הקשר בין נפילת שן לפני גיל חמש להתבגרות מינית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הקשר בין נפילת שן לפני גיל חמש להתבגרות מינית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.10.2011

לנפילת שן נשירה לפני גיל חמש, עלול להיות קשר להתבגרות מינית מוקדמת, מזהיר  ד"ר אייל בוצר, מנהל מרפאת השיניים לפעוטות ילדים ונוער במרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי,  לכן, חשוב להעלות את המודעות בקרב ההורים והגננות.



מאת: יעל סנדלר


הקשר בין נפילת שן לפני גיל חמש להתבגרות מינית

 

לנפילת שן נשירה לפני גיל חמש, עלול להיות קשר להתבגרות מינית מוקדמת, מזהיר  ד"ר אייל בוצר, מנהל מרפאת השיניים לפעוטות ילדים ונוער במרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי,  לכן, חשוב להעלות את המודעות בקרב ההורים והגננות. ילד שנופלת לו שן נשירה לפני גיל חמש, חשוב להפנות לרופא לברור. ורגע לפני שאתם מתפתים לטיפולי שיניים חינם לילדים, כדאי לבחור ברופא שיניים מומחה לילדים, מרגע בקיעת השן הראשונה, ולדאוג שרק רופא אחד יטפל קבוע בילד, ויהיה ער לשינויים בפיו.

אם הילד שלכם מחכה בקוצר רוח שתיפול לו השן הראשונה. חשוב לדעת, שלפני שאנחנו קוראים לפיית השיניים להיכנס להיכון, ולפני שאנחנו ממהרים להכין מתנה מתחת לכר, הכי חשוב לבדוק אם הילד, או הילדה כבר חגגו יום הולדת חמש.

הגיל הממוצע לנשירת שיניים אצל ילדים מתחיל בגיל שש. אצל 97% מהילדים הנשירה תתרחש בין גיל חמש לשבע. אומר ד"ר אייל בוצר, מנהל מרפאת השיניים לפעוטות ילדים ונוער במרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי,: "הפה מייצג את מה שקורה בגוף. הגיל הדנטאלי, הגיל של  הפה שלנו, לפעמים מייצג את גיל העצמות, אך לא תמיד. מערכת הגוף שלנו נשלטת על ידי הורמונים, וחוסר איזון הורמונאלי יגרום לשינויי הדפוס השכיח.

אצל רוב האוכלוסייה החלפת השיניים מתרחשת בין גיל חמש לשבע, השיניים בוקעות בממוצע לאחר גיל שש.

"לכן", אומר ד"ר אייל בוצר, "יש חשיבות רבה, להגיע לרופא שיניים מומחה לילדים, עם בקיעת שן ראשונית, ולהישאר במעקב אצל אותו רופא, לאורך שנות הילדות, ושלא רופאים שונים יטפלו בילד, אלא רופא אחד שמכיר את הילד ועוקב אחר השינויים החלים בפיו".  בארץ, רופאים רבים מוצגים כרופאי שיניים לילדים, בלי שקיבלו הכשרה לכך. לכן, חשוב לבדוק עם הרופא שלכם, ולבקש ממנו להציג בפניכם תעודת מומחה לילדים. התמחות לילדים נמשכת שלוש שנים לאחר סיום לימודי רפואת השיניים בארץ, ומעט מומחים לילדים פועלים בארץ. אל תתפתו להצעות של קבלת טיפול שיניים חינם, מרופא אשר לא הוסמך לטפל בילדים. כדאי לדעת כי לא פעם הוצגו בפני רופאי שיניים "מומחים לילדים", על ידי גורמים שונים, וכאשר ביקשתי תעודת רופא מומחה, נאמר לי כי הרופא רק מוגדר במרפאה כמומחה לילדים, אך הוא אינו מומחה לילדים.

כדי לעקוב אחרי ההיסטוריה הרפואית של ילדיכם, מומלץ להכין מחברת או רישום במחשב אשר בה תרשמו את ההיסטוריה הרפואית של כל ילד לגבי אירועים שהתרחשו בשיניו לאורך השנים.

רשמו חבלות בשיניים או בפנים במידה ויש, תאריך, ופרוט המקרה. רשמו מועד התנדנדות השן, ותאור איזו שן מתנדנדת, תאריך נפילת השן, ותאריך בקיעת השן החדשה. אם תעשו מעקב כזה על כל ילד במשפחה, תוכלו לבדוק ולהשוות את זמני נפילת השיניים, ולראות האם יש קשר משפחתי.

נפילת שן לפני גיל 5

לנפילת שן לפני גיל חמש יכולות להיות כמה סיבות, כפי שמפרט ד"ר אייל בוצר:

1.       בעקבות חבלה.

כתוצאה מחבלה, מכה, או נפילה, התחילה ספיגה מוקדמת של שורש השן הנשירה והשן נושרת טרם זמנה. לכן, חשוב לנהל גם מעקב אחרי נפילות או חבלות של הילד, וכדאי לרשום מקרים מיוחדים במקום מסודר. כדאי לאחר חבלה להגיע לרופא השיניים כדי לבדוק שאין תזוזה של השיניים. חשוב לא לחכות, אלא להגיע בהקדם האפשרי לרופא שיניים מומחה לילדים. אם הילד עבר חבלה בבית הספר, אל תדחו את הביקור אצל רופא השיניים.

2.       נשירה מוקדמת בגלל בעיה של נסיגת חניכיים. תופעה זו מאוד נדירה אצל ילדים, וכמעט בכל המקרים קשורה למחלה מערכתית.

3.       התבגרות מינית מוקדמת. נשירת שן, ובקיעה מוקדמת יכולה להיות מסיבה תקינה, או מסיבה של רקע הורמונאלי בגלל פעילות יתר של בלוטת התריס, או חוסר איזון הורמונאלי של הורמוני המין – ויכולה לבשר את התחלתה של התבגרות מינית מוקדמת.

ילדים שנופלת להם שן נשירה לפני גיל 5, נמצאים באחוזים מעטים באוכלוסיה, אך חשוב במקרה כזה, לפנות לרופא לבדיקה מעמיקה, ולהתייחס אל נפילת השן לפני גיל חמש כאל נורת אזהרה.  בבדיקה של הילד, אומר ד"ר איל בוצר, יבדקו האם יש סימנים נוספים המעידים על התבגרות מינית מוקדמת, או על בעיה אחרת המצריכה פנייה לרופא הילדים או אנדקרונלוג ילדים. לעיתים, מדובר בבעיה אחרת, כמו השמנת יתר, אשר משפיעה על ההורמונים בגוף וכתוצאה מכך תהייה השפעה על הגיל הדנטאלי.

אם לילדיכם נפלה שן והוא כבר חגג יום הולדת חמש, תוכלו לחגוג לו את נפילת השן כמיטב המסורת. תוכלו להיעזר גם בספרים שונים או בפעילויות לילדים בנושא נפילת שיניים. יש כיום כלים יפים מאוד לשמירת השיניים שנשרו. כדאי לכתוב על הכלים של איזה ילד הכלי, כי מהר מאוד שוכחים. קחו בחשבון שיש רופאי שיניים שיבקשו מכם לראות את השיניים שנשרו, ולכן כדאי לשמור אותם.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו