות להופיע בקבוצות או מפוזרות בצורה נרחבת על העור ובריריות. היבלות יכולות להיות בצבעי העור, לבנות או שקופות ולעיתים אפילו צהובת. בקרב ילדים, היבלות הויראליות מופיעות לרוב בגו ובגפיים. לעיתים נדירות ניתן למצוא את הנגעים בחלל הפה, כולל שפתיים, ריריות הפה, בחך העליון, לשון ועוד.
 

טיפול המערבי ביבלות הויראליות

ההחלמה מהיבלות הויראליות מתרחשת תוך מספר חודשים עד שנים.
קיימות מספר שיטות טיפול מקומיות לטיפול בנגעים, אך אף אחת מהן לא הוכיחה את יעילותה. קיים טיפול הניתן לחולים בצורת משחות שונות, או טיפול בתכשירים לבליעה דרך הפה. מרבית התכשירים הללו, לא אושרו לשימוש נרחב על ידי ה-FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי).
 
טיפול נוסף ומוכר מאד הינו צריבה של היבלות על ידי חנקן נוזלי או כריתה כירורגית שלהן, אך ברור שפתרון זה אינו יעיל במידה ויש פיזור נרחב של היבלות.

 

טיפול הומאופתי

הטיפול התרופתי של הרפואה המערבית הינו ממושך ובעל תופעות לוואי משמעותיות ולכן לא אושר לטיפול. הטיפול הכירורגי יעיל ליבלות בודדות בלבד.
היבלות הויראליות הינן מחלה כלל גופית ולכן הפתרון צריך להיות בתכשיר בבליעה דרך הפה שישפיע על כל הגוף. לצורך פתרון הבעיה פותח תכשיר הומאופתי מיוחד מבוסס מחקר מדעי, שגורם להפסקת הפזור של הנגעים ולהיעלמותם. בממוצע תוך שבועיים שלושה מופיעה הילה אדומה מסביב לנגעים והם מתחילים להעלם מבלי להשאיר צלקות. משך הטיפול עד להחלמה מלאה הינו כ-3 עד 4 חודשים. יעילות הטיפול הינה מעל ל-80% מהמטופלים ללא כל תופעות לוואי. 
 
מניסיוני, ילדים  שהיו להם נגעים רבים בכל חלקי הגוף וטופלו באמצעות התכשיר ההומיאופתי, ראינו שינוי משמעותי במצבם ותוך מספר שבועות החלימו לחלוטין. שביעות הרצון מהטיפול ההומיאופתי גבוהה בהתחשב בכך, שלרפואה המערבית אין פתרון מוצלח לבעיה והתופעה נפוצה ביותר, הרי הפתרון ההומיאופתי הינו הגיוני, יעיל, קל לשימוש וללא כל תופעות לוואי.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו