איך להאכיל ילדים באוכל בריא - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך להאכיל ילדים באוכל בריא

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.02.2009

אורך החיים של נשים מחייב את רובנו לתמרן באופן כמעט בלתי אפשרי בין עבודה לחיי המשפחה.

אם יש משהו שנותן לאמא להרגיש סיפוק ותחושה של דאגה ונתינה זה האוכל. ואם יש דבר שמעניק סיפוק מיוחד זה העובדה שהילד אוכל אוכל בריא. איך מצליחים בחצי יום של אחה"צ להנחיל לקטן תזונה ראוייה?



מאת: ורדה שלום


2P סטודיו

איך להאכיל ילדים באוכל בריא

אורך החיים של נשים מחייב את רובנו לתמרן באופן כמעט בלתי אפשרי בין עבודה לחיי המשפחה.

נשים מוצאות עצמן נקרעות בין הצורך למלא את חלקן בעול פרנסת הבית, עבור אחרות מדובר בקריירה של ממש התובעת מהן השקעת שעות עבודה מרובות – תמרון בין כנסים , לימודים , ישיבות ושעות נוספות לבין הצורך להיות עם הילדים ולהעניק להם מקסימום זמן איכות וטיפול אישי. נקיפות המצפון יושבות כריחיים על צווארן של נשים רבות (כמו גם על האבות שבחבורה) היות והן מגיעות אל הילדים בשלב בו הילד עבר את רוב היום עם מטפלים אחרים שאינם הוריו.

אחת הגזרות הרגישות במיוחד הינה האוכל. במהלך היום מדווחת האם ע"י הגננת, מטפלת או הילד עצמו על התפריט שהכיל את יומו ולא פעם מציינות נשים לעצמן כי "אילו היו שם הן  הילד היה אוכל טוב ובריא יותר". כאשר מדובר בילד בגן, יש לא פעם חשש כי הגננת לא ממש רואה מה הילד אכל בפועל, לפעמים הילד פשוט לא אוכל את האוכל הבריא ומדלג רעב לכריך השוקולד הסתמי של שעה ארבע. גם ילד החוזר מלימודים בבית ספר לא תמיד אוכל כפי שהיינו מעוניינות.

אם יש משהו שנותן לאמא להרגיש סיפוק ותחושה של דאגה ונתינה זה האוכל. ואם יש דבר שמעניק סיפוק מיוחד זה העובדה שהילד אוכל אוכל בריא. איך מצליחים בחצי יום של אחה"צ להנחיל לקטן תזונה ראוייה?

להלן כמה עצות פרקטיות איך לשלב מזון בריא בסדר היום של הילד:

  1. כאשר אתם יוצאים לגינה של אחה"צ ,לים ,לטיולים או לכל בילוי מחוץ לבית, לילדים "נפתח" התאבון. הצטיידו במזון בריא ולא בחטיפים – עלי חסה צעירה, גזרים ופלפלים חתוכים,קרקרים מחיטה מלאה, פרוסות פסטרמה מופחתת שומן או מעדן בריא. אם אין לכם זמן לעבור דרך הבית,הכינו מראש וקחו איתכם לעבודה או השאירו במקרר שבגן הילדים בבוקר. הצטיידו בכמות נדיבה וכבדו גם את החברים מסביב. תגלו כמה לפעמים מזונות אילו הופכים לאטרקציה ויוצרים התקהלות של מתכבדים הרבה יותר מאשר חטיף שמנוני. הפכו מזונות אילו לזמינים ביותר ותגלו שהילד "חוטף" מה שאתם מגישים לו. אם במקרה הוא מתעקש על חטיף ג'אנק, הבהירו לו שאין בעיה אבל את זה צריך לקנות בחנות וזה אומר שתעזבו כרגע את הגינה ותצטרכו ללכת ולקנות. לפעמים הטרחה  תגרום לו לוותר ולהעדיף את מה שיש לכם כרגע בתיק.
  2. התאימו את ההאכלה לסדר היום של הילד. ישנם ילדם שמבלים את רוב אחה"צ בגינה או אצל חבר ומגיעים לארוחת הערב עייפים או שבעים מכדי לאכול "משהו רציני". תכננו את היום כך שבשלב בו הילד הכי רעב או בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר לאכול, יחכה לו אז האוכל הבריא, גם אם לא מדובר בארוחת הערב ה"רישמית".
  3. נסו לשלב קמח מלא במזונות אהודים במיוחד על הילד שלכן . במזונות אילו יש סיכוי גבוה יותר שהילדים יאכלו – פאסטה (מקמח מלא) עם רוטב עגבניות, אורז (מלא) עם קטשופ, פאנקייקס מקמח מלא , בראוניז שוקולד עם קמח מלא. בשלב ראשון מומלץ לשלב בהדרגה חצי קמח מלא וחצי רגיל כדי להרגילם לטעם החדש.
  4. קציצות הן מקום מצויין "לשתול" מזון בריא – במקום קמח מצות או פירורי לחם הכניסו קמח מלא ומעט זרעי פישתן טחונים , רסקו בטטה ו/או גזר לתערובת הקציצות , אם הטעם "תופס" וניתן להמשיך "למתוח את החבל", הוסיפו בהדרגה יותר שום ופטרוזיליה. הכינו קציצות בצורת המבורגר והכינו לילד הסרבן ארוחת המבורגר בריאה.
  5. תנו דוגמא אישית ואיכלו גם אתם לידו אוכל בריא.    בתאבון!



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו