הילדים מסרבים לאכול פירות יבשים? תנו להם זר - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הילדים מסרבים לאכול פירות יבשים? תנו להם זר

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.12.2009

הילדים של האלף הנוכחית, התרגלו לצבעים הזוהרים והחזקים של הממתקים. כל דבר אחר נראה להם חיוור. בנוסף, סף המתיקות שלהם מעולם לא היה כל כך גבוה. כך שפירות נתפסים אצלם כדבר תפל. זר הפירות המיובשים מעוצב בצורה מושכת. כך שהוא גורם גם לסרבני פירות כפייתיים לקחת שיפוד ולאכול.



מאת: שרה בר אשר, תזונאית טבעית, המתמחה בתזונה לפי סוג הדם, למבוגרים ולילדים


הילדים מסרבים לאכול פירות יבשים? תנו להם זר

רגע אחרי שסיימנו את חגיגת בר המצווה של הבן שלי, פנתה אלי חברה ושאלה האם יש לי רעיונות מקוריים למסיבת בר המצווה של בנה.  כמה ימים מאוחר יותר, שמעתי על מיכל רוזן שמעצבת זרי פרחים מפירות מיובשים אורגניים. תוך שניות נכנסתי לאתר שלה וצפיתי בתמונות. המשפט הראשון שיצא מפי היה: "איפה היית כשהייתי צריכה אותך!?" זאת, כיוון שעל ההצעה לעצב את השולחנות בזרים שעשויים ממתקים צבעוניים, הגבתי במשפט: "ייהרג ואל יעבור!" מזל שיש עוד בר מצווה באופק...

 

הילדים של האלף הנוכחית, התרגלו לצבעים הזוהרים והחזקים של הממתקים. כל דבר אחר נראה להם חיוור. בנוסף, סף המתיקות שלהם מעולם לא היה כל כך גבוה. כך שפירות נתפסים אצלם כדבר תפל. והאמת היא, שגם המבוגרים אוכלים פירות רק מפני שהם בריאים ובדרך כלל לא בגלל שהם ערבים לחיכם. זר הפירות המיובשים מעוצב בצורה מושכת. כך שהוא גורם גם לסרבני פירות כפייתיים לקחת שיפוד ולאכול. כשזר כזה מקשט את השולחן במטבח, או בסלון יש סיכוי רב שהילד יחטוף שיפוד ולא יטרח לפתוח את ארון הממתקים.

 

ממתקים אמיתיים - למעשה מדובר בזר ממתקים. (כן, זאת לא טעות דפוס). עד לפני פחות ממאה שנים, לפני שהמציאו את הממתקים התעשייתיים, הפירות ובמיוחד הפירות המיובשים, היו הממתקים. והם ככל הנראה אלו שיהיו כאן, אחרי שניגמל מהממתקים התעשייתיים. (נאיבי? אולי?).

 

מה שלא עושה הצבע עושה הטבע - הבעיה עם הפירות המיובשים האורגניים הינה, שהם פחות מושכים את העין ואת החיך. כיוון שהם פחות צבעוניים ופחות מתוקים. בנוסף הם יותר יקרים. הפירות המיובשים ה"רגילים" (הלא אורגניים) משומרים ע"י דו תחמוצת הגפרית (שעלולה לגרום לעצירות) וע"י שפע של סוכר (שעלול לגרום לשפע של תופעות...). אך שני הנ"ל שומרים על הצבע היפה של הפירות. לכן, הופתעתי לגלות שאפשר ליצור זר פרחים צבעוני ומושך ע"י פירות מיובשים אורגניים.

 

משמין או לא משמין זאת השאלה - פירות לא משמינים אם אוכלים אותם במידה.  שתי דבלים, או שתי תמרים, או כוס קטנה של צימוקים לא דחוסים שווים לפרי אחד. לכן תכננו מראש את חשבון הפירות היומי שלכם. לפירות המיובשים ולפירות הטריים ישנם אותם ערכים תזונתיים. כך למשל לשזיף מיובש או לשזיף טרי ישנה אותה תכולה של סוכרים, קלוריות, סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. ההבדל הוא רק בגודל. כיוון שהוציאו את המים מן הפירות המיובשים, הם מצומקים וקטנים. אך כיוון שאנחנו אוכלים גם עם העיניים, גודל הפרי משפיע על מידת השובע. בשל כך, לא "משתלם" לאכול פירות מיובשים.

 

למה מיובש כשאפשר טרי? הפירות המיובשים מאפשרים לנו לאכול אותם גם לא בעונת הבשלתם. עונת הבשלתם של הפירות משבעת המינים הינה בקיץ. לכן, בט"ו בשבט ניתן לאכול אותם רק בצורתם המיובשת. בנוסף, לפעמים כשהמקרר ריק כי לא הספקנו להגיע לסופרמרקט טוב שיש במזווה פירות מיובשים. זאת ועוד, פעם הגיעה אלי מטופלת שלא אהבה לאכול פירות. הפתרון היה פירות מיובשים. כשבוע לאחר מכן היא השתתפה במסע עם תלמידותיה לפולין. מניסיונה היא ידעה שלא יגישו להם פירות. לכן, הפתרון היה להביא מהארץ פירות מיובשים. 

לפי הקצב - כדי להאט את קצב פירוק סוכר הפירות וכדי להקל על הלבלב שאמור במאה ה- 21 להפריש אינסולין בקצב שהוא לא הכיר מאז בריאת העולם, כדאי לאכול פירות עם שקדים ואגוזים טריים. השומן שבאגוזים גורם לפירוק איטי יותר של סוכר הפירות. ואכן הזר מכיל גם אגוזים. בנוסף, כשאוכלים אגוזים ושקדים עם פירות, מקבלים ארוחה המכילה את שלושת אבות המזון: חלבון ושמן מהאגוזים ופחמימות מהפירות. ולעניין המשקל, מומלץ לאכול בכל יום חופן אגוזים או שקדים. לא יותר.

 

סכנת חנק - אם ילדכם הגיע לגיל שבו הוא יכול לאכול בבטחה סוכריות עדשים צבעוניות, אזי הוא יכול לאכול גם שקדים ואגוזים.

 

 

ט"ו בשבט שמח ושיהיה לבריאות.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו