הקניית הרגלי אכילה נכונים דרך ארוחות החג - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הקניית הרגלי אכילה נכונים דרך ארוחות החג

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.09.2009

ארוחות החגים המשפחתיות הן הזדמנות טובה להתחיל להקנות לילדיכם הרגלי אכילה. החל מהישיבה לשולחן ועד כמויות האוכל. הרגלי אכילה נכונים מגיל צעיר יאפשרו לילדיכם לגדול ולהפוך לבוגרים בריאים ומאוזנים יותר וגם ארוחות החג של תקופת בגרותם יראו הרבה פחות מאיימות כנראה.



מאת: יעל דרור סרוסי, דיאטנית קלינית, יועצת לדקסל פארמה (דקסון) יצרנית ומשווקת טבליות דקסמול קיד


הקניית הרגלי אכילה נכונים דרך ארוחות החג

ארוחות החגים המשפחתיות הן הזדמנות טובה להתחיל להקנות לילדיכם הרגלי אכילה. החל מהישיבה לשולחן ועד כמויות האוכל. הרגלי אכילה נכונים מגיל צעיר יאפשרו לילדיכם לגדול ולהפוך לבוגרים בריאים ומאוזנים יותר וגם ארוחות החג של תקופת בגרותם יראו הרבה פחות מאיימות כנראה.

 

ילדים מפתחים את הרגלי האכילה שלהם בגיל צעיר מאוד, לכן, אנו כהורים צריכים להקנות להם הרגלים נכונים, כך שיוכלו לגדול ולהיות מבוגרים בריאים יותר, רגועים יותר ובעיקר – מבינים שאוכל אינו חזות הכול.

 

ארוחות החג המרובות, המורכבות והטעונות הן הזדמנות טובה להתחיל ולהקנות לילדיכם הרגלים נכונים גם של אכילה, וגם של התנהגות. מבוגרים רבים סובלים מבעיות בריאות כתוצאה מאכילת יתר בארוחות החגים, החל מצרבות (בגלל האוכל, בגלל האורחים או אמיתיות ומטאפוריות) וכלה בכאבי ראש ובעיות במערכת העיכול, אז אם אתם לא רוצים לצייד את ילדכם בתכשירים נגד צרבת כשיגדל, רצוי שתתחילו להקנות לו הרגלי אכילה בריאים כבר עתה.

 

ולאלו שתוהים עכשיו - לא, זה לא מוקדם מדי... 

 

להלן עשר הנחיות תזונתיות-התנהגותיות בסעודות משפחתיות, שחשוב שכל הורה יאמץ על מנת לאפשר התפתחות תקינה של עולם המושגים בתחום האכילה של ילדו: 

 

1.                   ליד שולחן האוכל, כולם שווים: תקפידו שלילדים יהיו צלחת, כוס וסכו"ם שמתאים לגילם, בדיוק כמו לכם. הם רוצים להרגיש שווים, ומתפקידכם לאפשר זאת.

2.                   ילד צריך לאכול בצלחת המותאמת למידותיו: הילד שלכם מרגיש גדול, והוא רוצה לאכול בדיוק כמו אמא ואבא, זה מבורך, תוכלו להגיש לו את הארוחה בצלחת הסלט (הקטנה יותר) מהסט המשפחתי שלכם.

3.                   גם אם הסבתא מתחננת, אוכלים רק עד ששבעים: אל תכריחו את הילד לגמור מהצלחת. זו הסיבה שמבוגרים רבים 'אוכלים עם העיניים' במקום להקשיב לגוף שלהם. אם הילד מרגיש ששבע, הוא יכול להפסיק לאכול – ואם הצלחת לא ריקה כפי שהייתם רוצים, יתכן והונח בה יותר מדי אוכל מלכתחילה.  

4.                   לא חייבים לטעום מכל מנה שמוגשת לשולחן: ארוחות החג מאופיינות במבחר גדול של מאכלים. אסור להכריח את הילד או לעודד אותו לטעום מכל המאכלים אם הוא לא חפץ בכך. מספיק שהילד יבחר כמה מאכלים הכוללים את אבות המזון: מעט תפוחי אדמה, פרוסת בשר או עוף, ירקות. שאר המאכלים יוכלו להמתין לארוחה הבאה.

5.                   לא להיעלב אם הילד מעדיף את האוכל של הדודה: הילד מעדיף את הדג הממולא הפיקנטי של גיסתך ולא את הגרסא הפולנית שלך, אל תיקחי ללב, ואל תגרמי לו רגשי אשמה, או כברירת פשרה לטעום משניהם, הוא בוודאי ייהנה ממאכלים אחרים שאת הכנת, ובכל מקרה, זיכרי, אותך הוא אוהב יותר!

6.                   להקפיד שהילד ישתה בזמן הארוחה: בשעת הארוחה כדאי ורצוי לשתות. יש להקפיד שהילדים ישתו מים ולא יטעמו ממיני המיצים והמשקאות המוגזים.

7.                   יין ישמח לבב מבוגר, הילד עדיין לא הגיע לגיל הזה: בגילאים מסוימים הילדים מבקשים לחקות את הוריהם, הם רואים את המבוגרים שותים יין ומבקשים לטעום. אין מניעה לתת לילד לטעום טיפת יין באמצעות השפתיים, אבל כאן יעבור הגבול. יין זה משקה למבוגרים ולא לילדים – וזו בדיוק התשובה לשאלה שלו – למה אתם כן ואני לא?

8.                   קינוח הוא לא פרס עבור צלחת ריקה: אל תבטיחו לילדים ממתקים או קינוח בתמורה לכך שישבו יפה בזמן הסעודה או אכלו מספיק. הילדים אוכלים כי זה טעים, בריא וטוב לגוף, לא כי בסוף הדרך ממתין לך פרס מפתה.

9.                   גם אם לא רעבים יושבים אל השולחן עם כל המשפחה: זהו אלמנט התנהגותי. ארוחות משפחתיות הן מקום מפגש. הילד ישתתף בארוחות משפחתיות רבות בימי חייו. הילד מתבקש להישאר לשבת אל השולחן בזמן הארוחה, על מנת לכבד את המפגש המשפחתי, ואת הנוכחים במקום.

10.               אל תעירו אותו בשביל הקינוח!: ארוחות החג הן מורכבות מאוד ומטבע הדברים ארוכות. אם הילד הקטן שלכם התעייף במהלך הערב ונרדם על הספה, לפני שלב הקינוח, אל תעירו אותו כשהעוגה מוגשת לשולחן. אף מאכל לא שווה לקום בשבילו (נכון לילדים ולמבוגרים כאחד).




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו