איכות חייהם של ילדים אלרגיים למזון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איכות חייהם של ילדים אלרגיים למזון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.07.2013

ילדים בעלי אלרגיה למזון מתמודדים עם בעיות ריגשיות וחברתיות ונמנעים מפעילויות חברתיות ומשפחתיות.  הורים רבים מביעים קושי להיפרד מילדיהם, וכתוצאה מכך מתנהלים בהגנתיות יתר ומלווים אותם בפעילויות חברתיות מעבר לגיל בו ילדים ללא אלרגיה מלווים .



איכות חייהם של ילדים אלרגיים למזון

המחקר שנערך על ידי ד"ר יערה קהן  ופרופ' אילן דלאל מהמרכז הרפואי וולפסון  יוצג  בכנס בינלאומי לרפואת ילדים בקהילה של חיפ"א – החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה בשת"פ הקונפדרציה האירופאית לרפואת ילדים שיתקיים ביום רביעי , 3 ביולי 2013,  במלון דן פנורמה בתל אביב.

 

השכיחות של אלרגיה למזון בתינוקות וילדים מוערכת בכ 2-8%. האלרגנים העיקריים הגורמים לרוב רובן של האלרגיות למזון בילדים הינם מזון פרה, ביצים, בוטנים, אגוזים, סויה, דגנים, דגים, ובישראל גם שומשום. הסימפטומים החמורים ביותר של אלרגיה למזון כוללים פריחה מפושטת ואנגיואדמה, התכווצות חמורה בדרכי נשימה, אנפילקסיס, סימני הלם המודינמי, ובמקרים חמורים אף מוות. למרות שחולים עם אלרגיה למזון אינם חווים את תסמיני המחלה באופן יום יומי, הם חייבים לשמור על רמה גבוהה של עירנות על מנת להימנע מחשיפה למזון אליו הם אלרגים, דבר אשר עלול להיות לנטל עליהם ועל משפחותיהם. איכות החיים בהקשר לבריאות (health-related quality of life) הינו המדד היחיד החושף את החומרה המתמשכת של אלרגיה למזון, כיוון שלא קיימים מדדים אובייקטיביים למחלה. במחקרים קודמים פותחו שאלונים ספציפיים להערכת איכות החיים בילדים עם אלרגיה למזון.

 

מטרת העבודה:

לאמוד את איכות החיים של ילדים עם אלרגיה למזון ובני משפחותיהם בישראל.

במחקר השתתפו 119 ילדים, בגיל ממוצע של 6.5 +\- 2 שנים, מתוכם 83 ילדים (70.3%) רגישים לחלב פרה, בוטנים - 39 ילדים (33.1%),ביצים - 35 (29.7%) ,שומשום - 29 ילדים (24.6%), אגוזים שונים - 29 ילדים (24.6%), סויה- 14 ילדים (11.9%), דגים- 9 ילדים (7.6%), קיווי - 6 ילדים (5.1%), מנגו - 6 ילדים (5.1%), חיטה - 3 ילדים (2.5%), עוף - 2 ילדים (1.7%), מזונות אחרים - 21 ילדים (17.8%). בקרב קבוצת הנבדקים מצאנו ש - 54 ילדים (45%)  רגישים ליותר מסוג מזון אחד. מצאנו ש - 88 ילדים (74.6%) נחשפו בטעות למזון אליו הם אלרגיים מאז האבחנה.

 

מסקנות

אלרגיה למזון משפיעה באופן ברור על איכות החיים של הילדים ומשפחותיהם, בהיבטים נפשיים, רגשיים וחברתיים. יש צורך בתכנית מקיפה אשר תכלול העלאת המודעות לנושא בציבור, חקיקה ומעורבות מוסדות ממשלתיים כגון מוסדות החינוך ומעורבות חברות מסחריות.

 

היבט משמעותי  בקבוצה זו הינו הימנעות מפעילויות חברתיות ומשפחתיות. הסעיפים המתארים הגבלה ב"מסעדות שאנו יכולים ללכת באופן בטוח כמשפחה", "חופשות אליהן אנו יכולים ללכת באופן בטוח כמשפחה" סומנו כתואמים באופן רב מאוד על ידי 49.6% ו-38.7% מההורים בהתאמה. סעיפים המתארים השתתפות מוגבלת של הילד ב"אירועים חברתיים בבתים של אחרים (מסיבות, שינה אצל חבר וכו')", "אירועים בגן/בי"ס המערבים אוכל (מסיבות כיתה, קבלת חטיפים, ארוחות צהריים)" סומנו כתואמים באופן רב מאוד על ידי 28.6% ו-26.9% מההורים בהתאמה. נתונים אלו דומים לנתונים שדווחו במחקרו של bollinger וקבוצתו, אשר מצאו כי חצי מההורים דווחו על הפרעה משמעותית בפעילויות משפחתיות וחברתיות.  הורים רבים מעדיפים למזער את הסיכון והחרדה מפעילויות אלו בכך שנמנעים מהן לחלוטין.  חלק מההורים מונעים מילדיהם מלהשתתף במסיבות או טיולים כיתתיים.  הורים רבים מביעים קושי להיפרד מילדיהם, וכתוצאה מכך הורים לילדים עם אלרגיה מלווים אותם בפעילויות חברתיות מעבר לגיל בו ילדים ללא אלרגיה מלווים.  התנהגות זו גורמת להורים עצמם להביע דאגה מהאפקט של הגנתיות יתר על ילדיהם.

 

עבודת המחקר נעשתה  על יד יד"ר יערה קהן ,רופאת ילדים מהמרכז הרפואי וולפסון בהדרכת פרופ' אילן דלאל , מנהל מלר"ד ילדים ומנהל השירות לאלרגיה ילדים בית חולים וולפסון.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו