האם שתיית חלב דל שומן עלולה להגדיל את הסיכון להשמנת יתר בילדים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם שתיית חלב דל שומן עלולה להגדיל את הסיכון להשמנת יתר בילדים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.02.2020

 

מחקר שבוצע בקנדה ופורסם בכתב העת המדעי The American Journal of Clinical Nutrition מצא כי הסיכון של ילדים ששותים חלב רגיל לפתח השמנת יתר נמוך ב-40% בהשוואה לילדים ששותים חלב דל שומן.



האם שתיית חלב דל שומן עלולה להגדיל את הסיכון להשמנת יתר בילדים?
רוב הילדים צורכים חלב מדי יום בין אם זה בארוחת הבוקר, יחד עם דגני הבוקר או במשקה השוקו. בשל העלייה הניכרת בהשמנת ילדים, על פי ההנחיות הקיימות, רופאים ממליצים שילדים מגיל שנתיים ויותר יצרכו חלב דל שומן כדי להקטין את הסיכון להשמנה ואת הסיבוכים הקשורים בה. עכשיו, חוקרים מצאו כי הסיכון של ילדים ששותים חלב רגיל לפתח השמנת יתר נמוך ב-40% בהשוואה לילדים ששותים חלב דל שומן. 
 
במחקר, בדקו החוקרים את הקשר שבין צריכת השומן שבחלב והסיכון להשמנת יתר אצל ילדים מגיל שנה עד 18. לצורך כך, ניתחו תוצאות של 28 מחקרים שנערכו בשבע מדינות וכללו במצטבר 21,000 ילדים. החוקרים מצאו כי אלה ששתו חלב רגיל נמצאו בסיכון מופחת לעלייה במשקל ובסבירות נמוכה יותר להיות בעלי עודף משקל. בנוסף לכך, המחקרים הראו כי ילדים שצרכו חלב רגיל נמצאו בסיכון מופחת בארבעים אחוזים לפתח עודף משקל או השמנת יתר. 
 
רוב הילדים צורכים חלב על בסיס יומיומי והחלב מהווה מקור עיקרי לשומן עבור ילדים רבים. במחקר זה נמצא כי ילדים שעקבו אחר ההמלצות לעבור משתיית חלב רגיל לשתיית חלב דל שומן בגיל שנתיים לא היו רזים יותר מאלה שצרכו חלב מלא.
יתכן שהסיבה שילדים ששתו חלב רגיל היו רזים יותר היא תחושת השובע שהם חשו מיד לאחר שתיית כמות שווה של חלב רגיל בהשוואה לילדים ששתו חלב דל שומן ולא הגיעו לתחושת שובע, מה שגרם להם לאכול יותר, וכתוצאה מכך להשמנה. 
 
לדברי פרופ' חוליו ויינשטיין, מנהל יחידת הסוכרת בבי"ח וולפסון ורופא סוכרת בכיר במרכז DMC לטיפול בסוכרת: "לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי ה-WHO, מספר התינוקות והילדים, בגילאי 0 עד 5 שנים, הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר ברחבי העולם, זינק משנת 1990 מ- 32 מיליון ל- 41 מיליון בשנת 2016. השמנת יתר בילדות נקשרת למגוון רחב של סיבוכים בריאותיים קשים ולסיכון גבוה יותר להתפתחות של מחלות בטרם עת, כולל סוכרת ומחלות לב. השמנת יתר מהווה סיכון בריאותי הולך וגדל ועלולה לגרום לבעיות בלבלב וכלי דם, יתר לחץ דם, התקף לב, סוכרת, שבץ מוחי וסוגים מסוימים של סרטן."



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו