"שונישין" - טיפול יפני לתינוקות וילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

"שונישין" - טיפול יפני לתינוקות וילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.03.2010

אחת השיטות היעילות והידידותיות לטיפול בתינוקות וילדים ברפואה סינית מגיעה דווקא מיפן. שיטת הטיפול – "שונישין" ("מחטים לילדים" בתרגום חופשי), פותחה ביפן בראשית המאה ה-17 ע"י רופאים מאזור אוסאקה. העיקרון שהנחה אותם הוא שאין להכאיב לילד או להפחידו בטיפול, ומחט דיקור חודרנית בהחלט יכולה לעשות כן.



מאת: ערן לשם, Dipl. Ac. (I.A. TCM)  מטפל ברפואה יפנית בש.ל.ה- מרפאות כללית רפואה משלימה


"שונישין" - טיפול יפני לתינוקות וילדים

אחת השיטות היעילות והידידותיות לטיפול בתינוקות וילדים ברפואה סינית מגיעה דווקא מיפן. שיטת הטיפול – "שונישין" ("מחטים לילדים" בתרגום חופשי), פותחה ביפן בראשית המאה ה-17 ע"י רופאים מאזור אוסאקה. העיקרון שהנחה אותם הוא שאין להכאיב לילד או להפחידו בטיפול, ומחט דיקור חודרנית בהחלט יכולה לעשות כן. הם פנו לספרות הרפואית הסינית העתיקה ושם מצאו שפרט למחט הדיקור המוכרת, הסינים נהגו להשתמש גם במחטי דיקור שאינן חודרות את העור. על בסיס מחטים עתיקות אלו הם פיתחו מחטי דיקור לא חודרניות המיועדות לטיפול בילדים שמיוצרות עד היום ביפן בעבודת יד.

למעשה הרופאים היפנים לקחו את הטיפול המסורתי ברפואה סינית לילדים והפכו אותו לטיפול ידידותי יותר לילד ולהורה (שלעיתים חושש מטיפול בדיקור יותר מהילד...) וזאת מבלי לוותר על היעילות הרבה שלו.

מה עושים בטיפול

הגישה הידידותית לילד בטיפול שעקרונותיו הם לא להכאיב ולא להפחיד מתבטאת הלכה למעשה במרפאה. רובו של הטיפול הראשון מוקדש להיכרות ויצירת ביטחון אצל הילד במטפל ובטיפול. הדרך לליבו של כל ילד שונה וצריך להקדיש לכך את הזמן הראוי. חלק חיוני נוסף  הוא האבחנה המורכבת מתשאול ההורים והילד (במידה ובגיל מתאים) ומבדיקה פיזיקלית. בתשאול מתקבל מידע על אורחות חייו של הילד וסביבתו הקרובה ועל ההיסטוריה הרפואית שלו. הבדיקה הפיזיקלית נעשית על פי עקרונות הרפואה הסינית לילדים בשילוב בדיקות יפניות מסורתיות הכוללות מישוש הבטן והגב, אבחנת דופק, התבוננות בלשון ובצבע הפנים והגוף. הגוף נותן אין ספור נתונים על מצבו, וגם בעידן בדיקות ההדמיה המשוכללות, בדיקה פיזיקלית מסורתית חיונית לקבלת אבחנה מדויקת.

בטיפול עצמו נעשה שימוש במחטים הלא חודרניות של השונישין ובאמצעותם המטפל יוצר גירוי בערוצי האנרגיה (המרידיאנים) ובנקודות הדיקור. ילדים שונים במהותם ממבוגרים וכך גם הגישה הטיפולית כלפיהם. מערכות גופם "חדשות ונקיות" והם מתפתחים ומשתנים מהר. לכן הם זקוקים לגירוי עדין הרבה יותר של נקודות הדיקור כדי להחלים, גירוי שלרוב אינו דורש החדרת מחט.

חשוב לציין שבטיפול השונישין המטפל הוא זה שמתאים את עצמו לרוחו של הילד, והילד חופשי לעשות (כמעט) ככל העולה על רוחו. הוא יכול לשחק בצעצוע או לקרוא ואם הוא מרגיש בטוח לשבת עם ההורה, הוא יכול לעשות כן. גישה זו מוכיחה את עצמה שכן ברוב רובם של המקרים הילדים נהנים ובאים בשמחה לטיפול הבא.

ההורים יכולים להמשיך ולעזור לילד בבית

בין הביקורים במרפאה ניתן להמשיך ולטפל גם בבית. ההורים מקבלים הנחיות לטיפול יומי של מס' דקות בבית - לדוגמא גירוי נקודת דיקור או עיסוי באזור מסוים בגוף. הטיפול הביתי מקדם את ההחלמה, מחזק את הקשר בין ההורה לילד ונותן הזדמנות להורים לסייע בתהליך, דבר שנותן להם סיפוק רב.

 

במה אפשר לטפל

טיפול השונישין יעיל למגוון בעיות בריאותיות, ביניהן:

בעיות במערכת הנשימה –  נזלת, שיעול, פוליפים, קוצר נשימה, ברונכיטיס, אסטמה.

דלקות והצטברות נוזלים באוזניים.

חולשת מערכת החיסון - התקררויות חוזרות ונשנות, דלקות גרון ושקדים.

בעיות במערכת העיכול – עצירות, שלשול, כאבי בטן.

סיוטים בלילה, חרדות ופחדים, הרטבת לילה.

התפתחות איטית ובעיות גדילה.

בעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות, טיקים.

כמה טיפולים צריך ?

בני האדם שונים אחד מהשני. לכל אחד מטען גנטי איתו נולד, סביבה שמשפיעה עליו, אופי שונה ותגובה אחרת לטיפול. הדבר נכון כמובן גם בקרב תינוקות וילדים, לכן קשה לנקוב במספר מדויק של טיפולים. ככלל ניתן לומר שילדים מגיבים מהר יותר לטיפול ממבוגרים וככל שהבעיה נמשכת פחות זמן כך נזדקק לפחות טיפולים. לדוגמא ילד שחלה בדלקת אוזניים בפעם הראשונה בדרך כלל יגיב מהר יותר לטיפול ויזדקק ל- 1-3 טיפולים. לעומת זאת ילד עם דלקות אוזניים חוזרות ונשנות במשך זמן ממושך יותר יזדקק למספר טיפולים רב יותר.

 

 

לסיכום, הרפואה הסינית מציעה פתרון יעיל ומוכח לשורה של בעיות בריאותיות בתינוקות וילדים. שונישין, הטיפול היפני המסורתי בילדים, הינו ידידותי, לא מפחיד ולא מכאיב, מותאם אישית לכל ילד וניתן ליישום גם בבית.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו