ילד מתוק שלי! - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ילד מתוק שלי!

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.02.2015

כמעט כל המומחים יסכימו: "אנחנו צורכים יותר מדי סוכר". נוסיף על כך את המשיכה המולדת שלנו ל"מתוק" ונקבל כי כמות לא מבוטלת מהקלוריות בתזונתם של הילדים מקורה בסוכר. מספר טיפים להפחתת הסוכר מהתפריט היומי של ילדנו (ושלנו):



מאת: עינת ששון, דיאטנית קלינית ויועצת מדעית למדיבר


ילד מתוק שלי!
סוכרים, הם תרכובות שכיחות המצויות במזון אותו אנו צורכים.  הם מצויים באופן טבעי בצורת פרוקטוז, סוכרוז ולקטוז בפירות, ירקות ומוצרי חלב. אולם הרבה מאכלים שאנחנו צורכים מכילים "תוספת" סוכר – סוכר שהוסף למזון עצמו כדי להוסיף טעם והנאה או סוכר שהוסף למזון בתהליך ייצורו למטרה טכנולוגית. המוצרים השכיחים ביותר בהם יש תוספת סוכר כוללים משקאות קלים, עוגות, דברי מאפה שונים, שוקולד, רטבים כולל קטשופ ורסק עגבניות וקינוחים. 
התזונה כיום בעולם כולו ”מתוקה“ יותר בהשוואה לעבר. כמעט כל המומחים יסכימו: "אנחנו צורכים יותר מדי סוכר". נוסיף על כך את המשיכה המולדת שלנו ל"מתוק" ונקבל כי כמות לא מבוטלת מהקלוריות בתזונתם של הילדים והמתבגרים בארצות הברית נצרכת ממזון ומשקאות המכילים תוספת סוכר. לדוגמא, נבדקה צריכת הקלוריות בילדים ומתבגרים בני שנתיים עד 19 שנים ונמצא כי 13%-16% מסך הקלוריות היומיות מקורן בתוספת סוכר למזון (על פי נתוני המרכז למניעת ובקרת מחלות, CDC).
 
רמות אלה גבוהות בצורה משמעותית מההמלצות התזונתיות של ארגון הבריאות העולמי, שהמליץ להגביל את הצריכה הקלורית היומית של סוכר פשוט (סוכר שבא באופן טבעי במזון ותוספת סוכר בתהליך ייצור המזון). מטרת קווי ההנחיה הללו היא לספק המלצות על צריכת סוכר, כדי להפחית את הסיכון של מחלות כרוניות במבוגרים ובילדים, עם התמקדות מיוחדת על מניעה ופיקוח על השמנת יתר ובריאות השיניים.
 
צריכת סוכר מוגברת קשורה קשר חזק ביותר לעלייה בתופעת השמנת יתר. שכיחות השמנת יתר אצל ילדים בארה"ב עלתה בעשורים האחרונים, אך גם בקרב ילדי ישראל ישנה עליה בשכיחות ההשמנה. ההערכה היא שכרבע מתלמידי בתי ספר בישראל סובלים מעודף משקל או השמנה.
ועם זאת, הרבה מומחי בריאות מאמינים כי כמו רכיבים נוספים, ניתן לצרוך גם סוכר כחלק מתזונה בריאה וכי לפחמימות וסוכר תפקיד בתזונה שלנו, לדוגמא כמקור זמין לאנרגיה. מכאן שיש מקום מתאים בתפריט של הילד למזונות מתוקים, כאשר הם נצרכים במידה. כדאי תמיד לאזן ולאמץ הרגלי תזונה שאינם קיצוניים לשום כיוון.
 
עינת ששון, דיאטנית קלינית ויועצת מדעית למדיבר, מציעה לנו ההורים, מספר טיפים להפחתת הסוכר מהתפריט היומי של ילדנו (ושלנו):
  1. במקום לשתות משקאות מוגזים או משקאות מתוקים בטעם פירות, הציעו מים או משקאות לא ממותקים. במקרה של בחירה במשקה ממותק רצוי לדלל את המשקה, על מנת שלא להרגיל את הילדים לטעם מתוק. טיפ נחמד הוא, לדלל משקה בטעם פירות בסודה מוגזת.
  2. ניתן להחליף עוגה או עוגיות בפרוסה עם ממרח דל שומן.
  3. נסו להפחית את כמות הסוכר המוספת במשקאות חמים.
  4. החליפו במידת האפשר, ממרח מתוק כמו ריבה, ממרח שוקולד, או דבש על הלחם, בממרח על בסיס גבינה או ממרח דל שומן אחר.
  5. כדאי לוותר על שוקולד ועוגיות. ריכשו אותם לעיתים רחוקות כאשר אתם מבלים מחוץ לבית. יהיה טוב יותר, אם תוכלו לסיים את החפיסה או המוצר לפני חזרתכם הביתה.
  6. הקפידו למלא את קערת הפירות בפירות טריים ושימרו אותה באופן נגיש לילדים.
  7. הציעו פחות עוגה כקינוח. העדיפו להציע פרי או יוגורט במקום.
  8. קיראו את תווית המזון לפני הקנייה, השוו בין מוצרים דומים וביחרו את המוצר המכיל את כמות הסוכר הנמוכה ביותר.
  9. בחרו בדגני בוקר מחיטה מלאה, אך לא כאלו המצופים בסוכר או המוסף להם דבש.
  10. ביחרו במוצרים המותאמים לילדים, וודאו שהם מופחתי סוכר. לדוגמה מוצרים המכילים ממתיק מצמח הסטיביה, היכול להחליף בחלקו את הסוכר. ממתיק הסטיביה  מעניק טעם מתוק פי 300 מסוכר וכמעט שאינו משפיע על ערכי הסוכר בדם. 
 
לסיכום: אין נזק בצריכת סוכר מבוקרת. הסכנה היא באכילת מוצרים המכילים כמות גבוהה של סוכר בתדירות גבוהה והבאים על חשבון  מזונות העשירים ברכיבים חיוניים ובריאים יותר. חשוב לזכור שסוכר קיים באופן טבעי במגוון רחב של מזונות – כולל פירות, ירקות ומוצרי חלב – וחשוב לצרוך אותם כחלק מתזונה בריאה ודיאטה מאוזנת. כמו תמיד, איזון וגיוון הן מילות המפתח. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו