כל הסיבות שבגללן עדיף לצרוך עוף שגדל ללא אנטיביוטי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הסיבות שבגללן עדיף לצרוך עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 26.08.2015

בעולם, העניין בגידול וצריכה של עופות ללא אנטיביוטיקה הולך וגובר. העולם בכלל ואירופה בפרט, הולכים לכיוון של אי שימוש באנטיביוטיקה וגידול עופות ללא אנטיביוטיקה. מדובר במדיניות שהתווה האיחוד האירופאי מינואר שנת  2006 . 



הסיבות שבגללן עדיף לצרוך עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה
כתבה פרסומית
 
בעצם מדובר ברווחת כלל הציבור ובריאותו באמצעות מניעת "חיסון של החברה לאנטיביוטיקה". מעבר לגידול עופות ללא אנטיביוטיקה וללא זרזי גדילה, מקורו בחשש להתפתחות חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה וחשיפה של בני האדם אליהם ובחשש משאריות אנטיביוטיקה שנותרות בבשר. 
 
זוהי גם המוטיבציה המרכזית של ארגון הבריאות העולמי (WHO-  World Healt Organization) , כפי שעולה מכנס שנערך בלונדון בפברואר 2014 . האיחוד האירופאי מגדיר גידול ללא אנטיביוטיקה ופיקוח הדוק על מתן אנטיביוטיקה כטיפול בתחלואה על פי הצורך. 
 
ישראל ,  לצערנו, עדיין לא שם. בישראל, אין תקנות של משרד הבריאות המתייחסות לגידול ללא אנטיביוטיקה. ולכן רוב החברות אכן משתמשות באנטיביוטיקה בגידול העופות שלהם.השימוש באנטיביוטיקה בישראל נעשה בשני אופנים מרכזיים טיפול בתחלואה ע"פ צורך ומתן זרזי גדילה אנטיביוטיים על בסיס קבוע.  
 
חשוב לציין כי למרות שבארץ גידול ללא אנטיביוטיקה מותר, שחיטה של עוף שיש בגופו אנטיביוטיקה- אסורה. כלומר, העופות שקיבלו אנטיביוטיקה לא ישחטו עד שיעבור פרק זמן מספק בו האנטיביוטיקה תצא מגופם. ההגדרה לפרק הזמן הנדרש מרגע מתן האנטיביוטיקה ועד היותו של העוף נקי משאריות אנטיביוטיקה וכשיר לשחיטה משתנה בהתאם לסוג באנטיביוטיקה ונעה בין יום ל- 28 ימים , תלוי בפרוטוקול התרופה הספציפית.
 
יחד עם זאת חשוב לציין כי בדיקות לשאריות אנטיביוטיקה מבוצעות על בסיס מדגמי ובדיעבד, כך שקשה לאכוף את אי המצאות שאריות חומרים אנטיביוטיים בגופם של בעלי החיים. העובדה שאי אפשר לאכוף את המצאות השיירים האנטיביוטיים הביאה את האיחוד האירופאי, לאסור על גידול עופות עם אנטיביוטיקה.
 
מחקרים מראים כי, למרות שגידול עופות ללא אנטיביוטיקה אינו הסטנדרט הרווח בישראל, הצרכנים הישראלים, מעדיפים עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה.
רוב האוכלוסייה (80%) מאמינה כי עוף שגדל בלי אנטיביוטיקה ובלי תוספת הורמונים הוא בריא יותר.
בנוסף, רובה הגדול של האוכלוסייה (78%) תעדיף לקנות עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה וללא תוספת הורמונים (*מחקר שוק, מכון ברנדמן 2014).
 
אולי זו גם הסיבה שניצנים ראשונים של מוצרים מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה לאט לאט מתחילים להופיע בשוק.
לאחרונה ראינו כי עוף טוב השיקה מוצרים מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה וללא תוספת הורמונים. מדובר בחברה הראשונה שהשיקה מוצרי ילדים (שניצלים) ללא אנטיביוטיקה.
 
עוף טוב
 
בתחום המוצרים הטריים, עד כה  היו בשוק מעט עופות טריים ללא אנטיביוטיקה שהיוו מוצרי נישה (מגוון מצומצם ומחיר יקר ), השקת העופות הטריים הארוזים  של עוף טוב מעופות שגדלו ללא אנטיביוטיקה וללא תוספת הורמונים, פונה לכלל האוכלוסייה ואינה שונה במחירה (ברוב הרשתות) ממוצרי העופות הרגילים. זוהי מגמה נוספת של שינוי בגישת החברות הגדולות במשק לנושא.
 
בבחינה של הנושא עם החברה, טענו מקורות בעוף טוב כי "כחברה גדולה ומובילה במשק, עוף טוב שמה דגש על פיתוח עסקי וכלכלי תוך התחשבות בצרכי החברה וקיימות (לדאוג לצרכים עכשוויים מבלי לפגוע בדורות הבאים). פיתוח הגידול של עוף ללא אנטיביוטיקה הוא נדבך נוסף ב DNA המותגי של עוף טוב והכול במטרה לתת לצרכנים שלנו את המוצרים הכי איכותיים וביתיים שניתן". 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו